عضویت العربیة English
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله: نزدیک‌ترین شما به من در روز قیامت، کسانی هستند که در دنیا بیشتر از دیگران بر من صلوات فرستند.

نکاتی برای حفظ سلامتی

نکاتی برای حفظ سلامتی
سه شنبه 21 تیر 1390  10:26 ق.ظ

در زندگی امروز که بی تحرکی یک قانون شده است، سلامت مردم روز به روز تحلیل می رود و بیشتر تهدید می شود. در چنین شرایطی اگر علاقه مند هستید زندگی سالمی داشته باشید قطعا یک رکن مهم آن تغذیه صحیح است که برای این کار نیز به اندکی برنامه ریزی نیاز خواهید داشت.
کارشناسان علوم بهداشتی آمریکا در مقاله جدیدی در سایت اینترنتی سوئیت سورپرایز چند مسیر میان بر و راه کار سریع را ارائه کرده اند که می توانند شما را زودتر به سلامت جسمی مطلوبتان برسانند.
در این مقاله تاکید شده است:
- همیشه مواد غذایی باکیفیت را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که کیفیت غذایی که می خورید تعیین کننده میزان کارآیی شما است، از مصرف غذاهای تصفیه شده مثل برنج سفید تا حد امکان پرهیز کنید چون فرآیند تصفیه مقادیر زیادی از ویتامین ها و املاح آنها را کاهش می دهد و به اصطلاح خواص مفید آنها را از بین می برد. این قبیل خوراکی ها به سرعت در بدن به قند تبدیل شده و در نتیجه قند خون را افزایش می دهند.
- حتما آب کافی به بدن خود برسانید و بویژه در هنگام سفر این نکته مهم را به خاطر داشته باشید. ممکن است به دلیل شغل خود ناچار باشید سفرهای زیاد بویژه با هواپیما انجام دهید. یکی از مهمترین مشکلاتی که بدن در این سفرها با آن مواجه می شود از دست رفتن آب زیاد از بدن است. این افراد اغلب از مشکلاتی مثل گلودرد و سایر بیماریهای تنفسی رنج می برند. برای جلوگیری از بروز این ناراحتی ها، توصیه می شود که از نوشیدنی های کافئینی کمتر استفاده کرده و در عوض مقدار مصرف آب را افزایش دهید. برای جلوگیری از کم شدن آب بدن از خوردن اسنک های شور و غذاهای سرخ شده تا حد امکان پرهیز کنید. از میوه های آب دار مثل هندوانه و آب میوه طبیعی و آب لیموترش بیشتر استفاده نمایید. در هر شرایط نوشیدن 12 تا 15 لیوان کوچک آب در روز توصیه می شود تا مایعات مورد نیاز بدن تامین شود. همچنین اگر در سفر دچار استرس می شوید مقدار مصرف مواد پروتئینی را کمی افزایش دهید.
- صبحانه را به عنوان یک ضرورت در برنامه غذایی روزانه خود در نظر بگیرید. حتما صبح را با مصرف مقداری مواد غذایی سالم آغاز کنید. اگر هر روز صبحانه بخورید میزان سوخت و ساز طبیعی در بدن شما افزایش یافته و مانع از چاقی می شود.
- 5 وعده غذایی روزانه را فراموش نکنید. حداقل 5 وعده غذایی در روز داشته باشید که سه نوبت آن همان سه وعده اصلی صبحانه و ناهار و شام باشد و در دو وعده دیگر نیز حتما مواد خوراکی سالم و مغذی را انتخاب کنید. اگر در روز چندین نوبت غذای سالم مصرف کنید دچار گرسنگی شدید و پرخوری نمی شوید و سوخت و ساز بدن نیز در وضعیت نرمال و سلامتی قرار می گیرد اما تمام این موارد مفید در صورتی اتفاق می افتد که از خوردن غذاهای ناسالم و تنقلات مضر در این وعده ها پرهیز نمایید در غیراین صورت روش شما موثر نخواهد بود.

sajad2007

sajad2007
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1387 
تعداد پست ها : 9107
محل سکونت : رفسنجان
دسترسی سریع به انجمن ها