عضویت العربیة English
امام صادق علیه‌السلام: صله رحم و نیکى، حساب (قیامت) را آسان و از گناهان جلوگیرى مى‌کند. کافى، ج2، ص157

صبحانه‌ ناكافي زمينه‌ساز كمبودهاي تغذيه‌اي است

صبحانه‌ ناكافي زمينه‌ساز كمبودهاي تغذيه‌اي است
سه شنبه 3 اسفند 1389  01:39 ق.ظ

كارشناس مركز بهداشت شرق اهواز:
صبحانه‌ ناكافي زمينه‌ساز كمبودهاي تغذيه‌اي است

خبرگزاري فارس: كارشناس واحد بهداشت خانواده مركز بهداشت شرق اهواز تاكيد كرد: صبحانه ناكافي يا كم كالري مي‌تواند زمينه ساز كمبودهاي تغذيه‌اي به ويژه در سنين نوجواني شود.

مهناز كنعاني امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: صبحانه از وعده‌هاي غذايي بسيار مهم به ويژه در سن نوجواني است به همين منظور صبحانه ناكافي يا كم كالري گاهي مي‌تواند زمينه سازكمبودهاي تغذيه‌اي به ويژه در سنين نوجواني شود.
وي با اشاره به اهميت تغذيه در سن نوجواني اشاره داشت: اغلب افراد در سن نوجواني تمايل به گرفتن رژيم‌‌هاي سخت براي كاهش ورزن هستند كه اين كار تاثيرات بسيار خطرناكي در آينده فرد دارد.
اين مقام مسئول تاكيد داشت: تغذيه در دوران نوجواني و بلوغ اهميت زيادي دارد، زيرا نوجوانان و جوانان به دليل سوخت و ساز بالاي بدن و فعاليت زياد به انرژي بيشتري نياز دارند.
كنعاني تصريح كرد: البته لازم به ذكر است كه پرخوري زياد‌ در اين دوران سبب چاقي بيش از حد نوجوان خواهد شد، تا جايي كه، گاهي نوجوان براي حفظ تناسب اندام ناچار به رژيم گرفتن مي‌شود.
كارشناس واحد بهداشت خانواده مركز بهداشت شرق اهواز افزود: بنابراين در صورتي كه تغذيه مناسب باشد و تمام مواد لازم به بدن برسد، هم انرژي مورد نياز نوجوان به حد كافي تامين خواهد شد و هم نيازي به رژيم خاص غذايي وجود نخواهد داشت.
وي گفت: توصيه مي‌شود كه در برنامه غذايي نوجوانان سه گروه اصلي مواد غذايي شامل‌ چربي‌ها، موادقندي، نشاسته‌اي و پروتئين‌ها حتما وجود داشته باشد.
اين مقام مسئول بيان داشت: البته مصرف زياد قندهاي ساده مثل نوشابه‌هاي گازدار، شكلات، آب نبات و ساير موادي كه فقط انرژي‌زا هستند و ارزش غذايي ندارند بايد محدود شوند و به جاي آن‌ها از مواد نشاسته‌اي مانند برنج، نان و سيب زميني استفاده شود.
كنعاني گفت: همانگونه كه اشاره شد يكي از مواد مورد نياز بدن، پروتئين (حيواني و گياهي) است، نياز به اين ماده در دوران بلوغ به دليل سريع‌تر شدن رشد و افزايش حجم عضلات بيشتر مي‌شود.
وي گفت: پروتئين‌هاي حيواني در تخم‌مرغ، گوشت، پنير و شير و پروتئين‌هاي گياهي در غلات و حبوبات وجود دارد، مصرف روزانه 45 تا 75 گرم پروتئين توصيه مي‌شود.
انتهاي پيام/م30/ع

amirpetrucci0261

amirpetrucci0261
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : تیر 1388 
تعداد پست ها : 27726
محل سکونت : http://zoomstar.ir/
دسترسی سریع به انجمن ها