عضویت العربیة English
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله: نزدیک‌ترین شما به من در روز قیامت، کسانی هستند که در دنیا بیشتر از دیگران بر من صلوات فرستند.

این ها، پرکالری ترین های گروه هستند فهرست چربی ها و روغن ها

این ها، پرکالری ترین های گروه هستند فهرست چربی ها و روغن ها
چهارشنبه 22 تیر 1390  01:04 ب.ظ

این ها، پرکالری ترین های گروه هستند فهرست چربی ها و روغن ها

 

تمام چربی ها کالری بالایی دارند و باید به دقت مصرف شوند. لازم است چربی های غیر اشباع جایگزین چربی های اشباع شوند.هر واحد این فهرست حاوی 5 گرم چربی و 45 کیلوکالری انرژی است. غذاهای موجود در فهرست چربی ها و روغن ها عمدتا چربی هستند؛ ولی بسیاری از اقلام ممکن است کمی پروتئین هم داشته باشند. تمام چربی ها کالری بالایی دارند و باید به دقت مصرف شوند. لازم است چربی های غیر اشباع جایگزین چربی های اشباع شوند. معمولا چربی های اشباع در حرارت معمولی جامد و از نوع حیوانی هستند و چربی های غیر اشباع در حرارت معمولی مایع و از نوع گیاهی هستند.
هر واحد این فهرست حاوی 5 گرم چربی و 45 کیلوکالری انرژی استدر ادامه مقدار واحد هر ماده ی غذایی ذکر شده است که با دانستن آن می توانید مقدار کالری دریافتی تان از آن ماده را در طول روز به دست آورید.

فهرست چربی های یک باند غیراشباع

آجیل بادام  6 عدد مخلوط (نیمی از آن بادام زمینی)  6 عدد بادام زمینی  10 عدد گردو 2 عدد دانه کنجد  یک قاشق غذاخوری روغن (زیتون، بادام زمینی، کانولا) یک قاشق مربا خوری زیتون سبز (پرورده) 10 عدد سیاه  8 عدد کره بادام زمینی  2 قاشق مرباخوری

 

فهرست چربی های چند باند غیر اشباع

تخمه (کدو، آفتاب گردان) یک قاشق غذاخوری - روغن (ذرت، سویا، کافشه) یک قاشق مرباخوری - گردو  2 عدد - مارگارین  یک قاشق مرباخوریمایونز معمولی  یک قاشق مرباخوری - کم چربی  یک قاشق غذاخوری

 

فهرست چربی های اشباع

پنیر خامه ای  یک قاشق غذا خوری (15 گرم) - خامه  2 قاشق غذاخوری - کره  یک قاشق مرباخوری - روغن جامد  یک قاشق مرباخورینارگیل شیرین شده رنده شده  2 قاشق غذاخوری

worldfood.ir

یاس

yassimanusha

yassimanusha
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : تیر 1389 
تعداد پست ها : 3101
محل سکونت : تهران
دسترسی سریع به انجمن ها