عضویت العربیة English
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله: هر که حسین را دوست بدارد، خداوند دوستدار او است. بحارالأنوار، ج43، ص261

جنگ نرم شيطان عليه انسان

جنگ نرم شيطان عليه انسان
دوشنبه 20 تیر 1390  01:25 ق.ظ

نقش كلمه در فرهنگ قرآني
خداوند در آياتي از قرآن به نقش كلمه توجه مي دهد. از نظر قرآن، كلمه تنها واژگاني نيست كه مفاهيم را منتقل مي كند، بلكه حقايقي است كه در خارج از ذهن، حضور مستقيم دارد. از اين رو كلمات الهي نقش ديگري به خود مي گيرند و كلماتي چون «كن فيكون» (بقره، آيه117 و آل عمران، آيه47 و انعام، آيه73 و انبياء، آيه90) كلمه وجود مي شود و خروجي آن چون موجودات به عنوان كلمات معرفي مي شود. خداوند در آياتي از جمله 27 سوره لقمان از كلمات بي نهايت موجودات و آفريده هاي خويش سخن مي گويد كه با هفت دريا نيز نمي توان همه آن را نوشت.
كلمه و بيان، ارتباط تنگاتنگي با هم دارند، چنان كه ارتباط تنگاتنگي نيز با علم و دانش دارند و خداوند در آياتي، از اين نقش و ارتباط سخن گفته و جايگاه و ارزش آن را تحليل و تبيين نموده است كه از جمله مي توان به آياتي از سوره قلم و الرحمن اشاره كرد.
در آيات آفرينش انسان نيز از حقيقت كلمه و جادوگيري كلمات، سخن به ميان آمده و مسئله انباء و علم را به هم ربط مي دهد و جالب اينكه رهايي انسان از سقوط پس از توبه به كلماتي است كه خداوند به انسان القا مي كند: فتلقي آدم من ربه كلمات فتاب عليه انه هو التواب الرحيم (بقره، آيه 37)
براي خداوند كلمات خاص وجودي است كه از آن جمله مي توان به كلمه وجودي حضرت عيسي(ع) اشاره كرد كه خداوند خود در اين باره مي فرمايد: ان الله يبشرك بكلمه منه اسمه المسيح عيسي ابن مريم وجيها في الدنيا (آل عمران، آيه 45)؛ يا اين كه مي فرمايد: انما المسيح عيسي ابن مريم رسول الله و كلمته القاها (نساء، آيه 171)
اين كلمات وجودي به خوبي نقش كلمه و ارزش آن را در فرهنگ قرآني و الهي و وحياني تبيين مي كند. اين نقش چنان مهم است كه نمي توان از آن چشم پوشيد؛ زيرا همان اندازه كه ارزشمند و قدرتمند است، همان اندازه نقطه ضعف اساسي و اصلي انسان است. وضعيت كلمه را مي بايست همانند وضعيت چشم اسفنديار دانست كه نقطه قوت و ضعف اوست.
انسان با كلمه در دام شيطان مي افتد؛ زيرا شيطان با كلمات اغواگر خويش انسان را وسوسه مي كند تا سقوط كند و مقام خلافت را از دست دهد؛ هر چند كه خداوند به داد انسان رسيد و او را با كلمات وجودي محفوظ داشت و تنها از مقامي هبوط كرد، ولي سقوط نكرد؛ ولي اين دليل نمي شود كه فرزندان آدم و انسان سقوط نكنند؛ چنان كه بسياري از آنان در اثر اغواگري ابليس براي رسيدن به فرشته يا جاودانگي در دام ابليس و شيطان گرفتار آمده (طه، آيه120) و اخلد الي الارض (اعراف، آيات 166 و 167) شدند و سقوط كردند.
كلمه شيطان در جنگ نرم
شيطان كلماتي را در جنگ نرم به كار مي گيرد كه آدمي را شيفته خود مي سازد و ناخواسته دنبال اميال و آرزوهايش مي كشاند. بدين ترتيب آدمي بي هيچ خون و خونريزي، در پي شيطان و كلمه مي رود.
در جهان امروز، شياطين جني و انسي با بهره گيري از همه ابزارها مي كوشند تا كلمه و كلمات را به خانه ها و دلهاي مردم وارد سازند؛ زيرا به تأثير شگفت كلمه و سحرانگيزي آن آگاه هستند. آنان مي دانند كه حكومت بر دلها و قلبها، به معناي استثمار و استعمار حقيقي است و شخص مجذوب كلمه و كلمات، خود اسير عاشقي است كه همه هستي اش را در پاي كلمه مي ريزد. استعمارگران و شياطين جهان همچون جرج پنجم مي داند كه «...در گذشته تمام كاري كه يك پادشاه انجام مي داد، اين بود كه محكم پشت اسب بنشيند و مواظب باشد كه نيفتد؛ اما امروز ما بايد به خانه هاي مردم نفوذ كنيم و خودمان را برايشان لوس كنيم...»! يعني به زبان ساده، شياطين انسي همچون شاگردان شيطان جني و ابليس دانستند كه حكومت، با صرف تكيه زدن بر تخت و نمايش سياسي قدرت شدني نيست، بلكه بايستي با گفتار و سخنراني، درون خانه هاي مردم نفوذ كرد! و از طريق كلمه و اغواگري، شخص را اسير خويش و مردم را برده خود سازند و بي هيچ هزينه بر آنان حكومت كنند.
