عضویت العربیة English
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله: هر که حسین را دوست بدارد، خداوند دوستدار او است. بحارالأنوار، ج43، ص261

تهران تا 5 سال آینده شهر الکترونیک می شود

تهران تا 5 سال آینده شهر الکترونیک می شود
چهارشنبه 4 اسفند 1389  02:46 ب.ظ

به گزارش واحد مرکزی خبر ، وحید نوروزی در همایش دولت الکترونیک و ITIL با اشاره به اینکه برای داشتن شهر الکترونیک ، زیر ساخت های آن باید فراهم شود ، افزود: دسترسی نداشتن همه شهروندان به اینترنت پر سرعت از موانع الکترونیکی شدن شهر است که باید رفع شود.

وی کاهش ترافیک شهری ، کاهش هزینه ها ، افزایش عدالت اجتماعی ، کاهش آلودگی هوا و کاهش سفرهای شهری را از فواید شهر الکترونیک برشمرد .

نوروزی افزود: از مجموع سفرهای شهری تهران ، 24 درصد شغلی ، 9 درصد برای خرید کالا ، 9 درصد برای تفریح و 47 درصد بازگشت به منزل است.

معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یک چهارم آلودگی هوای شهر تهران مربوط به موتورسیکلت ، 26 درصد وانت و 34 درصد خودروهای سواری است.

وی افزود: 200 هزار سفر در روز در تهران یعنی41 درصد مراجعات به ادارات این شهر فقط برای کسب اطلاعات است که با ایجاد شهر الکترونیک می توان جلوی این سفرها را گرفت.

نوروزی با اشاره به شماره گذاری روزانه1200 خودرو در شهر تهران گفت: اگر هر خودرو حدود چهار متر جا اشغال کند ، حدود شش هزار متر فقط برای توقف و پارک این خودروها جا لازم است.

معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهر الکترونیک در روان سازی ترافیک بسیار موثر است افزود: عرضه خدمات از راه دور و تمرکززدایی از مراکز پر ترافیک ، ایجاد امکان دورکاری ، کاهش فساد اداری ، پرداخت الکترونیک ، خدمات بین سازمانی ، گواهی امضاء دیجیتال و احراز هویت ، آموزش از راه دور و برگزاری همایش ها و جلسات راه دور از ویژگی ها و مزایای شهر الکترونیک است.

نخستین همایش تخصصی " دولت الکترونیک و ITIL " با همکاری و مشارکت مراکز علمی ، سازمان های فعال در این حوزه و استادان و پژوهشگران حوزه فناوری اطلاعات در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.

 

اگر من و شما خودمان را  اصلاح کنیم ، جامعه درست می شود

svh2005

svh2005
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 18447
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:تهران تا 5 سال آینده شهر الکترونیک می شود
چهارشنبه 4 اسفند 1389  03:35 ب.ظ

 

تهران در 5 سال آینده، شهری شهردار تهران گفت: تهران تا 5 سال آینده به شهری هوشمند تبدیل می‌شود.

دکتر محمدباقر قالیباف در مراسم آغاز به کار کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک، در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه هوشمند‌سازی‌ در شهر تهران با جدیت دنبال می‌شود، اضافه کرد: برای مدیریت هوشمند ترافیک گام‌های مهم و بزرگی برداشته شده و در سایر حوزه‌ها نیز هوشمند‌سازی را جزء اولویت‌های کاری قرار داده‌ایم که امیدواریم در 5 سال آینده شهر تهران تبدیل به شهری هوشمند شود.

شهردار تهران همچنین در آغاز این مراسم، با تاکید بر اینکه 2 سیاست هوشمند‌سازی‌ شهر و کوچک‌سازی‌ مجموعه شهرداری از اولویت‌های اصلی محسوب می‌شود، گفت: هرگاه قادر باشیم شهر تهران را هوشمند و مجموعه شهرداری را کوچک‌سازیم می‌توانیم بگوییم که شهری ایده آل داریم و مردم می‌توانند در این شهر خوب زندگی کنند.

قالیباف با بیان این مطلب عنوان کرد: برای تحقق این اهداف به استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی نیازمندیم و این دو سیاست کلی را به‌طور جد در تمام عرصه‌ها دنبال می‌کنیم.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی ما به‌دنبال حفظ کرامت انسان‌ها،  اجرای عدالت، افزایش سرعت،  دقت و صحت و سلامت و اتحاد و تدابیری برای مبارزه با فساد به‌ویژه در سیستم اداری هستیم که اجرای طرح کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک با همه این دیدگاه‌ها و اهداف همخوانی دارد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: شاید اجرای برخی از طرح‌ها مانند بلیت الکترونیک در ظاهر کار دشواری به‌نظر نرسد و عمق و حجم کار را حتی کسانی که در مدیریت شهری دخیل هستند نیز متوجه نشوند اما برای تحقق طرح‌هایی مانند کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک و همچنین مکانیزه کردن در حوزه شهرسازی زحمات بسیار زیادی کشیده شده و امیدواریم به‌زودی نقشه‌های دیجیتال و هوشمند شهر تهران تحت وب نیز راه‌اندازی شوند.وی اظهار کرد: ضعف اصلی ما در حمل‌ونقل و مشکل ترافیک ناشی از نبود حمل‌ونقل عمومی مناسب و کافی است.

شهردار تهران در ادامه افزود: امروز که دیگر ما کارکرد و تاثیر مترو و خطوط اتوبوس تندرو را در شهر دیده‌ایم باید همه با هم برای توسعه این خطوط بسیج شویم نه آنکه امروز گزارش‌هایی را بخوانیم که چرا در بزرگراهی خط اتوبوس تندرو در حال ساخت است؛  این اظهارنظر واقعا منصفانه نیست.

وی گفت: امروز باید مردم مطالبه کنند که چرا شهرداری وقتی 2‌لاین به بزرگراه چمران افزوده است این دو لاین را در اختیار حمل‌ونقل شخصی گذاشته است و از ما بخواهند که ظرفیت‌های موجود را به حمل‌ونقل عمومی اختصاص دهیم، نه اینکه ما ببینیم عده‌ای مردم را تشویق به انتقاد می‌کنند که چرا خط اتوبوس تندرو در بزرگراه چمران ایجاد می‌شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: مصمم هستیم که حمل‌ونقل عمومی را گسترش دهیم و اعتقاد داریم که باید حمل‌ونقل عمومی به حمل‌ونقل شخصی ترجیح داده شود و عقل و انصاف و تجربه هم به ما حکم می‌کند که اولویت را به حمل‌ونقل عمومی بدهیم.


kohertala

kohertala
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : مرداد 1388 
تعداد پست ها : 113
محل سکونت : تهران
دسترسی سریع به انجمن ها