عضویت العربیة English
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله: هر که حسین را دوست بدارد، خداوند دوستدار او است. بحارالأنوار، ج43، ص261

پادرد خانم ها

پادرد خانم ها
چهارشنبه 4 اسفند 1389  07:56 ق.ظ

انگار همه زنان به زیاد و بد استفاده کردن از پاهای شان تمایل دارند. شاید به این علت که مسائل مربوط به مراقبت از پا، کم اهمیت تر از مسائل مربوط به پوست و صورت آنها به نظر میرسد اما پینه پا و درد استخوان پاشنه بسیار اتفاق میافتد. پژوهش بهترین پزشکان جهان نشان میدهد. بیشتر افراد از انواع گوناگون آسیب پا در 40 سالگی رنج می برند و در این میان زنان بیشتر متحمل بسیاری از جراحی های معمول مربوط به پا میشوند. اما شما میتوانید با رفتار درست با پاهای تان از ابتلای آنها به امراض ناراحت کننده و آزار دهنده جلوگیری کنید.

ژن ها نقش عمده ای در امراض پا در خانم ها دارند. به طور کلی زنان پاشنه های باریک ترو مفصل های ضعیف تری دارند. علاوه بر آن دوره قاعدگی نامنظم و رژیم های غذایی کم چرب میتوانند جرم حجمی استخوان ها را کاهش دهند و خطر رگ به رگ شدن قوزک و در رفتگی استخوان های پا را در زنان افزایش دهند. لگن پهن تر به این معناست که برخی زنان مستعد این هستند که زانوهای به هم نزدیک تری داشته باشند و در نتیجه کج و معوج راه بروند. که باعث کج شدن وضع ایستایی بدن میشود و به طور بالقوه منجربه آسیب های پا میشود.

با پاشنه های دردناک چه کنیم؟
همانطور که شنیده اید کفش های پاشنه بلند میتواند به پاهای تان صدمه برساند. پاشنه 3 سانتی متری میتواند حدود 22 درصد فشار وارد بر پاهای شما را بیشتر کند و این میزان در کفش هایی با پاشنه های 5 سانتی متری به 57 درصد و 10 سانتی متری به 76 درصد افزایش پیدا میکند. این فشار به این معناست که پنجه های پا درون یک فضای تنگ فشرده میشوند. نتایج طولانی مدت چنین فشارهایی می تواند موجب ایجاد پینه های بسیار سخت پا یا پنجه های چکشی شود. در کفش های پاشنه بلند مقدار بیشتری از وزن بدن روی پا می افتد که سبب میشود ماهیچه های ساق پا به هم فشرده شده و سرانجام دچار گرفتگی شوند و راه رفتن معمولی را حتی در روزهایی که کفش های راحتی می پوشید دشوار کند. کفش های مسطح و محکم کمی بهتر هستند اما اکثر آنها قوس طبیعی ندارند. بهترین کفش ها ، کفش هایی هستند که از هر لحاظ روی معیارهای طبی تهیه شوند.

درمان برای مشکلات رایج پا

 تاول
از یک سوزن ضد عفونی شده با الکل استفاده کنید و گوشه تاول را با سوزن سوراخ کنید و مایعی که خارج میشود را پاک کنید. آنتی بیوتیک های رایج مانند جنتامایسین و نئوسپرین را مصرف کنید و هر روز به مدت 3 روز آن را با باند تمیز ببندید.

پینه
پاهای تان را در آب گرم و نمک به مدت 15 الی 20 دقیقه قراردهید. سپس روی پینه، سنگ پا بمالید تا پوست های خشک و خشن برطرف شوند .کار خود را با یک کرم مرطوب کننده قوی پا ، پایان دهید.

نکته هایی برای دوستی با پا

البته نباید زیاد نگران پاهای تان شوید کافیست نکات زیر را رعایت کنید.

- سعی نکنید روی پاشنه های بلندتر از 5 سانتی متر بیش از 4 ساعت بایستید یا پیاده روی کنید. اگر با پاشنه های بلند، مدت زیادی خارج از خانه بودید، بعد از برگشت به خانه روی پاهای تان یخ بگذارید تا درد و تورم آن ها را تسکین دهد.

- به یاد داشته باشید که پاها حتی بعد از سن بلوغ رشد میکنند و پهن میشوند به خصوص بعد از بارداری و در پایان روز در بیشترین حد تورم قرار میگیرند. بنابراین بعد از ظهرها برای خرید کفش بروید. هر سال پاهای تان را اندازه گیری کنید تا هنگام خرید کفش، مطمئن باشید سایز مناسب را انتخاب میکنید.
- پاهای شما به عنوان یک دستگاه پشتیبانی ضروری بدن، میتوانند وزن زیادی را تحمل کنند. هر نیم کیلوگرمی که به وزن تان اضافه میشود معادل یک کیلو و نیم به محدوده قوزک پای شما فشار وارد میآورد. این هم یک دلیل دیگر برای این که وزن خود را متوازن نگه دارید.

- برای تمرین دادن پاهای تان و نرم نگه داشتن آن، پاهای تان را کش دهید . برای مثال با دو انگشت اصلی پا، حروف الفبا را بنویسید. برای ماساژ قوس کف پا، روزانه پای تان را روی یک توپ تنیس بغلتانید.برای کشش دادن به قوزک و ساق پا ، از زانو ، پای تان را دراز کرده و پنجه پا را به طرف خودتان بکشید.
 

هر كس بد ما به خلق گويد ما چهره زهم نمي خراشيم

ما خوبي او به خلق گوييم تا هر دو دروغ گفته باشيم

mortazavifar

mortazavifar
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : مهر 1389 
تعداد پست ها : 1349
محل سکونت : yazd
دسترسی سریع به انجمن ها