عضویت العربیة English
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله: هر کس حسین را دوست بدارد، خداوند دوستدار اوست. بحارالأنوار، ج43، ص261

تناقض بزرگ کتاب مقدس در نسب نامه عیسی مسیح

تناقض بزرگ کتاب مقدس در نسب نامه عیسی مسیح
یک شنبه 1 فروردین 1395  09:39 ب.ظ

مسیحیان همواره به بهانه‌های واهی و اشکالات خیالی، بر قرآن کتاب آسمانی مسلمانان و معجزه‌ی جاوید پیامبر اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم) شبهه وارد کرده و جهت ناحق جلوه دادن اسلام، قرآن را غیر الهی‌ می‌خوانند؛ غافل از آنکه کتاب مقدس خودشان پر از اشکال، اشتباه و تناقض است. تناقض در نسب نامه‌ی عیسی مسیح یکی از مواردی است که تاکنون پاپ و ارباب کلیسا پاسخ مناسبی در توجیه این تناقض، از خود ارائه نداده‌اند.
لوقا در نوشته‌ی خود، نسب نامه‌ی عیسی مسیح تا حضرت ابراهیم (علیه‌السلام) را که از عیسی مسیح شروع‌شده و به حضرت آدم (علیه‌السلام) ختم می‌شود، چنین آورده است: «و خود عیسی وقتی‌که شروع کرد، قریب به سی‌ساله بود؛ و حسب گمان خلق، پسر یوسف ابن هالیِ، ابن متّات، بن لاوی، بن ملکِی، بن یَنَّا، بن یوسف، ابن مَتَّاتیا، بن آموس، بن ناحوم، بن حَسلی، بن نَجَّی، ابن مأت، بن متاتِیا، بن شَمعِی، بن یوسف، بن یهودا، ابن یوحنا، بن ریسا، بن زَروبابل، بن سَألْتِیئیل، بن نِیری، ابن مَلْکی، بن اَدّی، بن قوسام، بن اَیْلمودام، بن عِیر، ابن یوسی، بن ایلعاذَر، بن یوریم، بن مَتَّات، بن لاوی، ابن شَمعون، بن یهودا، بن یوسف، بن یونان، بن ایلیاقیم، ابن مَلِیا، بن مَینان، بن مَتَّاتا بن ناتان، بن داود، ابن یسی، بن عوبید، بن بوعز، بن شَلْمون، بن نَحْشون، ابن عمِّیناداب، بن اَرام، بن حَصرون، بن فارص، بن یهودا، ابن یعقوب، بن اسحاق، بن ابراهیم، بن تارَح، بن ناحور»[۱]
متی نیز در نوشته‌ی خود در بیان نسب نامه‌ی عیسی مسیح، اجداد وی را از حضرت ابراهیم (علیه‌السلام) شروع کرده و به عیسی مسیح ختم می‌کند. وی در انجیل خود اسامی اجداد عیسی مسیح را چنین آورده است: «مسیح بن داود بن ابراهیم، ابراهیم اسحاق را آورد و اسحاق یعقوب را آورد و یعقوب یهودا و برادران او را آورد؛ و یهودا، فارَص و زارَح را از تامار آورد و فارَص، حَصْرون را آورد و حَصْرون، اَرام را آورد؛ و اَرام، عَمِّیناداب را آورد و عَمّیناداب، نَحشون را آورد و نَحْشون، شَلْمون را آورد؛ و شَلْمون، بوعَز را از راحاب آورد و بوعَز، عوبید را از راعوت آورد و عوبید، یَسّا را آورد. و یَسّا داوود پادشاه را آورد و داوود پادشاه، سلیمان را از زن اوریّا آورد؛ و سلیمان، رَحَبْعام را آورد و رَحبْعام، اَبِیَّا را آورد و اَبِیّا، آسا را آورد؛ و آسا، یَهوشافاط را آورد و یَهوشافاط، یورام را آورد و یورام، عُزیّا را آورد؛ و عُزیّا، یوتام را آورد و یوتام، اَحاز را آورد و اَحاز، حِزْقیَّا را آورد. و حِزْقیّا، مَنَسّی را آورد و مَنَسّی، آمون را آورد و آمون، یوشیّا را آورد؛ و یوشیَّا، یَکُنیا و برادرانش را در زمان جلای بابِل آورد؛ و بعد از جلای بابل، یَکُنْیا، سَألْتیئیل را آورد و سَأَلْتیئیل، زَرُوبابِل را آورد. زَرُوبابِل، اَبیهود را آورد و اَبیهود، ایلیاقیم را آورد و ایلیاقیم، عازور را آورد؛ و عازور، صادوق را آورد و صادوق، یاکین را آورد و یاکین، ایلَیهُود را آورد؛ و ایلیهود، ایلعازَر را آورد و ایلعازَر، مَتّان را آورد و مَتّان، یعقوب را آورد؛ و یعقوب، یوسف شوهر مریم را آورد که عیسی مُسمّی به مسیح از او متولّد شد. پس تمام طبقات، از ابراهیم تا داوود چهارده طبقه است و از داوود تا جلای بابِل چهارده طبقه و از جلای بابِل تا مسیح چهارده طبقه.»[۲]
اگرچه در وهله‌ی اول باور این امر بسیار بعید است که در کتاب مقدس چنین اشتباه فاحش و بزرگی رخ‌داده باشد و برای عیسی مسیح دو نسب نامه بسیار متفاوت از هم نوشته‌شده باشد، اما این حقیقت به قدری روشن است که مسیحیان قادر به پنهان کردن آن نیستند. در این دو انجیل که به ادعای مسیحیان توسط دو شخصیت برجسته‌ی مسیحی نوشته‌شده دو نسب مختلف برای عیسی مسیح نام‌برده شده که یکی از آن به سلیمان و دیگری به ناتان دیگر فرزند حضرت داوود (علیه‌السلام) ختم می‌شود.
بی‌شک هر انسانی که تنها این دو متن از کتاب مقدس را بخواند و باهم مقایسه کند به عمق فاجعه پی خواهد برد. بر همین اساس ما فقط این دو متن از کتاب مقدس را بدون توضیح و تفسیر بیان کردیم تا محققان منصف، خود درباره‌ی چنین کتابی تصمیم گرفته و اربابان کلیسا را برای توضیح و تفسیر چنین تناقض بزرگی بازخواست کنند.

meysam1200

meysam1200
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : دی 1394 
تعداد پست ها : 596
محل سکونت : فارس
دسترسی سریع به انجمن ها