عضویت العربیة English
امام جواد علیه السلام: کسى که عمه ام را در قم زیارت کند پاداش او بهشت است. کامل الزیارات ص 324

نکات اساسی برای کاهش وزن سالم

نکات اساسی برای کاهش وزن سالم
سه شنبه 24 فروردین 1395  09:31 ق.ظ

اگر بارها در کاهش وزن شکست خورده اید ممکن است به این باور برسید که کاهش وزن برای شما مؤثر نیست. این باور برای رژیمهای غذایی قدیمی درست است. اما امروزه روشهای ساده و قدرتمندی برای کاهش وزن موفق و دائمی وجود دارد.

معادله کاهش وزن:
وزن بدن شما بر اساس یک موازنه کنترل می شود. بدین ترتیب که اگر میزان کالری که از طریق غذا بدست می آورید بیشتر از میزان کالری باشد که از طریق فعالیت می سوزانید به وزن شما افزوده خواهد شد. اگر میزان کالری که از طریق غذاها بدست می آورید کمتر از میزان کالری باشد که از طریق فعالیت می سوزانید از وزن شما کم خواهد شد.

سامانه جامع و هوشمند کاهش وزن پایگاه evarzesh.ir بر اساس این رابطه برنامه نویسی شده است. این سامانه به شما برای کاهش وزن سالم بر پایه مدیریت کالری دریافتی از طریق غذاها و کالری مصرفی از سوی فعالیتها، کمک می نماید.


آغاز کاهش وزن سالم:
به یاد داشته باشید که برنامه کاهش وزن سالم و دائمی که قابل استفاده برای همه باشد وجود ندارد. نکات ذیل به شما برای شروع یک کاهش وزن سالم کمک می نماید:

  • به تغییر سبک زندگی خود فکر کنید نه رژیمهای غذایی کوتاه ـ مدت. بسیاری از رژیمهای غذایی ممکن است در کوتاه مدت منجر به کاهش وزن شوند. اما آنچه به کاهش وزن سالم و دائمی کمک می نماید تغییر نگرش و عادات غذا خوردن است.
  • به دنبال یک مشوق باشید. مشارکت در گروه های اجتماعی که با هدف کاهش وزن تشکیل شده اند به شما برای ادامه راه انگیزه داده و مشوقهای لازم را فراهم می آورد.
  • تعیین اهداف قابل دسترس و انگیزاننده. تعیین اهدافی رویایی مثلا رسیدن به اندام مانکن ها، فقط می تواند شما را ناامید نماید.
  • استفاده از ابزارهای سنجش میزان پیشرفت. این ابزارها به شما بازخورد لازم در مورد میزان و نحوه پیشرفت به شما می دهند و انگیزه لازم را برای ادامه و پیشرفت برای شما فراهم می آورند. یکی از این ابزارها سامانه کاهش وزن جامع و هوشمند پایگاه evarzesh.ir است که برای اولین بار در ایران برنامه نویسی شده است و می تواند به شما برای سنجش میزان پیشرفت کمک نماید.

نکته: به یاد داشته باشید بر اساس تحقیقات انجام شده از سوی دانشمندان چربی هایی که اطراف شکم تجمع یافته اند بسیار خطرناک تر از چربیهای سایر نقاط بدن هستند. چراکه توده های چربی اضافی اطراف شکم با بیماری دیابت نوع دو (مقاومت سلولها نسبت به انسولین) ارتباط مستقیم دارند.

shams_mahdi

shams_mahdi
کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت : فروردین 1395 
تعداد پست ها : 21
محل سکونت : اصفهان
دسترسی سریع به انجمن ها