عضویت العربیة English
امام هادی علیه السلام فرمودند: شیعیان فقط چهار عید دارند: فطر ، قربان ، غدیر و جمعه. بحار الأنوار، ج 98، ص 351
  • تأملی پیرامون وضعیت تولید علم در ایران
  • تأثیر پورنوگرافی اینترنتی بر اطفال چیست؟
  • جلوگیری از عوامل حواس پرتی در مطالعه
  • هشتگ رقیبی جدی برای گوگل

سینما

تحلیل و بررسی فیلم سینمایی محمدرسول الله

تحلیل و بررسی فیلم سینمایی محمدرسول الله
فیلم سینمایی فاخر و ارزشی محمدرسول الله در واقع وقایع سیره پیامبر مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم ) است که عصاره خلقت بود و از عام الفیل که زاد سال پیغمبر می باشد به تصویرکشیده شده است . ادامه ...

نیاز به انقلاب فرهنگی در ممیزی سینما

ایده‌ای برای اصلاحات بنیادین در مسئله‌ی ممیزی فرهنگی

نیاز به انقلاب فرهنگی در ممیزی سینما
اگر«ممیزی» مهم‌ترین مسئله و دغدغه‌ی مدیریت فرهنگی کشور نباشد، از مسائل اصلی آن است. مباحثه‌های مربوط به ممیزی دولتی تولیدات فرهنگی از مباحثه‌های بسیار قدیمی و در عین حال زنده‌ی اهالی دولتی و ادامه ...

سلبریتی‌ها ما را «قورت» می‌دهند؟!

سلبریتی‌ها ما را «قورت» می‌دهند؟!
فرهنگ سلبریتی آغاز یک انحطاط است، انحطاطی که نه ایران بلکه جهان را در خود فرو برده است. این روزها سلبریتی‌ها برای ما تعیین تکلیف می‌کنند. آنان حتی برایمان شرعیات و عرفیات می‌نویسند. ادامه ...

گارد باز سینمای ایران در برابر مشت‌های سنگین هالیوود

گارد باز سینمای ایران در برابر مشت‌های سنگین هالیوود
آمریکا در پیش از انقلاب اسلامی به دنبال منافع خود در ایران بوده و برای رسیدن به اهداف خود باکی از ظلم به مردم ایران نداشته و این رویه را تا کنون نیز ادامه داده است؛ جالب آنکه حکومت آمریکا برای مشروعیت بخشیدن به ادامه ...

رسانه ملی و چالش «سرگرمی» و «معنا»

نوشتاری در نقد استراتژی رسانه ملی در شبکه نسیم

رسانه ملی و چالش «سرگرمی» و «معنا»
نسیم مخفف چهار کلمه «نشاط»، «سرگرمی»، «یادها» و «مسابقه» است که در روز ۲۶ شهریور ۹۲ در تهران و از ۱۵ مهر ماه در سراسر کشور آغاز به کار آزمایشی نموده و در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۹۳ به طور رسمی ادامه ...

برگمان و سينماي هنري اروپا در برابر هاليوود

برگمان و سينماي هنري اروپا در برابر هاليوود
ديگر نمي‌خواهم فيلم بسازم... اين فيلم (بعد از تمرين) قرار بود جمع‌وجور، سرگرم‌کننده و بي‌تکلف باشد ... دو شبح بزرگ چون کوه مقابلم قد برافراشته‌اند: نخست اين‌که چه کسي واقعاً به اين آينه‌هاي درونگرا [فيلم‌هايم] علاقه دارد؟ ادامه ...

غرور و اندکي تعصب

غرور و اندکي تعصب
... چه کسي تکنيک را بهتر از اليوير مي‌شناسد؟ مسلماً اگر بازيگري روي پرده به «تکنيک دوربين» بستگي داشت، او استادش شده بود. اما با اين‌که او توي سينما هم خوب بوده، ولي فقط سايه‌اي از آن حضور پرقدرت و تسلط ادامه ...

فيلمسازي که نمي‌شناختم

فيلمسازي که نمي‌شناختم
وقتي با آثار شانتال آکرمن روبه‌رو مي‌شويم، بهتر است هر تعريفي را که از «تجربه‌گري» در ذهن داريم، کنار بگذاريم. بسياري از فيلم‌هايي که تاکنون به آن‌ها عنوان «تجربي» داده‌ايم، در مقايسه با فيلم‌هاي او متعارف و عادي ادامه ...

لحظه‌هايي براي دوست داشتن

لحظه‌هايي براي دوست داشتن
«کريشتف کيشلوفسکي درگذشت.» در مقابل چنين خبري آدم خلع‌‌سلاح مي‌شود. چون هر واکنشي، سطحي و تصنعي از آب درمي‌آيد. او هم به‌هرحال آدمي بود... تاحدي شبيه ديگران، تاحدي متفاوت. مثل همه‌ي هنرمندها اين شانس ادامه ...

به‌سوي تک‌درختي در ميان دريا

به‌سوي تک‌درختي در ميان دريا
اين صفتي است که در مورد فيلم‌هاي تارکوفسکي زياد به‌کار مي‌بريم. صفتي که بيانگر هيچ‌چيز نيست و درعين‌حال مي‌تواند بر هر حالتي دلالت کند. رازآميز، مي‌تواند به‌معني دورشدن از منطق واقعيت باشد؛ مثل شيئي که پس از ادامه ...