عضویت العربیة English
امام صادق علیه‌السلام: صله رحم و نیکى، حساب (قیامت) را آسان و از گناهان جلوگیرى مى‌کند. کافى، ج2، ص157

آشنایی با ویتامین b6

آشنایی با ویتامین b6
پنج شنبه 28 بهمن 1389  12:42 ب.ظ


آشنایی با ویتامین b6

 

 

ویتامین b6 از جمله ویتامین های محلول در آب است که بعد از هضم غذا، از بدن دفع می شود.واحد وزن این ویتامین، میلی گرم است و مقدار مصرف روزانه آن برای بزرگسالان 6/1 تا 2 میلی گرم است. فواید .به جذب چربی و پروتئین در بدن کمک می کند.در جلوگیری از ناراحتی های عصبی موثر است.مانع از بروز ناراحتی های پوستی می شود.مانع از بروز پیری زودرس می شود.در کاهش استفراغ حاملگی موثر است.موجب کاهش درد ناشی از انقباض عضلات، گرفتگی و درد عضلات پا و بی حسی دست ها می شود. به رفع خشکی دهان کمک می کند.در برطرف شدن ناراحتی های مثانه موثر است.در رفع تهوع و دل بهم خوردگی موثر است.به جذب کامل ویتامین b12 کمک می کند.به تثبیت منیزیم در بدن کمک می کند.در تنظیم هورمون های جنسی دخیل است.روی مغز و سیستم اعصاب تاثیر مفید دارد.در ساخت هموگلوبین تاثیر دارد.در تامین انرژی بدن نقش دارد.برای متابولیسم کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها موثر است.مانع از اختلال در خواب می شود.به سوخت و ساز چربی کمک می کند.در کاهش وزن اضافی موثر است.مانع از بروز استرس می شود.در رفع کمبود آهن مفید است.به تعادل فسفر و سدیم بدن کمک می کند. مقدار مورد نیاز .در کودکان 8/0 تا 4/1 میلی گرم در روز . کودکان 12- 10 ساله 6/1 میلی گرم در روز .نوجوانان و بزرگسالان 2 میلی گرم در روز .خانم های باردار 3 میلی گرم در روز مسمومیت مصرف بیش از حد مجاز آن ممکن است موجب بروز ناراحتی های عصبی شود و بی قراری و دیدن خواب های آشفته را به همراه داشته باشد. منابع ویتامین b6 گردو- نخود- اسفناج- خمیر مایه خشک- گوجه فرنگی- ذرت- گندم کامل- سبوس گندم- جوانه گندم- جگر- قلوه- سویا- طالبی- تخم مرغ- شیر- انگور- لوبیا سفید- نخودفرنگی- گوشت گاو- برنج آسیاب شده- پسته شامی - بادام زمینی- میگوآناناس- سیب- پرتقال- گلابی- هلو- بوقلمون.

worldfood.ir

یاس

yassimanusha

yassimanusha
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : تیر 1389 
تعداد پست ها : 3101
محل سکونت : تهران
دسترسی سریع به انجمن ها