عضویت العربیة English
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله: هر که حسین را دوست بدارد، خداوند دوستدار او است. بحارالأنوار، ج43، ص261

شمشیرهای مکرر/ گزارشی از آخرین بازی تولید شده علیه عقاید شیعیان

شمشیرهای مکرر/ گزارشی از آخرین بازی تولید شده علیه عقاید شیعیان
چهارشنبه 22 تیر 1390  02:06 ق.ظ

شمشیرهای مکرر/ گزارشی از آخرین بازی تولید شده علیه عقاید شیعیان

پدید آورنده : آرمین منتظری ، صفحه 48

مردی سفیدپوش سوار بر اسبی با شمشیر می‌اید. او خود را از شیعیان می‌داند؛ شیعه‌ی ایرانی، مردی شجاع وقوی. او خود را فدایی می‌داند و هدفی جز کشتن ندارد.

شرکت «یوبی سافت» بازی‌ای با عنوان «assassin`s creed» ساخته؛ بازی‌ای که با نام‌های فارسی مانند «عقیده‌ی فدائیون» و «آیین قاتل» از آن یاد می‌شود. سازندگان این بازی، همان سازندگان نسخه‌ی شاهزاده‌ی ایرانی هستند.

داستان بازی، در قرن دوازدهم اتفاق می‌افتد و موضوع بازی سومین جنگ صلیبی است، زمانی که مسلمانان و مسیحیان برای تصرف سرزمین مقدس (holly land) در نبرد سختی با هم روبه‌روز می‌شوند. داستان در بیت‌المقدس (اورشلیم)، دمشق و عکا اتفاق می‌افتد.

در قرن دوازدهم میلادی، اروپائیان مسیحی به سرزمین بیت‌المقدس حمله کردند و در این میان مسلمانان با تمام وجود از سرزمین خود دفاع کردند و در آخر، پیروز از میدان بیرون آمدند.

شخصیت اصلی بازی «الطیر» یکی از شخصیت‌های مبارز مؤثر در این جنگ و یکی از اعضای گروه (assassin) است. الطیر، مسلمان و روحانی‌ای است که خود را شمشیر انتقام خداوند یا پیام‌رسان خداوند می‌داند. الطیر کسانی را می‌کشد که فکر می‌کنند لایق مردن هستند. و جملاتی را بیان می‌کنند که برگرفته از کتاب مقدس است. او مسلمان است که خشونت تمام وجودش را فرا گرفته است. اعضای گروه یکی از انگشتان خود را قطع می‌کنند و به جای آن چاقوی تیزی می‌گذارند و بتوانند قربانیان خود را مخفیانه از بین ببرند. یکی از شخصیت‌های این بازی، «tamir» است. او مسلمانی است که یهودیان قاتل را می‌کشد. هنوز اطلاعات کاملی درباره‌ی این شخصیت منتشر نشده است.

فدائیون چه کسانی هستند؟

داستان‌های اسرارآمیز «حشاشین» یا «حشیشیون» یا «فدائیان»از قرن دوازدهم میلادی تاکنون مورد توجه بسیاری بوده است. پیروانمکتب صباح که به الموتیان و اسماعیلیه نیز شناخته می‌شدند.، به نام حشیشیون (حشاشین) معروف بوده‌اند که ریشه‌ی کلمه‌ی assassination در زبان انگلیسی نیز از همین مکتب است.

اسماعیلیه یکی از فرقه‌های شیعه است. آنان گروهی بودند که به امامت اسماعیل، فرزند امام جعفر صادق (ع) اعتقاد داشتند و مرگ او را انکار کرده، گفتند او زنده م غائب است و روزی ظهور خواهد کرد و در توجیه عمل امام صادق (ع) که جنازه‌ی اسماعیل را تشییع و تدفین کرد، گفتند این‌ها همگی جنبه‌ی ظاهری داشت و مقصود این بود که بدخواهان به گمان این که او مرده است، درصدد آسیب رساندن به او نباشند.

انشعابات زیادی در این گروه ایجاد شضد که داستان مفصلی دارد. حسن صباج که یک ایرانی و شیعه‌ی اثنی عشری بود، بر اثر تبلیغات این گروه، به شیعه‌ی اسماعیلی گرایش پیدا کرد و با رفتن به مصر که مرکز علمی اسماعیلیه بود، تعالیم اسماعیلیه را آموخت. در سال 472 به دلیل طرفداری وی از شیعه‌ی نذاری از مصر به مغرب تبعید شد. سرانجام به ایران و اصفهان بازگشت و مخالفت علنی با حکومت سلجوقیان را آغاز کرد و هنگامی که از سوی حکومت مورد تعقیب قرار گرفت، به دژهای الموت پناه برد و فعالیت خود را برای تربیت نیروی ورزیده و رزم‌آور شروع کرد.

