عضویت العربیة English
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله: هر که حسین را دوست بدارد، خداوند دوستدار او است. بحارالأنوار، ج43، ص261

به جاي پرهيز غذاي سالم بخوريد

به جاي پرهيز غذاي سالم بخوريد
چهارشنبه 22 تیر 1390  09:07 ق.ظ

چاقي و اضافه وزن معضل بزرگي است كه اكثر افراد در مهم ترين سالهاي عمر خود با آن مواجه مي شوند و همواره به دنبال راهكاري براي خلاصي از اين بحران هستند.
اگر شما هم هميشه در تلاش بوده ايد تا با كم خوردن و رژيم هاي غذايي سخت وزن خود را كاهش دهيد از اين نكته مهم نيز مطلع باشيد كه خوردن غذاهاي سالم روشي ساده تر و مؤثر براي كاهش وزن است.
به گزارش پايگاه اينترنتي مدگورو، متخصصان تغذيه در اين مقاله جديد تأكيد كردند: براي اينكه كالري كمتري مصرف كنيد توصيه مي شود كه مقدار كالري مصرفي روزانه خود را اندازه بگيريد. با اين روش مي توانيد تشخيص دهيد كه براي ساخته شدن عضلات بدنتان و تأمين انرژي خود با ريزه مغذي هاي كافي و مناسب به چه مقدار كالري در روز نياز داريد و در نتيجه از مصرف زياد كالري جلوگيري كنيد.
وقتي سعي كنيد وزنتان را كم كنيد اگر غذاي سالم را انتخاب كنيد هم مي توانيد مواد مغذي ضروري را دريافت كنيد و هم مقدار كالري مصرفي خود را به طور معمول كاهش مي دهيد. درك اين تعادل براي اكثر افرادي كه در پروسه كاهش وزن گرفتار شده اند حياتي است. اگر تصور مي كنيد كم خوردن و خوب نخوردن به شما كمك مي كند وزنتان را كم كنيد در اشتباه هستيد چون به تدريج عضلات و همچنين انرژي خود را نيز از دست مي دهيد.
به گفته متخصصان تغذيه، ميوه ها و سبزيجات تازه كامل ترين موادغذايي براي كساني هستند كه قصد دارند وزن خود را كم كنند. به علاوه ميوه ها و سبزي هايي مثل توت فرنگي، مركبات و سبزيجاتي چون فلفل سبز و گوجه فرنگي نيز گزينه هاي مناسبي هستند چون كالري آنها پايين بوده و سرشار از ويتامين C هستند.
يك خوردني مناسب ديگر براي كاهش وزن آووكادو است. اين ميوه سرشار از فيبر خوراكي و اسيدهاي چرب امگا-3 است كه نه تنها براي قلب مفيد است بلكه نقش مهمي در عملكرد مناسب مغز و رشد و تكامل طبيعي بدن ايفا مي كند.
در اين مقاله همچنين تأكيد شده است كه اگر هم غذاي سالمي را انتخاب مي كنيد هميشه به ياد داشته باشيد كه مراقب مقدار غذايي كه مي خوريد باشيد. بدين معني كه حتي اگر غذاي سالم مي خوريد حتماً بايد مصرف آن را كنترل كرده و تعادل را نگه داريد.
توضيح اينكه اگر گوشت كم چرب يا ماهي سالمون مصرف مي كنيد حتماً مقدار كمي از اين موادغذايي را براي هر وعده غذايي تهيه كنيد. يك يا دو فنجان نخودفرنگي سبز يا كلم بروكلي نيز در كنار يك تكه نان سبوس دار گزينه مناسبي است.
يك اصل بسيار مهم را هميشه به ياد داشته باشيد، بدن افرادي كه قصد كاهش وزن دارند وقتي زمان كسب انرژي مي رسد خيلي سريع تر موادغذايي بويژه پروتئين و چربي را جذب مي كنند به همين خاطر توصيه مي شود اين افراد از مصرف نان و كربوهيدرات تصفيه شده و سفيد به جاي سبوس دار و موادي كه چربي و پروتئين زيادي دارند پرهيز كنند.
به گفته كارشناسان آكادمي پزشكان خانواده در آمريكا يك راهكار مؤثر براي كنترل غذايي كه مي خوريد، يادداشت كردن است. اين كار به شما امكان مي دهد نياز واقعي بدن خود را پيدا كرده و زياده خوري نكنيد.

پیامبر (ص): صبر اگر به بیقراری رسید دعا مستجاب می شود.

عزیز ما قرنهاست که چشم انتظار به ما دارد!

ahmadfeiz

ahmadfeiz
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 20214
محل سکونت : تهران
دسترسی سریع به انجمن ها