عضویت العربیة English
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله: هر که حسین را دوست بدارد، خداوند دوستدار او است. بحارالأنوار، ج43، ص261

کفش مناسب شما کدام است؟

کفش مناسب شما کدام است؟
پنج شنبه 23 تیر 1390  05:40 ق.ظ

 
کفش مناسب شما کدام است؟  
 
 
 
 
   
   
 
کفش چرمی مناسب ترین جنس کفش است، زیرا انتقال هوا بین پوست و خارج از کفش برقرار می شود، اما کفش هایی که جنس آنها صد درصد پلاستیک است باعث ایجاد عرق در پا شده و با جلوگیری از جریان هوا زمینه بروز اختلالات و ناهنجاری های پوستی فراهم می شود.
کفش راحت، کفشی است که دارای ارتفاع مناسب بوده و پا در کفش احساس راحتی کند. معمولا نباید کفه کفش سفت بوده و فشار را فقط به یک نقطه منتقل کند.
توزیع یکسان وزن بدن به جلو و عقب پا بهترین شکل کفش است. البته کفش های پاشنه بلند باعث انتقال بیشتر وزن به جلوی پا شده و توصیه می شود که به مدت طولانی در طول روز استفاده نشود.
یک متخصص با اشاره به استفاده از کفش های لژدار که ارتفاع کفه کفش از قسمت پاشنه تا پنجه پا ادامه دارد و اختلاف آن یک تا دو سانت نیست، گفت؛ معمولا نوک باریک و پاشنه بلند کفش باعث انتقال وزن بدن به جلوی پا و تغییر شکل در انگشتان و بیرون زدگی استخوان پا به خارج می شود.
تداوم در استفاده از این کفش ها باعث جمع شدن استخوان پا شده و به طرف مخالف کشیده می شود. این ناهنجاری ها معمولا دردهای ناراحت کننده ای را در افراد ایجاد می کند که تغییر شکل استخوان پا براثر آن برگشت ناپذیر است و در نتیجه فرد مجبور به پوشیدن کفش سفارشی می شود.
این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با بیان اینکه بر خلاف تصور مردم بخصوص زنان که صندل و دمپایی را راحت ترین کفش می دانند، کفش مناسب کفشی است که کاملا پا را در برگیرد، توصیه کرد که خرید کفش حتی الامکان در ساعات بعدازظهر که پا به بزرگ ترین حجم خود رسیده انجام شود، زیرا تورم و افزایش حجم عضلات پا در بعدازظهر در بزرگ ترین حالت آن است.
بیشترین دردها و ناراحتی های کمر و پا به خاطر کفش نامناسب است و در مجموع تنها درصد بسیار کمی از کفش ها استاندارد هستند و معمولا از نظر جنس، مدل، قرارگیری پاشنه و نحوه توزیع وزن مناسب نیستند، اما متاسفانه بیشتر مردم از کفش های روتین استفاده می کنند.
پزشکان با بیان اینکه نباید کفش را بدون جوراب پوشید، می گویند؛ جوراب ها باید نخی باشد چون که باعث تسریع در انتقال هوا می شود. همچنین نباید پا به مدت طولانی در کفش قرار گیرد حتی کفش هایی که خیلی راحت هستند.
نرمش و جابه جاکردن عضلات باعث جریان خون به نقاط مختلف پا می شود که می توان مچ پا را به سمت بالا کشید و نگه داشت. تکرار این حرکات باعث می شود تا ورمی که در قسمت های پا ایجاد شده کمتر شده و سیستم پمپاژ و انتقال خون به قسمت قلب جریان پیدا کند. مردم بیشتر از آنکه به زیبایی کفش توجه کنند باید به راحتی کفش اهمیت دهند.

نور

peyman84

peyman84
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1389 
تعداد پست ها : 7254
محل سکونت : قم
دسترسی سریع به انجمن ها