عضویت العربیة English
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله: هر کس حسین را دوست بدارد، خداوند دوستدار اوست. بحارالأنوار، ج43، ص261

ورزشکاران در ماه رمضان کمبود آب و مواد قندی خود را جبران کنند

ورزشکاران در ماه رمضان کمبود آب و مواد قندی خود را جبران کنند
شنبه 30 بهمن 1389  09:43 ق.ظ

ورزشکاران در ماه رمضان کمبود آب و مواد قندی خود را جبران کنند

ورزشکاران اعم از حرفه ای و غیرحرفه ای ممکن است در ماه رمضان دچار کمبود مواد قندی شوند که باید با مصرف مواد غذایی لازم به جبران آن توجه داشته باشند.
دفتر آموزش و ارتقاء سلامت ضمن اعلام این خبر گفت: مقدار ذخیره مواد قندی و کربوهیدرات ها در بدن محدود بوده و در مردم عادی که به صورت غیرحرفه ای ورزش می کنند، حداکثر میزان ذخیره این مواد 350 گرم است و به دلیل این که مغز انسان تنها مواد قندی مصرف می کند، ممکن است ورزشکار با کمبود مواد قندی در بدن مواجه شود.
بنابر این گزارش، ورزشکاران با مصرف ماکارونی، عسل، سیب زمینی، قند و شیرینی جات در فاصله بین سحر و افطار می توانند از بروز مشکلات احتمالی ناشی از کمبود قند در بدن خود جلوگیری کنند.
براساس این گزارش، ورزشکارانی هم که بعد از افطار تمرین می کنند باید پس از تمرین با مصرف مواد قندی از بروز مشکلات در بدن خود پیشگیری نمایند. این گزارش درخصوص میزان آب بدن ورزشکاران تصریح می کند: در شرایط آب و هوایی معتدل، میزان آب مورد نیاز برای بدن غیر ورزشکاران 2/5 لیتر است که از این مقدار، 35 گرم در بدن ساخته می شود و بقیه آن را باید از طریق مواد غذایی برای بدن تأمین کرد. ورزشکاران نیز به دلیل فعالیتی که دارند و تعریق زیادی که در بدن آن ها به دلیل تمرین وجود دارد با مصرف یک و نیم تا دو لیتر آب با مایعات شیرینی به جز چای، مشکلی از این بابت نخواهند داشت.

worldfood.ir

یاس

yassimanusha

yassimanusha
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : تیر 1389 
تعداد پست ها : 3101
محل سکونت : تهران
دسترسی سریع به انجمن ها