عضویت العربیة English
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله: هر کس حسین را دوست بدارد، خداوند دوستدار اوست. بحارالأنوار، ج43، ص261

امام جانشين خود را به‎خوبي مي‌شناخت

امام جانشين خود را به‎خوبي مي‌شناخت
شنبه 30 بهمن 1389  12:00 ب.ظ

حجت‌الاسلام و‌المسلمين مهدي طائب:
امام جانشين خود را به‎خوبي مي‌شناخت

خبرگزاري فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام جانشين خود را مي‌شناخت و مي‌دانست كه پرچم انقلاب بايد به دست چه‎كسي برسد اما سخني نمي‌گفت تا رهبر معظم انقلاب در معرض خطر قرار نگيرد.

به گزارش خبرگزاري فارس از سمنان، حجت‌الاسلام و‌المسلمين مهدي طائب عصر جمعه در جمع صدها نفر از پاسداران استان سمنان و خانواده‌هاي آنها با مقايسه وضع امروز ايران اسلامي با قبل از پيروزي انقلاب اظهار داشت: مردم، امروز به خوبي يادشان نمي‌آيد كه ايران در سال 1342 چه وضعي داشت و حتي آنهايي هم كه سن و سالي دارند، باز هم نمي‌توانند آن‎طور كه بايد وضع آن موقع را درك كنند.
طائب افزود: نبود امكانات در آن زمان با برهه كنوني به هيچ وجه قابل مقايسه نيست و اطرافيان حضرت امام هم هنگامي كه بحث انقلاب مي‌شد، مي‌گفتند اگر انقلاب موفق شود زندگي حداقلي براي مردم ايجاد مي‌شود.
وي افزود: البته حضرت امام با تأييد اين مسئله و اينكه لازم است در كشور سازندگي صورت گيرد، ماموريت خود را تنها تامين رفاه حال مردم نمي‌دانستند.
اين استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام خميني(ره) براي خود سه ماموريت اصلي ترسيم كرده بودند كه جمع كردن بساط رژيم شاهنشاهي و سلطنت از ايران، برپايي پرچم جمهوري اسلامي در كشور و دادن اين پرچم به صاحب اصلي‌اش بود.
طائب ادامه داد: امام وقتي اين سه ماموريت را به عنوان اهداف اصلي خود مطرح مي‌كرد، اوضاع بسيار آشفته و به نفع شاه بود اما بنيانگذار انقلاب باكي از اين مسئله نداشتند.

* امام بساط سلطنت را در كمتر از 10 روز جمع كرد
اين استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه هدف نخست حضرت امام به زيبايي هرچه تمام‌تر تحقق يافت، افزود: امام بساط سلطنت را در كمتر از 10 روز يعني بين روزهاي 12 تا 22 بهمن ماه جمع كرد.
طائب ادامه داد: وقتي اين پيام امام تحقق يافت، همه اطرافيان حضرت امام در تعجب فرو رفته بودند كه چگونه مي‌شود سخنان حضرت امام به اين سرعت و با اين شكوه تحقق يابد.

* برپايي رفراندوم مايه تحقق دومين هدف امام بود
اين استاد حوزه و دانشگاه همچنين با اشاره به هدف دوم حضرت امام كه همان برپايي حكومت جمهوري اسلامي در ايران بود، اضافه كرد: حضرت امام، حكومت جمهوري اسلامي را با برگزاري رفراندوم عمومي برپا كرد و اين تحقق دومين هدف بنيانگذار انقلاب بود.
طائب افزود: آن زمان هنگامي كه بحث رفراندوم شده بود، خيلي‌ها جمهوري‌هاي مختلفي را پيشنهاد مي‌دادند اما امام تنها به دو كلمه «جمهوري اسلامي» قائل بود و به چيزي غير از اين اعتقاد نداشت.

* امام جانشين خود را مي‌شناخت
اين استاد حوزه و دانشگاه هچنين با اشاره به هدف سوم حضرت امام كه رساندن پرچم جمهوري اسلامي به صاحب اصلي‌اش بود، گفت: امام جانشين خود را مي‌شناخت و مي‌دانست كه پرچم انقلاب بايد به دست چه كسي برسد اما سخني نمي‌گفت تا رهبر معظم انقلاب در معرض خطر قرار نگيرد.
طائب گفت: اين حركت برگرفته از آموزه‌هاي حضرت محمد(ص) بود و ايشان نيز گرچه مي‌دانستند كه حضرت علي(ع) جانشين به‎حقي برايشان هستند اما براي اينكه اميرالمومنين(ع) در معرض خطر قرار نگيرد، سخني به زبان نمي‌آوردند.
وي اظهار داشت: عشق مردم به رهبر معظم انقلاب اسلامي با امور مادي حاصل نشده است و كسي نمي‌تواند ريشه عشق مردم به امام و رهبري را بشناسد و آن را پيدا كند.
اين استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: انقلاب همواره در معرض خطر بوده است اما هرچه از اوايل كار جلوتر مي‌رفتيم، عشق به امام و رهبري بيشتر مي‌شد و حتي كساني كه امام را نديده و پاي درس ايشان ننشسته بودند، نيز نسبت به رهبر خود عشقي پيدا كرده بودند كه قابل وصف نيست.
وي تصريح كرد: همين عشق بود كه باعث مي‌شد رزمندگان اسلام گروه گروه به جبهه‌هاي نبرد عليه ظلم رهسپار شوند و جان خود را فدا كنند.

