عضویت العربیة English
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله: هر کس حسین را دوست بدارد، خداوند دوستدار اوست. بحارالأنوار، ج43، ص261

راه‌اندازي سامانه 137 گامي نوين براي شهروندمداري و محله‌گرايي است‌

راه‌اندازي سامانه 137 گامي نوين براي شهروندمداري و محله‌گرايي است‌
جمعه 29 بهمن 1389  02:57 ب.ظ

شهردار باقرشهر:
راه‌اندازي سامانه 137 گامي نوين براي شهروندمداري و محله‌گرايي است‌

خبرگزاري فارس: شهردار باقرشهر از راه‌اندازي سامانه فوريت‌هاي شهري 137 در شهرداري باقرشهر خبر داد و گفت: راه‌اندازي سامانه 137 گامي نوين براي شهروندمداري و محله‌گرايي است.

جمشيد سعادتمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با تأكيد بر اصل شهروندمداري در مديريت شهري اظهار داشت: توجه به نياز شهروندان و حل مشكلات‌ آنها، امروزه يكي از دغدغه‌هاي همه مديران شهري و محله‌اي است. شوراهاي محلي در كلان شهرها، انجمن‌هاي مختلف مردمي، گروه‌هاي فعال محله‌ها و مواردي از اين قبيل بر اين ادعا صحه مي‌گذارند.
وي گفت: در مديريت شهري نيازسنجي و حل مشكلات شهروندان يكي از دغدغه‌هاي بزرگ مديران است. قطعاً كاستن از واسطه‌هاي ارتباطي بين شهروندان و مديريت شهري، يكي از اين راه‌هاست.
شهردار باقرشهر افزود: شهرداري باقرشهر اين افتخار را دارد كه با راه‌اندازي سامانه فوريت‌هاي شهري يا همان 137 كه براي مردم آشناتر است، سعي بر آن دارد تا ضمن كاستن واسطه ميان شهروندان باقرشهري با شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهرشان، به حل نيازها و مشكلات‌شان نيز بپردازد.
سعادتمند با اشاره به چارچوب فعاليتي سامانه 137 تهران، خاطرنشان كرد: البته با توجه به اينكه باقرشهر از نظر جمعيت، موقعيت جغرافيايي، نيازهاي كالبدي شهر و موارد ديگر با كلان شهر تهران تفاوت‌هاي بسياري دارد، چارچوب خدماتي تعريف شده در سامانه 137 شهرداري باقرشهر با شهرداري تهران تفاوت دارد. اين مسئول عنوان كرد: ما سعي كرده‌ايم با توجه به نياز سنجي صورت گرفته از شهروندان باقرشهري و روستاييان حريم اين شهر، جدا از حل مشكلات شهري و محله‌اي، از طريق سامانه 137 اطلاعاتي را از قوانين شهري كه شهروندان به آن نياز دارند، نيز به اطلاع آنها برسانيم.
وي ادامه داد: به منظور راحتي شهروندان و وسعت كار اين سامانه از اپراتورهاي آموزش ديده‌اي براي پاسخگويي استفاده مي‌كنيم كه بتوانند ضمن پاسخگويي به شهروندان و ارجاع مشكلات فوري ايشان براي پاسخگويي به واحدهاي شهرداري، آموزش‌هاي شهروندي نيز از طريق اپراتور صورت پذيرد.
سعادتمند تأكيد كرد: قطعاً بيشترين مشكلات شهري در هر شهر به عدم آشنايي شهروندان به قوانين شهري بر مي‌گردد كه به نفع خود ايشان وضع شده است. ما در اين سامانه سعي بر آن داريم تا شرايطي را براي شهروندان فراهم آوريم كه با قوانين شهري نيز آشنا شوند.
شهردار باقرشهر خاطرنشان كرد: همچنين در اين سامانه براي ارتباط شهروندان با اعضاي شوراي اسلامي نيز كه نمايندگان مردم هستند، تعاريفي شده تا شهروندان بتوانند از طريق اين سامانه با نمايندگان خويش نيز ارتباط داشته باشند.
اين مسئول تصريح كرد: جدا از خطوط تلفني كه به اين منظور براي ارتباط شهروندان با سامانه 137 در نظر گرفته شده، لينك اين سامانه از طريق اينترنت نيز در سايت اينترنتي شهرداري و شوراي اسلامي باقرشهر در اختيار شهروندان است و شهروندان مي‌توانند با تكميل فرم فوريت‌هاي شهري در سايت اينترنتي نيز از خدمات اين سامانه بهره‌مند شوند.
سعادتمند گفت: تمام سيستم‌هاي برنامه‌نويسي اين سامانه توسط كارشناسان و برنامه‌نويسان مجموعه شهرداري انجام شده و اين قابليت براي برنامه‌هاي 137 وجود دارد كه با توجه به گسترش دامنه خدمات‌دهي سامانه، تغييرات لازم توسط كارشناسان اين سامانه در مجموعه شهرداري انجام شود.
شهردار باقرشهر در پايان ابراز اميدواري كرد: با اطلاع‌رساني و آگاه‌سازي درست شهروندان در ارتباط با فعاليت‌ها و خدمات اين سامانه اقدامات خوبي در راستاي ارتقاي سطح امكانات رفاهي و اجتماعي شهروندان باقرشهري صورت پذيرد.
انتهاي پيام/ن20/ج

amirpetrucci0261

amirpetrucci0261
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : تیر 1388 
تعداد پست ها : 27726
محل سکونت : http://zoomstar.ir/
دسترسی سریع به انجمن ها