معرفی کتاب

نام كتاب: «بررسي مسائل تربيتي جوانان در روايات» نویسندگان: محمدعلي حاجي ده‌آبادي و سيد علي حسيني‌زاده ناشر: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و سازمان فرهنگي_هنري شهر تهران شمارگان: 2000 نسخه تعداد صفحه: 209 صفحه قیمت: 15000 ريال
سه‌شنبه، 22 مرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معرفی کتاب
معرفی کتاب
معرفی کتاب

شناسنامه کتاب:

نام كتاب: «بررسي مسائل تربيتي جوانان در روايات»
نویسندگان: محمدعلي حاجي ده‌آبادي و سيد علي حسيني‌زاده
ناشر: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و سازمان فرهنگي_هنري شهر تهران
شمارگان: 2000 نسخه
تعداد صفحه: 209 صفحه
قیمت: 15000 ريال

چکیده:

این کتاب گران مایه علاوه بر ذكر روايات و برداشت‌هاي محتمل از آن‌ها به تحليل روايات ناظر به مسائل و مباحث تربيتي جوانان پرداخته‌است. اين اثر تحليلي در سه محور؛ «شخصيت جوانان از منظر روايات»، «اصول و روش‌هاي ناظر به تربيت جوانان» و «محتواي تربيت شايسته جوانان» مسائل مربوط به جوانان را مورد بررسي قرار داده‌است.
اين كتاب در دو بخش كلي؛ «تحليل روايات جوانان» و «مجموعه روايات» تنظيم شده‌است.
اهميت و كاركرد نگرش، حساسيت و زودرنجي جوان، تنش‌هاي رواني شديد، استقلال‌خواهي و مشاركت‌جويي جوان، آسيب‌شناسي تربيت جوان، اهميت و ارزش جواني، خودشناسي، آموزش مفاهيم و قواعد اخلاقي و نگرش عمومي جامعه به جوان از جمله مباحثي هستند كه در اين اثر به آن‌ها توجه شده‌است.
در بخشي از اين كتاب با عنوان «مهم‌ترين ويژگي‌هاي دوره جواني از ديدگاه اسلام» آمده‌است: پذيرش انسان در جواني هم از نظر كيفيت قابل توجه است و هم از نظر كميت؛ زيرا به تصريح روايات، آموخته‌هاي انسان در اين دوره عمر پايداري بسيار زيادتري نسبت به آموخته‌هاي او در ديگر دوره‌هاي عمر دارند. آموخته‌هاي دوران جواني بسان نقشي كه بر سنگ حك شده در قلب او جاي مي‌گيرند.
كتب بحارالانوار علامه مجلسي، الكافي، غررالحكم، مستدرك‌الوسائل، مختصر تاريخ دمشق، ارشادالقلوب، تاريخ‌اليعقوبي، الحياه، اسلام و روان‌شناسي، روان‌شناسي رشد، جوان در چشم و دل پيامبر(صلّی الله علیه وآله وسلم) از منابع مورد استناد در تدوين اين كتابند.

شناسنامه کتاب

نام کتاب: 110داستان دوران جوانی امیرالمؤمنین امام علی (علیه السلام(
تهیه و تنظیم: دفتر مشاور رئیس سازمان صدا و سیما در امور جوانان .
ناشر: سروش (انتشارات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران)
چاپ: سوم 1381
تعداد صفحه: 136 صفحه
قیمت: 700 تومان

چکیده:

در این کتاب مجموعه‏ای از داستانهای مربوط به دوران جوانی امیرالمؤمنین (ع) از کتب و منابع مختلف روایی و تاریخی گردآوری شده است که بخش مهمی از داستانهای این مجموعه در ارتباط با ایثار و مجاهدتهای آن حضرت به شرح رشادتها، جانبازیها و حماسه‏های ماندگار آن مجاهد بزرگ در میدانهای نبرد اختصاص یافته است .

شناسنامه کتاب

نام کتاب: جوان و نیروی چهارم زندگی (اراده خودساز شخصیت(
نویسنده: دکتر محمدرضا شرفی
تهیه و تنظیم: دفتر مشاور رئیس سازمان صدا و سیما در امور جوانان
ناشر: سروش (انتشارات صدا و سیمای جمهوری اسلامی)
چاپ: سوم 1381
تعداد صفحه: 168 صفحه
قیمت: 800 تومان

چکیده:

در این کتاب نویسنده سعی دارد زمینه‏های معرفتی را به نسل جوان و اطرافیان آنان در حوزه‏های مختلف زندگی جوانان ارائه دهد تا با تقویت‏بینش و شناخت‏خویش، بتوانند بهره لازم را از دوره جوانی که بهار زندگی است‏بگیرند و نیز اطرافیان اعم از والدین، اعضای خانواده، مربیان، استادان و همراهان نسل جوان، راه و رسم مناسبات منطقی و مطلوب با جوانان را مورد دقت‏نظر قرار دهند تا تفاهم بیشتر بین نسل بالغ و جوان به‏وجود آید .
این مجموعه که شامل چهل گفتار است‏با انتخاب مهم‏ترین و ضروری‏ترین موضوعات مورد نیاز جوانان و مخاطبانشان مطالب مفید و فشرده‏ای را ارائه داده است .




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.