عضویت العربیة English
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله: هر که حسین را دوست بدارد، خداوند دوستدار او است. بحارالأنوار، ج43، ص261

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: ايجاد مدارس شبانه‌روزي در روستاها از ضرورت است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: ايجاد مدارس شبانه‌روزي در روستاها از ضرورت است
چهارشنبه 27 بهمن 1389  05:09 ب.ظ

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ايجاد دبيرستان‌هاي شبانه‌روزي را از روي ضرورت دانست و گفت: به دليل عدم رسيدن تعداد دانش‌آموزان در مدارس روستايي به حدنصاب لازم، ناچارا مدارس شبانه‌روزي ايجاد مي‌شود تا دانش‌آموزان روستايي از ادامه تحصيل محروم نباشند.

به گزارش سرويس«آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه آذربايجان شرقي، ابراهيم سحرخيز در همايش مديران دبيرستان‌هاي شبانه‌روزي استان‌هاي شمال‌غرب كشور در مركز تربيت معلم علامه اميني تبريز، طي سخناني اظهار داشت: 500 هزار نفر دانش‌آموز در دو دوره متوسطه و راهنمايي در مدارس شبانه‌روزي كشور در حال تحصيل هستند كه آموزش و پرورش متولي تعليم و تربيت آنهاست.

وي تصريح كرد: گرچه براي مديران، مربيان و معلمان اين مدارس در خصوص پر كردن خلا عاطفي ناشي از دوري پسران و دختران از خانواده‌ها مشقت ايجاد مي‌شود اما آموزش و پرورش به دنبال رشد و نمو اين دانش‌آموزان با معيارهاي اسلامي و اجتماعي است.

معاون وزير آموزش و پرورش، ادامه داد: تلاش مي‌شود تا اين دسته از دانش‌آموزان هم از لحاظ عقلاني، عاطفي و اجتماعي تربيت شوند و هم از لحاظ علمي به جايگاه عالي علمي برسند، تا به رشد متوازن شخصيتي نايل آيند، چرا كه دانش‌آموزان روستايي در مقايسه با ساير همنوعان خود توانمندتر هستند.

سحرخيز استفاده از ظرفيت موجود در مدارس شبانه‌روزي را با اهميت دانست و گفت: بهره بردن از توانايي‌ تشكل‌هاي دانش‌آموزي در برخي امور مدارس، آنان را در مشاركت اجتماعي و حس مسئوليت‌پذيري همچنين تقويت باورهاي ديني ترغيب مي‌كند كه در اين راستا شوراهاي دانش‌آموزي، بسيج دانش‌آموزي، انجمن‌هاي اسلامي و ارتباط با روحانيت معظم باعث مي‌شود قوي‌ترين نيروها در مدارس شبانه‌روزي تربيت شوند.

وي در ادامه توجه به نمازخانه در مدارس شبانه‌روزي را مورد تأكيد قرار داد و اظهار داشت: بايد مجلل‌ترين مكان نمازخانه‌ها باشد، همچنين براي نشاط و شادابي دانش‌آموزان فضاي مدرسه نيز بايد فضايي دلپذير باشد و از نيروهاي مجرب و متعهد در اداره اين نوع مدارس استفاده شود تا جوابگوي نيازهاي اساسي اين واحدهاي آموزش و پرورش باشد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، توسعه متوازن در رشته‌هاي نظري، فني و حرفه‌اي همچنين كار و دانش را از اولويت‌هاي اساسي معاونت آموزش متوسطه برشمرد و گفت: در اين خصوص بايد توسعه رشته‌هاي فني و حرفه‌اي در مدارس شبانه‌روزي كه دانش‌آموزان روستايي مشغول به تحصيل هستند، مدنظر باشد.

به گفته وي، در برنامه پنجم توسعه بايد800 ساعت مهارت آموزي براي دانش‌آموزان دوره متوسطه با رويكرد جديد آموزش و پرورش مدنظر باشد و در اين راستا تبديل مدارس شبانه‌روزي به هنرستان‌هاي فني و حرفه‌اي همچنين دبيرستان كار و دانش از تغييرات اساسي اين نوع مدارس خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصريح كرد: ارتقاي كيفي مدارس شبانه‌روزي از لحاظ تربيتي با رويكرد قرآني و رعايت موارد بهداشتي و پرورشي همچنين سرانه غذايي و رسيدگي به وضع فيزيكي و ظاهري ساختمان مدارس در اولويت خواهد بود تا از سال آينده تفاوتي چشمگير در مدارس شبانه‌روزي به وجود آيد.

اگر من و شما خودمان را  اصلاح کنیم ، جامعه درست می شود

svh2005

svh2005
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 18447
محل سکونت : مازندران
دسترسی سریع به انجمن ها