عضویت العربیة English
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله: نزدیک‌ترین شما به من در روز قیامت، کسانی هستند که در دنیا بیشتر از دیگران بر من صلوات فرستند.

مصرف زیاد ویتامین k از بیماری های قلب و سرطان جلوگیری می کند

مصرف زیاد ویتامین k از بیماری های قلب و سرطان جلوگیری می کند
پنج شنبه 23 تیر 1390  11:36 ب.ظ

ویتامین k از ویتامین های ضروری بدن است که برای جذب پروتئین و انعقاد خون در بدن به آن نیاز است.
به گزارش ایسنا ، مطالعات اخیر نشان داده است که ویتامین k ممکن است در درمان بیماری های استخوان و آلزایمر نقش مهمی داشته باشند و افزایش میزان مصرف این ویتامین می تواند به حفاظت بدن در برابر بیماری های قلب و سرطان کمک کند.
هیچ خطری در مصرف بیش از اندازه این ویتامین شناخته نشده است و دلیلی برای عدم مصرف زیاد آن وجود ندارد. استفاده از ویتامین k، مقدار 80 میکروگرم توصیه شده است.
مواد غذایی که سرشار از ویتامین k هستند، شامل سبزیجات (به طور تازه و خشک شده): مصرف طولانی مدت سبزیجات به منظور خواص دارویی آنها است. سبزیجات مانند ریحان، آویشن به صورت خشک شده آن به میزان 1715 میکروگرم بیشترین میزان ویتامین k را فراهم می کنند. میزان این ویتامین در جعفری تازه، گشنیز، مرزنجوش و پونه کوهی 10 میکروگرم است.
سبزیجات برگ دار تیره رنگ:
سبزیجات برگ دار تیره رنگ به طور تازه برای تهیه سالاد و یا به صورت بخارپز مورد استفاده قرار می گیرند. این گونه سبزیجات علاوه بر ویتامین k سرشار از کلسیم هستند.
کلم پیچ، گیاه گل قاصدک، شاهی، اسفناج، شلغم، خردل، چغندر، گل کلم، کاهو و کاسنی از آن دسته سبزیجاتی هستند که هر کدام دارای مقدار زیادی ویتامین k هستند.
پیازچه:
100 گرم پیازچه 207 میکروگرم ویتامین k را فراهم می کند.
کلم بروکسل:
کلم بروکسل سرشار از ویتامین k است به طوری که تنها 100 گرم از آن مقدار 194 میکروگرم ویتامین k را فراهم می کند.
کلم بروکلی:
ویتامین k تنها یک دلیل برای افرادی است که به خوردن سبزیجات علاقه مندند. این گیاه همانند کلم، کاهو و ... غنی از ویتامین k است.
فلفل قرمز - زردچوبه:
فلفل علاوه بر ویتامین k سرشار از ویتامین های e و c نیز می باشد، مصرف 100 گرم از این مواد 106 میکروگرم و در هر قاشق سوپ خوری از آنها 5/8 میکروگرم ویتامین k موجود است.
مارچوبه:
مارچوبه بهترین نوع مصرف آن به صورت بخارپز می باشد و در هر 100 گرم از آن 80 میکروگرم ویتامین k وجود دارد.
خیارترشی:
اگر علاقه مند به خوردن ترشیجات هستید اکنون دلیل خوبی برای مصرف بیشتر آن دارید. برای سلامتی بیشتر و جذب ویتامین k بیشتر در بدن مواد خوراکی حاوی سدیم کمتری را مصرف کنید.


    منبع :سلامت نيوز

sajad2007

sajad2007
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1387 
تعداد پست ها : 9107
محل سکونت : رفسنجان
دسترسی سریع به انجمن ها