* امام زمان(عج) به‏طور منطقي صاحب پرچم انقلاب است
اين استاد حوزه و دانشگاه همچنين اضافه كرد: بايد دانست كه امام زمان عجّل الله تعالي فرجه به طور منطقي صاحب پرچم انقلاب است و اين مسئله را بايد با منطق و استدلال پذيرفت.
طائب ادامه داد: پرچم انقلاب اسلامي در حقيقت پرچم نجات مردم از استضعاف، پرچم اسلام‌گرايي، نجات محرومان از دست ظالمان و در نهايت پرچم عدالت‌خواهي است.
وي تصريح كرد: به طور يقين، صاحب اصلي پرچم عدالت‌خواهي كسي جز مهدي موعود(عج) نيست چراكه از زمان آدم تا خاتم و آخرين امام همه كسي را وعده داده‌اند كه مي‌آيد و عدالت را به‏روي زمين برپا مي‌كند و همه مردم نيز در همه اديان اعتقاد به فردي داشته‌اند كه مي‌آيد و عدالت‌گستري مي‌كند.
اين استاد حوزه و دانشگاه افزود: همه پيامبران و حتي پيامبر گرامي اسلام صلّي الله عليه و آله نيز به دنبال اين بودند كه فرزندي از آنها مي‌آيد و عدالت را در جهان برپا مي‌كند و اين نشان مي‌دهد كه امام زمان(عج) به طور منطقي صاحب پرچم انقلاب است.
طائب ادامه داد: اين پرچم متاسفانه در برهه‌اي از زمان به‏روي زمين افتاده بود اما امام راحل آن را بلند كردند تا به دستان مبارك صاحب اصلي‌اش داده شود.
وي تصريح كرد: انقلاب اسلامي در حقيقت انقلاب عدالت‌خواهي بوده و به همين خاطر امروز در حال صادرشدن به نقاط مختلف جهان است.
اين استاد حوزه و دانشگاه اضافه كرد: طبيعي است زماني كه همه ملت‌ها اين پرچم را بخواهند، خيلي زودتر به دست صاحب اصلي‌اش مي‌رسد و عدالت‌خواهي در سراسر جهان بايد علني شود تا امام ظهور كنند.
طائب افزود: امروز اگر در مصر، تونس، يمن، بحرين، كويت، عمان و ساير كشورها نهضت‌هاي آزادي‌خواهي به راه افتاده است، اين نشانه اين است که همه خواستار عدالت هستند و اين زمينه ظهور حضرت ولي‌عصر(عج) را فراهم مي‌كند.

* مسئله ظهور با آموزه‌هاي مسيحيت و اهل سنت منافاتي ندارد
اين استاد حوزه و دانشگاه همچنين با بيان اينكه مسئله ظهور با آموزه‌هاي مسيحيت و اهل سنت منافاتي ندارد، گفت: برخي‌ها دائم اين را مطرح مي‌كنند كه در باب ظهور حضرت ولي‌عصر(عج) مشكل ما با جهان مسيحيت و اهل سنت چگونه برطرف مي‌شود، و ما مي‌گوييم كه اصلا مشكلي وجود ندارد.
طائب ادامه داد: جهان مسيحيت منتظر منجي‌اي هستند و اعتقاد دارند كه حضرت عيسي(ع) دوباره بازمي‌گردد و ايشان منجي مسيحيت هستند و اين طبيعي است كه پس از ظهور حضرت ولي‌عصر(عج)، حضرت عيسي(ع) امام را مورد تاييد قرار مي‌دهند و به اين ترتيب تمام مسيحيان از پيروان امام دوازدهم هستند.
وي تصريح كرد: درباره اهل سنت نيز طبق كتب آنها، حضرت ولي‌عصر(عج) بين شيعه و سني مشترك است و اهل سنت نيز منتظر همان كسي است كه شيعيان در انتظار ظهورش هستند.
طائب ادامه داد: اين امر مسئله چنداني نيست كه بخواهد سبب اختلاف شود چراكه پس از ظهور حضرت ولي‌عصر(عج) همه چيز تمام مي‌شود و همه از پيروان ايشان هستند.
وي تصريح كرد: پيغمبر اسلام(ص) نيز هيچ‏كدام از امامان را با صفت عدالت‌گستري معرفي نكرده است اما درباره حضرت ولي‌عصر(عج) اين‏طور نبود.
اين استاد حوزه و دانشگاه همچنين با اشاره به وقايع و خيزش‌هاي اخير اسلامي در شماري از كشورها اضافه كرد: امروز مردم اين كشورها به ويژه در مصر كسي را مي‌خواهند كه به طور عملي عدالت‌خواهي را اثبات كرده باشد.
طائب افزود: البرادعي و عمرو موسي مثل همان ديكتاتورهاي قبلي هستند و نمي‌توانند كارايي داشته باشند و امروز در بلاد اسلامي همه افراد خواهان ظهور حضرت ولي‌عصر(عج) هستند.
انتهاي پيام/ل10/ع*

amirpetrucci0261

amirpetrucci0261
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : تیر 1388 
تعداد پست ها : 27726
محل سکونت : http://zoomstar.ir/
دسترسی سریع به انجمن ها