عضویت العربیة English
امام جواد علیه‌السلام: عزّت مؤمن در بى نیازى او از مردم است. بحارالأنوار، ج 75، ص 109

وزارت راه، نيازمند پنج هزار و 500 ميليارد تومان اعتبار است

وزارت راه، نيازمند پنج هزار و 500 ميليارد تومان اعتبار است
سه شنبه 3 اسفند 1389  02:12 ب.ظ

 علي نيكزاد'در مراسم راه اندازي ششمين ريل باس در مسير تهران- پرند افزود: بر اساس برنامه پنجم توسعه در سال اول برنامه، وزارت راه مكلف است دو هزار و 120 كيلومتر بزرگراه، آزادراه، راه اصلي و راه آهن ، 10 هزار كيلومتر راه روستايي و 700 تا 1000 كيلومتر راه آهن احداث كند. 
وي با اشاره به اهميت توسعه زيرساخت‌هاي حمل و نقل در توسعه اقتصاد كشور، توسعه حمل و نقل ريلي را از سريع ترين، باصرفه ترين و راحت ترين روش حمل و نقل ذكر كرد. 
سرپرست وزارت راه و ترابري با بيان اينكه از 640 لكوموتيو راه آهن جمهوري اسلامي 450 لكوموتيو فعال است، به عمر بالاي ناوگان ريلي اشاره كرد و افزود: با توجه به اينكه راه آهن از بخش‌هايي است كه مورد مراجعه مردم است بايد با خارج كردن لكوموتيوهاي فرسوده، همواره خود را به روز نگه داشته و جوابگوي نيازهاي توسعه كشور و تقاضاهاي مردم باشد. 
نيكزاد همچنين گفت: بر اساس اهداف سند چشم انداز 20 ساله بايد در سال 1404 سالانه 150 ميليون مسافر از طريق حمل و نقل ريلي جابجا شوند،اين در حالي است كه در حال حاضر ساليانه 40 ميليون مسافر از طريق شبكه ريلي جابجا مي شوند. 
سرپرست وزارت راه و ترابري با اشاره به سرمايه گذاري هاي انجام شده براي رسيدن به اين اهداف اظهار داشت: در حال حاضر مپنا ( شركت مديريت پروژه هاي نيروگاهي ايران) به سرمايه گذاري يك هزار ميليارد توماني در اين زمينه فعال شده و تا پايان سال 1393 بايد 150 لكوموتيو به راه آهن جمهوري اسلامي تحويل مي دهد 
نيكزاد ادامه داد: از اين تعداد 30 دستگاه آماده است كه 10 دستگاه آن امروز تحويل داده شد و 120 دستگاه باقي مانده هم با انتقال كامل تكنولوژي ساخت آن به داخل ساخته و تحويل خواهد شد. 
سرپرست وزارت راه و ترابري ابراز اميدواري كرد با برنامه‌ها‌ي در دست اجرا، همچون خارج كردن ناوگان فرسوده و كاهش متوسط سن ناوگان ريلي، كاهش آلودگي زيست محيطي ،صرفه جويي قابل توجه ارزي و بومي شدن تكنولوژي در حمل و نقل ريلي به دست آيد. 
وي با اشاره به لزوم توسعه شهرسازي اظهار داشت: تنها راه نجات مردم از مشكلات زندگي در شهرهاي بزرگ همچون آلودگي زيست محيطي و ترافيك توسعه شهرك‌هاي اقماري و بهترين شيوه نقل و انتقال مردم در اين شهرها هم استفاده از ريل است چرا كه استفاده از حمل و نقل جاده اي از قبيل آزادراه و بزرگراه پاسخگوي ميزان تقاضاي اين شهرها نيست. 
وزير مسكن و شهر سازي در ادامه از شهر جديد پرند گفت و اضافه كرد: جمعيت اين شهر در نهايت به 700 هزار نفر خواهد رسيد و 140 هزار واحد مسكوني در آن ساخته مي شود كه ساخت 100 هزار واحد آن در دوران دولت نهم و دهم شروع شده است. 
نيكزاد با اشاره به اهتمام دولت و مجلس بر توسعه حمل و نقل ريلي گفت: ما در وزارت راه و ترابري به دنبال جذب سرمايه و فاينانس از بخش خصوصي هستيم و اگر قرار باشد به اعتبارات دولتي بسنده كنيم، به اهداف تعيين شده نمي رسيم. 
سرپرست وزارت راه و ترابري همچنين گفت: بودجه اعتبارات عمراني در لايحه بودجه سال آينده با دو برابر رشد به ميزان 47 هزار و 500 ميليارد تومان در نظر گرفته شده است. 
نيكزاد در بخش ديگري از سخنانش گفت: از مديران راه آهن جمهوري اسلامي مي خواهم همانطور كه مردم به مسيرهاي تهران- مشهد و تهران – اهواز اقبال نشان مي دهند، ساير محورها را هم توسعه دهند تا آنها هم مورد اقبال عمومي واقع شوند. 

10750403264581828474.jpg

ayoub12

ayoub12
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 18320
محل سکونت : خوزستان
دسترسی سریع به انجمن ها