عضویت العربیة English
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله: نزدیک‌ترین شما به من در روز قیامت، کسانی هستند که در دنیا بیشتر از دیگران بر من صلوات فرستند.

۱۰ دلیل اتلاف وقت در شبکه‌های اجتماعی

۱۰ دلیل اتلاف وقت در شبکه‌های اجتماعی
شنبه 13 دی 1393  03:54 ق.ظ

                                                                                      

گپ‌زدن در شبکه‌های اجتماعی، آنها را بسیار محبوب کرده، اما صحبت درباره مسائل کم‌اهمیت شما را از اهداف دور می‌کند.

با نگاه به مقالات پیش از سال 2000 متوجه نکته جالبی می‌شویم که مردم اعتقاد داشتند رسانه‌های اجتماعی زمان را هدر می‌دهند و مانع پیشرفت سریع در کار می‌شوند، اما امروزه هیچ شکی نیست که بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی برای کسب‌وکار بسیار ارزشمند است.
مخصوصا که استفاده از آنها کم‌هزینه است و برای شروع کسب‌وکار گزینه مناسبی هستند.
اما چون امروزه رسانه‌های اجتماعی به بخشی از زندگی ما تبدیل شده‌اند، به این معنی نیست که نمی‌شود در آنها وقت تلف کرد. درحقیقت الان بیشترین راه برای هدر دادن وقت در رسانه‌های اجتماعی فراهم است. در ادامه به 10 مورد از اصلی‌ترین موارد اتلاف وقت در رسانه‌های اجتماعی اشاره می‌کنیم و برای هرکدام راهکار ارائه می‌دهیم.

1- نداشتن تمرکز
یک اشتباه بزرگ که خیلی از شرکت‌ها مرتکب می‌شوند، عدم انتخاب رسانه اجتماعی مناسب است. بنابراین سعی می‌کنند در همه شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشند. و همزمان در تمام آنها مطلب بنویسند. البته ایجاد حساب کاربری در این شبکه‌ها فکر خوبی است برای اینکه از نام شرکت سوءاستفاده نشود. اما فعالیت در تمام آنها باعث می‌شود زمان را از دست بدهید. برای شرکت‌های تازه‌تاسیس تمام شبکه‌های اجتماعی مناسب نیستند. اگر در شبکه‌ای مخاطب ندارید، دلیلی ندارد آنجا وقت تلف کنید.

2- نداشتن تدبیر
زمانی که هر موضوع جدیدی به‌کار خود اضافه می‌کنید، قبل از هرچیز باید تدبیر داشته باشید. اما چرا برخی از صاحبان شرکت‌ها بی‌پروا و بدون نقشه یک‌باره به سراغ شبکه‌های اجتماعی می‌روند؟ آنها می‌خواهند کارهای زیادی را یکباره انجام دهند و چندین هدف متفاوت نیز دارند، اما معمولا این اهداف دستاوردهای کوچکی دارند. چون نمی‌توان چندین هدف متفاوت را در یک شب انجام داد. به جای این کار بهتر است بزرگ‌ترین هدف را مشخص کنید و کم‌کم به آن نزدیک شوید.

3- نداشتن برنامه‌ریزی
یکی دیگر از معیارهای مهم برنامه‌ریزی است، برای مثال اگر یک روز پست نگذارید یا یک روز را کامل به این کار اختصاص دهید درحالی‌که کارهای دیگری نیز دارید. این امر باعث سردرگمی مخاطب می‌شود و مطالب تاثیر لازم را نمی‌گذارند.

4- استفاده نکردن از ابزارهایی که در دسترس هستند
رابط کاربری شبکه‌های اجتماعی برای قرار دادن مطالب بسیار خوب طراحی شده‌اند، اما کارآیی تجاری ندارد. در حقیقت، بهتر است از ابزارهای حرفه‌ای مانند sproutsocial.com یا bufferapp.com که برای به نمایش گذاشتن مطالب به‌طور همزمان روی شبکه‌های مختلف اجتماعی طراحی شده‌اند استفاده شود.

