عضویت العربیة English
امام رضا علیه‌السلام: هر یک از دوستانم مرا با شناخت حقّم زیارت نمى‌کند مگر این که در روز قیامت، شفاعتم از او پذیرفته مى‌شود. وسائل الشیعه

رسانه های مهدی ستیز

سينما و دنياي پس از رخداد آخرالزماني

سينما و دنياي پس از رخداد آخرالزماني
بخشي از فيلم هاي سينمايي سعي در ترسيم دنياي پس از رخداد آخرالزماني دارد. معمولاً « دنياي پسارستاخيز » که پس از واقعه برجاي مانده است، داراي مشکلات فراوان انساني است، ويراني تمام آن را فراگرفته و جهان از جهت ادامه ...

منجي سينمايي (2)

منجي سينمايي (2)
اَبَرقهرمان هاي خيالي که از « کُميک استريپ ها » يا « داستان هاي مصور » به فيلم ها راه يافته، در بسياري از فيلم ها عامل نجات بشر مي شوند. روشن است که علت ويژه اي براي حضور يک اَبَرقهرمان در ميان حادثه ي ادامه ...

منجي سينمايي (1)

منجي سينمايي (1)
بعد از شروع حادثه ي آخرالزماني که مي رود دنيا و نسل بشر را به پايان نزديک کند، دو رويکرد در فيلم ها ديده مي شود: رويکرد غالب، ظهور يک منجي است که با تلاش و سختي فراوان موفق مي شود انسان ها يا بخش اعظمي از آن ادامه ...

آخرالزمان ويروسي در سينما

آخرالزمان ويروسي در سينما
در اين گونه از فيلم هاي آخرالزماني، ويروسي کشنده يا تبديل کننده گسترده مي شود. در هر فيلم، دليل ايجاد و شيوع ويروس، امري جداگانه است. کشف هاي پزشکي و ژنتيکي، ويروس هاي ساخته شده به عنوان سلاح بيولوژيک، ادامه ...

آخرالزمان هيولايي در سينما

آخرالزمان هيولايي در سينما
ظهور و هجوم هيولاهاي باستاني يا پيشرفته به انسان ها در آخرالزمان، عاملي است که فيلم هاي بسياري را به خود اختصاص داده است. هيولاهايي که سال ها در دل خاک و افسانه ها خفته اند، در آخرالزمان، برمي خيزند و به انسان ها ادامه ...

آخرالزمان فرازميني در سينما

آخرالزمان فرازميني در سينما
اثبات وجود « زيست فرازميني » به صورت مشابه حيات در زمين يا ماوراء زميني، مسئله اي است که همواره براي دانشمندان و عموم مردم مورد توجه بوده است. با توجه به اين که علوم طبيعي جديد به سطح بالايي از پيشرفت ادامه ...

آخرالزمان باستاني و اسطوره اي در سينما

آخرالزمان باستاني و اسطوره اي در سينما
در اين نوع از فيلم هاي آخرالزماني، اتفاقي با عامل اسطوره اي و باستاني رخ مي دهد. شخصيت هاي اسطوره اي در عصر حاضر ظاهر مي شوند و عامل حادثه اي آخرالزماني مي شوند. در فيلم « پرسي جکسن و المپ نشينان: دزد ادامه ...

آخرالزمان تکنولوژيک در سينما

آخرالزمان تکنولوژيک در سينما
پيشرفت هاي تکنولوژيک که به انگيزه ي راحتي و راه گشايي فعاليت هاي روزمره و صنعتي انسان ايجاد شدند، با رسيدن به عصر جديد، رنگ و بويي ديگر مي گيرند و به عاملي براي وقايع ناگوار تبديل مي شوند. آن قدر بشر به ادامه ...

آخرالزمان ديني در سينما

آخرالزمان ديني در سينما
تمام انواع آخرالزمان ها در ذيل آن چه در اديان آمده قرار مي گيرد؛ اما اين گروه علاوه بر آن، ويژگي ديگري دارد، که به طور خاص مي توان آن ها را آخرالزمان ديني ناميد. عامل وقوع حادثه ي آخرالزمان در اين فيلم ها از مسائلي است ادامه ...

آخرالزمان انساني در سينما

آخرالزمان انساني در سينما
گونه ي ديگر از آخرالزمان در سينما، فيلم هايي است که واقعه ي آخرالزماني را به نحوي با انسان مرتبط مي داند. در اين فيلم ها حادثه ي آخرالزماني مستقيم يا با واسطه، معلول کنش هاي انساني است. انسان معاصر خود را در چرخه اي ادامه ...