عضویت العربیة English
پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله: اولین کسی که داخل بهشت می‌شود، فاطمه علیهاالسلام است. بحارالأنوار، ج43، ص44

بازدید : 49 بار

پنجشنبه، 9 دی 1395

من ۲۰ سال است که‌ دچار حملات سرگیجه میشوم وبه متخصصان...

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، ۴۲ ساله )

من ۲۰ سال است که‌ دچار حملات سرگیجه میشوم وبه متخصصان مراجعه کردم متخصص گوش برایم بتاهیستین تجویز کرد یک مدتی خوردم وقطع کردم به متخصص اعصاب مراجعه کردم قرص فلوکستین را برای دوره ی ۱ ساله و۲ ساله مه بینشان به خاطر بارداری وغیره هفت سالی وقفه افتاد والان بعد مصرف نزدیک به دوسال داروی فلوکستین را خودم قطع کردم و اکنون چند بار در طول یک ماه و نیم دچار سرگیجه شدید میشوم امروز طوری حالم بد شد که بتاهیستین وفلکستین را باهم خوردم خیلی ناامیدم به نظر شما چه کار کنم و اکنون بعد خوردن قرص ها دچار سردرد شدیدی شده ام لطفا راهنمایی ام کنید


مشاور (دکتر علیرضافیروزفر - )

با سلام
مصرف خودسر و قطع ناگهاني داروهايي نظير فلوكستين جايز نيست. اين داروها به ارامي شروع ميشوند و دوز انها بتدريج افزايش ميابد. در زمان قطع نيز بايد به ارامي دوز دارو كم شود ، مصرف يك روز درميان و سپس قطع شود. سردرد شديد بعلت علايم ترك ناگهاني اين دارو است. توصيه ي اكيد به مصرف منظم و تحت نظر پزشك اين دسته داروها را داريم. در رابطه با سرگيجه بايد بررسي شويد و علت مشخص شود و درمان مناسب براي شما تحويز شود. اين كار در ميطه متخصص گوش و حلق و بيني است. برخي بيماريها مانند منير، با سرگيجه و كاهش شنوايي و وزوز گوش تظاهر ميابند و درمان اختصاصي خود را دارد. برخي بيماريها مانند سرگيجه خوش خيم ، اغلب توسط مانور ديكس هالپايك موقتا بهبود ميابد. بهرحال بايد علت سرگيجه مشخص شود. ممكن است نياز به تصوير برداري ( ام ار اي يا سي تي اسكن ) نيز باشد

ارسال نظر شما

• با عنایت به اینکه نظرات و پیشنهادات شما کاربران گرامی در بهبود پایگاه تاثیر کاملا موثری ایفا می کند لذا خواهشمند است ما را از نظرات ارزنده ی خود محروم نفرمایید.
• نظر شما پس از بررسی و بازبینی توسط گروه مدیریت برای نمایش در سایت قرار داده می شود.
• نظرات کوتاه مثل "خوب بود" و "عالی بود" و... و نظرات تکراری تائید نمی شوند و امتیازی هم به آنها تعلق نخواهد گرفت.
• متن نظر شما میبایست حداکثر 1024 کاراکتر باشد.