5- استفاده کردن از تمام ابزارهای موجود
همان‌طور که گفتیم ابزارهای رسانه‌های اجتماعی می‌توانند کمک بسیار خوبی باشند و در زمان صرفه‌جویی کنند. اما استفاده از تمام آنها باعث سردرگمی می‌شود، بهتر است یکی از آنها را انتخاب کنید و با همان کار کنید.

6- انجام تمام کارها توسط خودتان
زمانی که مایل به گسترش شبکه خود هستید، کارهایی که باید هر روز انجام دهید بیشتر می‌شود و این موضوع بعد از بزرگ شدن کسب‌وکار بیشتر خودنمایی می‌کند. هیچ ایرادی ندارد اگر برخی کارها را به دیگران واگذار کنید. کارهایی مانند زمان‌بندی نوشتن مطالب روی صفحه‌های اجتماعی و بررسی بازخوردها. شما کماکان مدیر هستید فقط برای رساندن مطالب به مخاطب کمک گرفته‌اید.

7- غفلت از زمان‌بندی در نوشتن مطالب
نداشتن زمان‌بندی مناسب در نوشتن مطالب حجم کار را چند برابر می‌کند. صاحبان کسب‌وکار نمی‌توانند تمام روز در سایت‌های اجتماعی حاضر باشند و نداشتن زمانبندی مناسب باعث می‌شود برخی از مدیران ضعیف رسانه‌های اجتماعی را کلا کنار بگذارند.

8- گرفتار گپ و گفت شدن
گپ زدن در شبکه‌های اجتماعی، این شبکه‌ها را بسیار محبوب کرده، اما صحبت درباره مسائل کم‌اهمیت شما را از اهداف دور می‌کند. گپ و گفت‌های اجتماعی را کوتاه کنید و مراقب باشید زمان را از دست ندهید.

9- رها کردن کار با هر رخداد جدید در شبکه‌های اجتماعی
این مورد شاید تمام شرکت‌ها را شامل شود. زمانی که در شبکه‌های اجتماعی از شما سوالی می‌‌پرسند یا شما را مورد خطاب قرار می‌دهند، ضروری نیست همان لحظه جواب دهید. چون برای این کار باید هر بار تمام کارها را کنار بگذارید. بر اساس گفته دکتر گلوریا مارک استاد دانشگاه کالیفرنیا کارکنان به‌طور میانگین هر سه دقیقه دچار وقفه در کار می‌شوند. بسیاری از این وقفه‌ها ناچیز هستند و تنها چند ثانیه یا چند دقیقه وقت آنان را می‌گیرد. اما وقفه‌های مهم‌تر و طولانی‌تر در هر ساعت 4 بار اتفاق می‌افتند. تحقیقات نشان داده زمانی که وقفه در کار کارکنان می‌افتد بلافاصله به ادامه کار برنمی‌گردند. درواقع کارکنان تمایل دارند در فاصله بین وقفه و بازگشت به ادامه کار، کارهای اضافه انجام دهند.

10- نداشتن ارتباط نزدیک با مخاطب
یکی از قسمت‌های سخت استفاده از رسانه‌های اجتماعی برقراری ارتباط نزدیک با مخاطبان است. اگر شما برای پاسخ به مخاطبان دقت برخورد مطلوب را نداشته باشید، تمام تلاش‌های خود را بی‌نتیجه خواهید گذاشت. صاحبان کسب‌وکار می‌دانند که امروزه رسانه‌های اجتماعی نقشی حیاتی در بازاریابی دارند، اما نمی‌توان بدون دوراندیشی و برنامه آن را شروع کرد. همچنین رسانه‌های اجتماعی راهی مناسب برای بازاریابی، اطلاع‌رسانی، در دسترس بودن و برپا کردن انجمن است. اما باید مراقب باشید که زمان را از دست ندهید و از نکاتی که گفته شد پرهیز کنید تا بالاترین بازدهی را داشته باشید.

     Android iOS , Windowsphone , Symbian , JavaMobile Review ,Learning

ria1365

ria1365
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 7861

دسترسی سریع به انجمن ها