مشهورترین نام و لقب این فرقه همان اسماعیلیه است، چون به امامت اسماعیل معتقدند، به این نام خوانده شده‌اند. به جز این نام، القاب دیگری نیز دارند که برخی از آن‌ها عمومی و برخی خصوصی است، مانند: باطنیه، از دیگر القاب عمومی آنان، لقب باطنیه است و بدان جهت به این نام شهرت یافته‌اند که برای هر ظاهری، به باطنی قائلند.

سبعیه: لقب دیگر آنان سبعیه است. علت نامیده شدن آنان به این نام، این است که به امامان هفت‌گانه قائلند و رهبری الهی را بر پایه‌ی حجت‌های هفت‌گانه تفسیر می‌کنند.

تعلیمیه: از القاب دیگر اسماعیلیه، تعلیمیه است. وجه تسمیه‌ی آنان به این نام، این است که امام را عالم به باطن امور دانسته و معتقدند هیچ‌کس حتی پیامبر جز به واسطه ی تعلیم امام، بر باطن آگاه نمی‌شود.

ملحده: بدان جهت به این لقب خوانده شدند که گاهی ظواهر شریعت را رها کرده و به باطن بسنده کردند. یکی دیگر از القاب این گروه، حشیشیون یا حشاشین است. درباره‌ی این که چرا این گروه را به این نام می‌خوانند، دو دیدگاه وجود دارد:

الف) در آن زمان حشیش به معنی دارو و حشاش به معنی داروفروش بود و حشاشین جمعی عربی حشاش است.

ب) حشیشان گروهی‌اند که با مصرف حشیش، در کمال شجاعت، عملیات انتحاری و ترور اشخاص را انجام می‌دادند.

بررسی و تحقیق در مورد تاریخ اسماعیلیان بسیار دشوار است. محققان برای پژوهش درباره‌ی این فرقه با مشکلاتی روبه‌رو هستند که در بررسی سایر فرقه‌ها وجود ندارد. کم‌تر فرقه‌ای را می‌توان یافت که مانند اسماعیلیان، دچار ابهام و پیچیدگی شده باشد، تاریخچه‌ی زندگانی سران آن‌ها و افکار و عقایدشن بسیار تاریک و مبهم است و این مشکل با مراجعه به منابع متعصبانه و مغرضانه‌ی دشمنان اسماعیلیان که به اجبار به آن‌ها رجوع می‌شود، برطرف نمی‌شود. ابهام در تاریخ این گروه، دلایل مختلفی دارد، از جمله این که منابع تاریخی خود اسماعیلیه از بین رفته و منبع عمده‌ی اطلاعات، کتاب‌های مخالفان آن‌هاست. از این رو به ناچار باید به منابع تاریخ‌نویسانی تکیه کرد که یا کورکورانه دشمن تحولات درونی اسماعیلیان بودند و یا آن را نادیده می‌گرفتند.

محققان غربی نیز اسیر خیال‌پردازی‌های صلیبیان و مارکوپولو و مخالفان شدند و تاریخ را مانند یک داستان پلیسی دنبال کرده و اسماعیلیان را نه انسان‌هایی پایبند به اعتقادات محکم حاکم‌شان «شیخ‌الاجل» بلکه انسان‌های شیطان‌صفتی به حساب آوردند که پایبند طریقت حشاشین بودند.

روحانی کاتولیک آلمانی، بروکاردوس (brocardus) در سال 1332 میلادی درباره‌ی آن‌ها نوشت: «آن‌ها تشنه‌ی خون بشر هستند و بی‌گناهان را در ازای گرفتن پول می‌کشند.»

در اروپا بی‌باکی جسورانه‌ی حشاشین با وجود شیطانی بودن این فرقه از نظر آن‌ها، زبانزد خاص و عام شد. بدین‌گونه در نامه‌های عاشقانه‌ی ایتالیایی قرن دوازدهم میلادی عبارت‌هایی مانند این‌ها مرسوم شد: «من فدایی توام و در حالی که به فرامینت گردن می‌نهم، امیدوارانه به بهشت چشم دوخته‌ام.» یا «هم‌چون فدائیون که ثابت‌قدم در خدمت استادشان بوده‌اند، من نیز با وفایی خدشه‌ناپذیر در خدمت عشق بوده‌ام.»

به نظر می‌رسد با ساخت و عرضه‌ی این بازی به بازار، جهان غرب، شمشیر را از رو بست و استفاده از بازی‌های رایانه‌ای برای تخریب مسلمانان را علنی کرد. بازی‌ای که در آن منجی مسلمانان و آن هم شیعیان به این شکل نشان داده می‌شود.

وقتی احساس غربت می کنید یادتان باشد که خدا همین نزدیکی است .

******

alizare1

alizare1
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1389 
تعداد پست ها : 6234
محل سکونت : یزد
دسترسی سریع به انجمن ها