عضویت العربیة English
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله: نزدیک‌ترین شما به من در روز قیامت، کسانی هستند که در دنیا بیشتر از دیگران بر من صلوات فرستند.

شجا‌ع‌الدين بازرگاني در گفت‌وگو با ايسنا: طيف‌هاي داخل اتاق را نبايد دسته‌بندي سياسي كرد

شجا‌ع‌الدين بازرگاني در گفت‌وگو با ايسنا: طيف‌هاي داخل اتاق را نبايد دسته‌بندي سياسي كرد
شنبه 30 بهمن 1389  10:03 ب.ظ

يكي از نامزدهاي انتخابات دوره هفتم اتاق بازرگاني با ارائه توضيحاتي در مورد چگونگي حضورش در اين انتخابات، جريان‌هايي در روند اين انتخابات اتاق بازرگاني را سياسي ندانست و عنوان كرد: جريان‌هاي داخل اتاق بازرگاني با جريان‌هاي سياسي كشور تفاوت دارند و اصلا با هم متقارن نيستند.

شجاع‌الدين بازرگاني كه هم‌اكنون سمت مدير دفتر وزير نفت را بر عهده دارد اما به نمايندگي از بخش خصوصي (شركت تايد‌واتر خاورميانه) در انتخابات اتاق بازرگاني حاضر شده است در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگاني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: علت اينكه من در يك ليست‌ انتخاباتي اتاق هستم و در يك ليست ديگر حضور ندارم اين است كه هر گروهي اقتضائات، تحليل‌ها و شاخص‌هايي را دارند و من هم به دليل رويكرد تعاملي كه دارم و اعتقاد بر اين موضوع كه هر گروهي از من حمايت مي‌كردند چون تفكرم بر اساس هم‌انديشي و همفكري است از آنها استقبال مي‌كنم و در اين گروه‌ها حضور پيدا مي‌كنم.

وي ادامه داد: افراد نبايد طيف‌هاي داخل اتاق بازرگاني را دسته‌بندي سياسي كنند چرا كه همه ديدگاه‌هاي سياسي به نوعي در اتاق بازرگاني نماينده دارند و از سوي ديگر بسياري از اعضاي اتاق بازرگاني اصلا چهره‌هاي سياسي نيستند به همين دليل اين قرينه‌سازي درستي نيست.

بازرگاني عنوان كرد: من از هيچ گروهي درخواست نكردم كه اسمم را در ليست آنها قرار بدهند و به صورت طبيعي آنها بودند كه با من مذاكره كردند.

وي با تصريح اينكه گروه‌بندي‌هاي اتاق بازرگاني بر اساس شاخص‌هاي سياسي نيست، افزود: من از لحاظ سياسي اعتقادم مبتني بر اصولگرايي و معتقد به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي هستم.

او در ادامه با تاكيد بر اينكه اتاق بازرگاني اتاق سياسي نيست، تصريح كرد: اساسا در مورد اتاق بازرگاني معتقدم كه اين اتاق يك نهاد كاملا صنفي و تخصصي با كاركرد اقتصادي است و نه خانه احزاب.

وي يادآور شد: اتاق بازرگاني اتاق فكر فعالان اقتصادي و نمايندگان تشكل‌هاي اقتصادي كشور است كه از طريق همفكري با دولت اين ظرفيت را دارند كه بتوانند بستر را براي توسعه اقتصادي كشور فراهم كنند.

نامزد انتخابات دوره هفتم اتاق بازرگاني تهران همچنين اظهار كرد: شعار من براي اين انتخابات وفاق و كارآمدي است كه لازمه وفاق، هم‌انديشي و همفكري و لازمه كارآمدي را حضور موثر همه عناصر و عوامل موثري مي‌دانم كه به اقتصاد ملي و منافع ملي مي‌انديشيند.

وي اضافه كرد: بايد كاري كنيم كه افراد با تجربه، خلاق و توسعه‌گرا كه از طريق تعامل با بخش خصوصي و دولت و دستگاه‌هاي اجرايي مي‌خواهند توسعه اقتصادي را دنبال كنند بتوانند با تبادل انديشه اين اهداف را پيگيري كنند.

بازرگاني در همين زمينه گفت: دولت و بخش خصوصي دو خط موازي يكديگر نيستند كه هر كدام مسير خود را طي كنند بلكه بين آنها يك نقطه مشترك و تلاقي وجود دارد كه آن مصالح ملي است كه در اين نقطه مشترك بايد تلاش كنند مشكلات ساختاري اقتصادي را حل كنند.

وي با تاكيد بر توانمندسازي بخش خصوصي متذكر شد: دولت بايد بر اين قضيه همت كند و بخش خصوصي نيز بر داشته‌ها و توانمندي‌هاي خود باور داشته باشد و در جهت انسجام و يكپارچگي خودش و اثربخشي بخش خصوصي تلاش كند.

بازرگاني در پايان خاطر نشان كرد: خط قرمز در اتاق بازرگاني منافع و مصالح ملي و پيشرفت اقتصادي كشور است نه جناح‌بندي سياسي كشور.

شجاع‌الدين بازرگاني كه در دروه ششم هيات نمايندگان اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران عضو هيات رييسه بود، هم‌اينك به عنوان نامزد از سوي بخش خصوصي براي هفتمين دوره انتخابات اتاق كانديدا شده و نام او در چند ليست مشترك ائتلافي ديده مي‌شود.

اگر من و شما خودمان را  اصلاح کنیم ، جامعه درست می شود

svh2005

svh2005
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 18447
محل سکونت : مازندران
دسترسی سریع به انجمن ها