عضویت العربیة English
پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله: بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. میزان الحکمه

جمع خانواده گودزیلاها در نیویورک

جمع خانواده گودزیلاها در نیویورک
شنبه 14 فروردین 1395  09:54 ق.ظ

 

وقتی برای اولین بار، نیسان مدل Skyline GT-R را در سال 1966 معرفی کرد، شاید هر کسی فکر نمی کرد که پس از سال ها دیگر نوادگان این خودرو به گودزیلا معروف شوند و تبدیل به قاتل سوپرخودروهای پرمدعای جهان آن هم با قیمتی بسیار کمتر شوند.
حال تمامی خانواده خشن و جدی گودزیلا به نیویورک رفته تا نفس را به حریفان ببندند. نیسان در مدل Skyline GT-R اصلاً به دنبال معرفی هر ساله مدل جدید نبوده و در این چند ساله تنها 5 نسل از آن را معرفی کرده است، نسل هایی که در تمام طول مدت زندگی برنده اکثر درگ ها حتی با رقبایی بسیار بزرگ تر از خود بوده اند.
اولین نسل از نیسان Skyline که در سالهای 1969 تا 1972 به بازارهای جهانی آمد به یک پیشرانه 6 سیلندر خطی 24 سوپاپه مجهز شده است. حداکثر سرعت این خودرو 190 کیلومتر در ساعت بود و تنها 1945 دستگاه از آن ساخته شد.

 

نسل اول

 

 

 

نسل دوم که در سال 1972 معرفی شد به پیشرانه S20 مجهز شده است. این خودرو در هر چهارچرخ به ترمزهای دیسکی مجهز بود و از نظر پیشرانه تقریباً شبیه به نسل اول بود. البته متاسفانه این خودرو آنچنان با اقبال روبرو نشد و بحران گاز در جهان این نسل را در سال 1973 پس از فروش تنها 197 دستگاه متوقف کرد و یک زمان طولانی خانواده گوزیلاها بدون هیچ فرزندی در حاشیه بودند.

 

نسل دوم

 

 

 

اما نسل سوم از GT-R در سال 1989 با یک پیشرانه 2.6 لیتری توربوشارژ به بازار آمد و قدرت تولیدی آن همانند موتورهای 4.5 لیتری تنفس طبیعی بود. این خودرو به سیستم چهارچرخ متحرک مجهز بود و مدل مسابقه ای همین خودرو قدرتی بالغ بر 600 اسب بخار را تولید می کرد. این خودرو توانست تا سال 1994 به حیات خود ادامه دهد و نزدیک به 44 هزار دستگاه از آن فروخته شد.

 

نسل سوم

 

 

 

 

اما نسل چهارم را باید یکی از پیشرفته ترین خودروهای زمانش بنامیم. خودرویی که به غیر از سیستم چهار چرخ متحرک، به سیستم هایی نظیر ABS چهارکاناله، دیفرانسیل پیشرفته و یا سیستم کنترل پایداری مجهز بود و در سال های 95 تا 98 تولید شد و بیش از 16 هزار دستگاه از آن فروخته شد.

 

 

 

 

 

 

اما نسل پنجم نیز از نظر پیشرانه مثل قبل بود و توان تولیدی آن به 276 اسب بخار محدود شده بود ولی از نظر آیرودینامیکی بهتر بود و بدنه کوچکتر آن باعث می شد حداکثر سرعت خودرو بیشتر باشد. البته این پیشرانه توانایی تولید قدرت بسیار بیشتری را داشت و تیونرها توانستند قدرتی نزدیک به 450 اسب بخار را از همین پیشرانه بگیرند اما کماکان نیسان خروجی آن را روی 276 اسب بخار محدود کرده بود. البته در بعضی تست ها روی داینو قدرت تولیدی این خودرو 330 اسب بخار گزارش شده بود.
این نسل از Skyline تا سال 2000 تولید شد و بیش از 12 هزار دستگاه از آن فروخته شد.

نسل پنجم

 

 

 

 

اما حال نیسان نمونه 2017 آن را با تغییراتی بسیار زیاد معرفی کرده است. خودرویی که در قلب خود پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربوشارژ آرمیده تا بتواند با 565 اسب بخار و شتاب 2.7 ثانیه ای برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر خط و نشانی سخت برای تمامی حریفان بکشد.
قیمت 102 هزار دلاری این مدل بسیار کمتر از بسیاری از سوپرخودروها مانند فراری و مک لارن است اما توانایی های آن نه تنها کمتر از آنها نیست بلکه در بسیاری از مواقع عملکردی بهتر از آنها دارد و باید گفت که "گودزیلا" لقبی بس شایسته برای این خودرو است.

نسخه 2017

 

 

 

 

 

گفتم که خدا مرا مرادی بفرست ، طوفان زده ام راه نجاتی بفرست ، فرمود که با زمزمه ی یا مهدی ، نذر گل نرگس صلواتی بفرست

 

 

 

مدیران برتر آبان ماه

khodaeem1

khodaeem1
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 89048
محل سکونت : خراسان رضوی
دسترسی سریع به انجمن ها