عضویت العربیة English
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله: هر که حسین را دوست بدارد، خداوند دوستدار او است. بحارالأنوار، ج43، ص261

تغذیه مناسب در فصل امتحانات به تمرکز و یادگیری دانش آموزان کمک می کند

تغذیه مناسب در فصل امتحانات به تمرکز و یادگیری دانش آموزان کمک می کند
پنج شنبه 23 تیر 1390  12:02 ق.ظ

دانش آموزان می توانند با تغذیه مناسب و استراحت کافی بازده فکری خود را افزایش دهند.
دکتر مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: دانش آموزان و والدین باید توجه داشته باشند که بدن در طول سال ها باید تغذیه متعادل و مناسبی داشته باشد و از چهار گروه غذایی گوشت، حبوبات و تخم مرغ، سبزیجات و میوه ها، شیر و لبنیات و نان غلات استفاده کنند.
وی با اشاره به این که میوه و سبزی در سلامت فکر نقش مهمی دارد، افزود: موادی که دارای سیتین هستند مانند زرده تخم مرغ، بادام زمینی، گردو و جوانه ها در تکامل مغز و سلول های مغزی بسیار مؤثر هستند و مصرف آنها در فصل امتحانات به دانش آموزان توصیه می شود.
دکتر کیمیاگر نقش مواد مغذی در کاهش استرس دانش آموزان در دوران امتحانات را بسیار مهم دانست و گفت: تحقیقات نشان می دهد که حافظه کوتاه مدت با خوردن مواد قندی ارتباط دارد و بهتر است دانش آموزان از صبح امتحان مواد قندی که سریع آزاد می شوند مانند آب میوه، عسل، مربا، و چای شیرین مصرف کنند.
این متخصص تغذیه با اشاره به این که در فصل امتحانات؛ دانش آموزان دچار استرس می شوند، افزود: تغذیه مناسب دانش آموزان، نقش مهمی در پیشگیری از استرس در آنان دارد و موجب آرامش آنها می شود.
وی افزود: غذاهایی مانند سوپ جو و همچنین کاهو، شیر، دوغ و ماست حاوی لاکتوسین هستند که این ماده خاصیت آرامش بخشی دارد و توصیه می شود شب قبل از امتحان از این گروه مواد غذایی مصرف شود زیرا باعث کاهش استرس در دانش آموزان می شود.
دکتر کیمیاگر به دانش آموزان توصیه کرد: از مصرف زیاد قهوه و چای پررنگ، خودداری کنند و مصرف روزانه یک لیوان شیر را برای ایجاد آرامش در طول دوران آمادگی برای امتحان فراموش نکنن


    منبع :سلامت نيوز 

sajad2007

sajad2007
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1387 
تعداد پست ها : 9105
محل سکونت : رفسنجان
دسترسی سریع به انجمن ها