عضویت العربیة English
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله: هر کس حسین را دوست بدارد، خداوند دوستدار اوست. بحارالأنوار، ج43، ص261

بهترین زمان های ورزش کردن برای افراد چاق

بهترین زمان های ورزش کردن برای افراد چاق
چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395  09:05 ق.ظ

 

 

افراد چاق با مزاج  گرم و مرطوب به‌علت احتمال فشار خون و گُرگرفتگی بهتر است ورزش را به اوایل صبح یا غروب‌ موکول کنند.


افراد چاق دارای طبع سرد و تر به‌دلیل متابولیسم پایین بدن بهتر است که ورزش را در ساعات گرم تر روز انجام دهند.


به گزارش تسنیم، علی محمد ‌‌ملاحی متخصص طب سنتی اظهار کرد: نقش ورزش و تعرق (نوعی استفراغ از دیدگاه طب سنتی) در افزایش سوخت‌وساز بدن، ذوب شدن بلغم و چربی‌ها بی‌نظیر است.به‌گفته وی افراد چاق با مزاج  گرم و مرطوب افرادی هستند که بدن عضلانی‌تر دارند وافراد چاق در گروه سرد و مرطوب افرادی هستند که گوشت بدنشان شل است .

 

ملاحی افزود: علاوه بر ورزش‌ها و نرمش‌های عمومی که باعث گرم شدن بدن و افزایش متابولیسم می‌شود، انجام ورزش‌های اختصاصی‌تر به‌ویژه در درمان چاقی موضعی بسیار مؤثر است چرا که دمای بدن در مواضع چاق افزایش می یابد و باعث اسیدوز بافتی و ذوب بلغم موضعی می‌شود.رطوبت و گرما باعث درشتی و چاقی عضلات،مانند ساکنان مناطق جنوبی کشور (خوزستان، هرمزگان، بوشهر و ...) و رطوبت و سرما، باعث چاقی و چربی شکمی و لگنی مانند ساکنان شمال کشور (گیلان، مازندران و...) می‌شود.


برای رعایت آداب صحیح غذا خوردن به افراد مبتلا به چاقی توصیه می شود:


بهتر است که غذا را در دو وعده صبح و سر شب بخورند (حذف ناهار) و کمی قبل از سیر شدن دست از غذا بکشند.


همچنین غذا را بسیار بجوند و  وسط غذا آب ننوشند.

 

 

 

 

گفتم که خدا مرا مرادی بفرست ، طوفان زده ام راه نجاتی بفرست ، فرمود که با زمزمه ی یا مهدی ، نذر گل نرگس صلواتی بفرست

 

 

 

کاربران برتر شهریور ماه

khodaeem1

khodaeem1
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 88688
محل سکونت : خراسان رضوی
دسترسی سریع به انجمن ها