عضویت العربیة English
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله: نزدیک‌ترین شما به من در روز قیامت، کسانی هستند که در دنیا بیشتر از دیگران بر من صلوات فرستند.

.:: تأثیرات یوگا بر کاهش وزن در دوران میانسالی ::.

.:: تأثیرات یوگا بر کاهش وزن در دوران میانسالی ::.
چهارشنبه 27 بهمن 1389  07:09 ب.ظ

.:: تأثیرات یوگا بر کاهش وزن در دوران میانسالی ::.



حرکات یوگا و مدیتیشن بر خلاف دویدن روی دستگاه "تردمیل" کالری نمی‌سوزاند، اما مطالعات اخیر نشان می‌دهد که به کاهش وزن و کنترل وزن افراد در میانسالی کمک می‌کند.

متخصصین دریافته اند، افرادی که دچار اضافه وزن هستند و در سنین ۵۰ سالگی به سر می‌برند و به‌طور متناوب ورزش یوگا انجام می‌دهند، پس از دو سال انجام حرکات یوگا، حدود ۳ کیلوگرم وزن کم می‌کنند در حالی که افراد عادی که در این سنین یوگا یا ورزش نمی‌کنند، دست کم ۶ کیلو اضافه وزن پیدا می‌کنند.

در دوران میانسالی، افراد به‌طور طبیعی در طی ۱۰ سال دچار اضافه وزن می‌شوند. اما آن دسته از کسانی که یوگا انجام می‌دهند، در این ۱۰ سال نه تنها دچار افزایش وزن نمی‌شوند، بلکه وزنشان نیز کاهش پیدا می‌کند.

یکی از محققین به نام "آلن کریستال" که خود ۱۰ سال ورزش یوگا انجام می‌داده، می‌گوید: رابطه‌ای بین ورزش یوگا و سوختن کالری وجود ندارد، ولی ورزش یوگا به افراد کمک می‌کند تا از عادت‌های بد در خوردن غذا پرهیز کنند و مرتباً در حالت آرامش و سکون قرار داشته باشند. زیرا معمولاً افراد وقتی که عصبی هستند، استرس دارند یا دچار افسردگی می‌شوند، بیشتر غذا می‌خورند. اما ورزش یوگا این حالت را از بین می‌برد چرا که افرادی اینچنین به سلامتی بدن خود بسیار اهمیت می‌دهند. به‌طور مثال "ماری ایمانی" که معلم یوگا است، می گوید: "وقتی یک تکه پیتزا می‌خورم، انجام دادن حرکات یوگا برایم سخت و دشوار می‌شود." بنابراین ورزش یوگا باعث آرامش، استقامت و انعطاف‌پذیری بیشتر در شما می‌شود.

    حمید.bmp

 

 

mashhadizadeh

mashhadizadeh
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اردیبهشت 1388 
تعداد پست ها : 25019
محل سکونت : بوشهر
دسترسی سریع به انجمن ها