اغواگري كلمه همان چيزي است كه امروزه در فرهنگ سياسي به عنوان جنگ نرم يا Soft War نام دارد. ژنرال دوايت آيزنهاور رئيس جمهوري ايالات متحده آمريكا در سالهاي اوليه جنگ سرد درباره اغواگري شيطاني از طريق كلمه و جنگ نرم گفته است: «ما به هيچ وجه قصد نداريم كه در جنگ نرم، از طريق فشار و اعمال زور بر قلمرو يا ناحيه اي مسلط گرديم. هدف ما به مراتب عميق تر، فراگيرتر و كامل تر است. ما در تلاشيم تا جهان را از راههاي مسالمت آميز، از آن خود گردانيم... ابزارهايي كه براي گسترش اين واقعيت استفاده مي كنيم، به ابزارهاي رواني مشهورند. اما از لحاظ اين كه اين كلمه چه كاري قادر است انجام دهد، هيچ نگراني به خود راه ندهيد. جنگ نرم در واقع اذهان و اراده هاي افراد را مورد هدف قرار مي دهد...»
نويسنده شيطان، جوزف ناي (تئوريسين معروف آمريكايي) در كتابي با نام «قدرت نرم» يا «Soft Power» در تشريح جنگ نرم و سياست هاي ابليس و شيطان در جامعه انساني براي حكومت و سقوط انسان از انسانيت مي نويسد: «... وقتي بتواني ديگران را وادار كني ايده هايت را بپذيرند و آنچه را بخواهند كه تو مي خواهي، در اين صورت مجبور نخواهي بود براي هم جهت كردن آنها با خود، هزينه زيادي صرف سياست هويج و چماق كنيد. اغوا هميشه مؤثرتر از اكراه است و ارزش هاي زيادي مانند دموكراسي، حقوق بشر و فرصت هاي فردي وجود دارند كه به شدت اغواكننده اند...»
ابليس درباره نقش اغواگري و كلمه در جنگ نرم براي اسقاط انسان از انسانيت مي گويد: قال رب بما اغويتني لازينن لهم في الارض و لاغوينهم اجمعين؛ گفت: «پروردگارا! چون مرا اغوا كردي و گمراه ساختي، من (نعمتهاي مادي را) در زمين در نظر آنها زينت مي دهم و همگي را اغوا و گمراه خواهم ساخت. (حجر، آيه 39)
اغواگري اشكال گوناگوني دارد كه گاه از طريق Inception انجام مي گيرد. اين واژه به معناي «كاشتن ايده اي در ذهن ناخودآگاه فرد هدف از طريق خواب كردن» تعريف مي شود. به اين معنا كه اراده شخص را از طريق رويا در اختيار مي گيرند، ولي اغواگري تنها از اين طريق نيست، بلكه بسياري از مردم در بيداري گرفتار نوعي اغوا كلمه مي شوند؛ زيرا كلمات، گاه شخص را چنان مجذوب مي كند كه اراده خود را همانند فرد خواب آلوده در اختيار ديگري قرار مي دهد و مانند مترسك با نخ كارگردان مي گردد و همان افكار و اعمالي را مي پذيرد و انجام مي دهد كه به او القا مي شود.
جريان فتنه با تار نماي كلمه و اغواگري در خدمت ابليس و شيطان بزرگ است و همان چيزي را دنبال مي كند كه شياطين جني و انسي دنبال مي كنند. نقش اغواگري كلمه را مي بايست شناخت؛ چرا كه چشم اسفنديار انسان و جامعه است و هر آسيبي كه انسان و جامعه انساني بدان مبتلا مي شود به سبب اغواگري با ابزار كلمه است. يعني همان چيزي كه نقطه قوت انسان است، همان چيز نقطه ضعف آدمي بشمار مي رود.

پیامبر (ص): صبر اگر به بیقراری رسید دعا مستجاب می شود.

عزیز ما قرنهاست که چشم انتظار به ما دارد!

ahmadfeiz

ahmadfeiz
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 20214
محل سکونت : تهران
دسترسی سریع به انجمن ها