عضویت العربیة English
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله: نزدیک‌ترین شما به من در روز قیامت، کسانی هستند که در دنیا بیشتر از دیگران بر من صلوات فرستند.

تبليغات خلأهاي اجتماعي را پر مي‌كند

تبليغات خلأهاي اجتماعي را پر مي‌كند
پنج شنبه 5 اسفند 1389  06:35 ب.ظ

مديركل تبليغات وزارت فرهنگ و ارشاد:
تبليغات خلأهاي اجتماعي را پر مي‌كند

خبرگزاري فارس: مديركل تبليغات و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: تبليغات مي‌تواند به عنوان روغن چرخ دنده‌هاي اقتصاد و صنعت كشور عمل كرده و خلأهاي اجتماعي را پر كند.

به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، عليرضا كريمي ظهر امروز در همايش كانون‌هاي آگهي و تبليغات استان خراسان رضوي در محل تالار نور مشهد اظهار داشت: تبليغات جايگاه بسيار رفيعي در جامعه دارد كه مي‌تواند خلأهاي اجتماعي را پر كند.
مديركل تبليغات و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، تبليغات را به 2 گروه عمومي و بازرگاني تقسيم كرد و گفت: آنچه براي ما در بخش تبليغات بيش از ديگر موارد مهم است، تبليغات بازرگاني و حركت در اين زمينه است.
وي با اشاره به اينكه تبليغات به تغيير ذهن و افكار افراد مي‌پردازد خاطر نشان كرد: كانون‌هاي تبليغاتي وظيفه دارند مردم را با كالاهاي بيشتري آشنا سازند و دستگاه‌هاي توليد‌كننده فكر و ذهن افراد را پوشش دهند.
كريمي، هنر تبليغات را در جذب مخاطب دانست و گفت: چنانچه اين نكته را به خوبي مد نظر قرار دهيم و با مخاطب ارتباط عاطفي و روحي برقرار كنيم مي‌توان بدين وسيله گردش مجموعه را بالا برد و در نتيجه آن سرآمد ملي افزايش يافته و دريافت و خريد كالا از سوي مردم بيشتر صورت مي‌گيرد.
وي، با اشاره به وظايف كانون‌هاي آگهي و تبليغاتي تصريح كرد: كانون‌هاي آگهي و تبليغات بايد خود را به تجهيزات علمي مجهز كرده و با روح و روان افراد جامعه آشنايي داشته باشند و نياز سنجي كنند.
مديركل تبليغات و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه يك كانون تبليغاتي يك بازرس بسيار خبره است تاكيد كرد: اين كانون‌ها بايد نياز بازار را شناسايي كنند و در مخاطب اين حس را تقويت كنند.
وي تصريح كرد: كانونهاي تبليغاتي بايد براساس ديدگاه مخاطبان و در نظر گرفتن نياز روزانه آنان برنامه‌ريزي و عمل كنند.
كريمي از ايجاد رشته تبليغات در دانشگاه‌هاي علمي و كاربردي خبر داد و افزود: افزايش سطح علمي و تخصص افراد در اين زمينه مي‌تواند موفقيت‌هاي ويژه‌اي را براي كشور و افراد جامعه به همراه داشته باشد و در اين راستا رشته تخصصي در دانشگاه به تبليغات تعلق گرفته كه مي‌تواند نياز هاي جامعه را برطرف كند.
وي افزود: چنانچه كانون‌هاي تبليغاتي از گذشته اطلاع و آگاهي نداشته باشند و به اطلاعات امروز خود نيفزايند و از آينده نيز اطلاعاتي نداشته باشند موفق نشده و پيشرفت نمي‌كنند.
وي با بيان اينكه براي در اختيار گرفتن افكار ديگران نياز به تسلط‌هاي ويژه است خاطر نشان كرد: 2 نوع انتخاب در اين راستا وجود دارد كه بايد در نظر گرفته شود.
كريمي، ادامه داد: انتخاب با ديدگاه عاقلانه كه با مشاركت مردم بوده و به آنان اجازه انتخاب مي‌دهد و در كنار اينها منافع شخصي نيز در نظر گرفته مي‌شود يكي از اين نوع انتخاب‌ها است كه شناخت آن از وظايف كانون‌هاي تبليغاتي است.
وي با اشاره به ديگر وظايف كانون‌هاي آگهي و تبليغاتي تاكيد كرد: اين كانون‌ها بايد رسانه‌شناس باشند و بدانند اطلاع رساني چگونه بايد صورت گيرد.
كريمي رسانه را براي تبليغ به 3 گروه تقسيم كرد و افزود: رسانه‌ها خويش نمون، باز نمون و مكانيكي هستند و تنها رسانه‌اي كه دچار تغييرات زياد مي‌شود رسانه مكانيكي است.
مديركل تبليغات و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: كانون‌هاي تبليغاتي بايد نگاهشان فراملي باشد و با كشورهاي همسايه نيز ارتباط برقرار كنند و اين امر با برگزاري نمايشگاه و جشنواره تبليغات امكان‌پذير است.
وي تاكيد كرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي آمادگي برگزاري نمايشگاه تبليغات را در اين استان دارد و انتظار مي‌رود اين نمايشگاه با حضور كشورهاي همجوار بوده و ارتباطات فرهنگي و اقتصادي را گسترش دهد.
انتهاي پيام/خ10/ع

amirpetrucci0261

amirpetrucci0261
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : تیر 1388 
تعداد پست ها : 27726
محل سکونت : http://zoomstar.ir/
دسترسی سریع به انجمن ها