امام زمان (ع) از منظر امام راحل (2)

تکلیف مسوولین جمهوری اسلامی در زمینه سازی برای ظهور حضرت ولی عصر علیه السلام در بیانات امام راحل (قدس سره الشریف) دستگاههایی که در حال حاضر به کار گرفته شده اند در کشور ما -و امیدواریم که در سایر کشورها هم توسعه پیدا کند- باید توجه به این معنا داشته باشند که خودشان را مهیا کنند برای ملاقات حضرت مهدی (علیه السلام).(1)ما همه انتظار فرج را داریم و باید در این انتظار ما خدمت بکنیم. انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است و ما باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا کند و مقدمات ظهور ان شاءالله بشود.(2)
چهارشنبه، 30 مرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
امام زمان (ع) از منظر امام راحل (2)
امام زمان (علیه السلام) از منظر امام راحل(2)
 

 

تکلیف مسوولین جمهوری اسلامی در زمینه سازی برای ظهور حضرت ولی عصر علیه السلام در بیانات امام راحل (قدس سره الشریف)

  • دستگاههایی که در حال حاضر به کار گرفته شده اند در کشور ما -و امیدواریم که در سایر کشورها هم توسعه پیدا کند- باید توجه به این معنا داشته باشند که خودشان را مهیا کنند برای ملاقات حضرت مهدی (علیه السلام).(1)
  • ما همه انتظار فرج را داریم و باید در این انتظار ما خدمت بکنیم. انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است و ما باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا کند و مقدمات ظهور ان شاءالله بشود.(2)
    مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به این نیست، انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ اسلام به پرچمداری حضرت حجت (علیه السلام) است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را درعصر حاضر قرار دهد. (3)
    مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه ای مسئولین را از وظیفه ای که بر عهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد، باید دولت جمهوری اسلامی تمامی سعی و توان خود را در اداره ی هرچه بهتر مردم بنماید ولی این بدان معنا نیست که آن ها را از هدف عظیم انقلابی که ایجاد حکومت جهانی است منصرف کند.(4)

    (حضرت مهدی (علیه السلام) و وظایف و رسالت های ما)

    از خداوند تعالی مسألت می کنم که ظهور ولی عصر (سلام الله علیه) را نزدیک فرماید و چشمهای ما را به جمال مقدسش روشن – ما همه انتظار فرج داریم وباید در این انتظار خدمت کنیم- انتظار فرج ما انتظار قدرت اسلام است و ما باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا بکند و مقدمات ظهر ان شاءالله تهیه شود. (5)
    رهبر همه¬ی شما و همه¬ی ما وجود مبارک «بقیةالله» است، و باید ماها و شماها طوری رفتار کنیم که رضایت آن بزرگوار که رضایت خداست به دست بیاوریم.(6)
    ما منتظران مقدم مبارکش، مکلف هستیم تا با تمام توان کوشش کنیم تا قانون عدل الهی را، در این کشور ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) حاکم کنیم.(7)
    مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه ی شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت (ارواحنا فداه) است که خداوند بر همه ی مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. (8)
    از خداوند کریم خواهانم که همه ی ما را از لغزشها و خطاها حفظ نماید و جمهوری اسلامی را تأیید فرموده و آن را به حکومت عالمی قائم آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) متصل فرماید.(9)

    زمینه سازی ظهور

    ماباید در طول این روزها و در طول ایام الله، توجه کنیم که خودمان را برای آمدن آن حضرت آماده کنیم .... ما باید خودمان را مهیا کنیم از برای این که، اگر چنان چه به زیارت ایشان موفق شدیم –ان شاءالله- طوری باشد که پیش ایشان رو سفید باشیم. (10)
    فراهم کردن اسباب، این است که کار را نزدیک بکنیم، کار را همچون بکنیم که عالم برای آمدن حضرت ولی عصر(سلام الله علیه) مهیا بشود.(11)
    رهبر همه¬ی شما و همه ی ما، وجود مبارک بقیةالله (سلام الله علیه) است، باید طوری رفتار کنیم که رضایت آن بزرگوار را –که رضایت خداست- به دست بیاوریم. (12)
    ما همه انتظار فرج داریم و باید در این انتظار، خدمت کنیم. انتظار قدرت اسلام است و ما باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا بکند و مقدمات ظهور -ان شاءالله- تهیه بشود. (13)
    ما تکلیف داریم آقا! این طور نیست که حالا که ما منتظر امام زمان (سلام الله علیه) هستیم، پس دیگر بنشینیم درخانه هایمان، تسبیح در دست بگیریم و بگوییم (عجل علی فرجه) عجل با کار شما باید تعجیل بشود، شما باید زمینه را برای آمدن ایشان فراهم کنید. فراهم کردن این که مسلمین را با هم مجتمع کنید. همه با هم متحد بشوید. (14)

    مطهر جهان

    سالروز مبارک ولادت با سعادت و پربرکت حضرت خاتم الاوصیاء و مفخر الاولیاء حجت بن الحسن العسگری (ارواحنا لمقدمه القدا)، بر مظلومان دهر و مستضعفان مبارک باد.
    وچه مبارک است میلاد بزرگ شخصیتی که بر پا کننده ی عدالتی است که بعثت انبیاء (علیهم السلام) برای آن بود و چه مبارک است زادو روز ابر مردی که جهان را از شر ستمگران و دغل بازان تطهیر می نماید.
    ... وچه مسعود و مبارک است روزی که جهان از دغل بازی ها و فتنه انگیزی ها پاک شود و حکومت عدل جهانی بر سراسر گیتی گسترش یابد و منافقان و حیله گران از صحنه خارج شوند و پرچم عدالت و رحمت حق تعالی بر بسیط زمین برافراشته گردد و تنها قانون عدل اسلامی بر بشریت حاکم شود و کاخهای ستم و کنگره های بیداد فرو ریزد و آنچه عنایت انبیاء (علیهم صلوةالله) و حامیان اولیاء (علیهم السلام) بوده تحقق یابد و برکات حق تعالی بر زمین نازل شود و قلمهای ننگین و زبانهای نفاق افکن شکسته و بریده شود.
    ... و سازمانهای دروغین حقوق بشر از دنیا برچیده شود.
    ... امید است خداوند متعال آن روز فرخنده را به ظهور این مولود فرخنده هرچه زودتر فرا رساند و خورشید هدایت و امامت را طالع فرماید.(15)

    پی نوشت ها:

    1- صحیفه ی امام، جلد 12، ص 483.
    2- صحیفه ی امام، جلد 8، ص 374.
    3- صحیفه ی امام، جلد 41، ص 327.
    4- صحیفه ی امام، جلد 41، ص 321.
    5- صحیفه ی نور، جلد 7، ص 255.
    6- صحیفه ی نور، جلد 14، ص 94.
    7- کلمات قصار امام خمینی «ره» ص 48.
    8- صحیفه ی نور، جلد 21، ص 108.
    9- صحیفه ی نور، جلد 17، ص 107.
    10- صحیفه ی نور، جلد 12، ص 283-282.
    11- صحیفه ی نور، جلد 21، ص 17.
    12- صحیفه ی نور، جلد 14، ص 140.
    13- کلمات قصار امام خمینی «رحمت الله علیه» ص 76.
    14- کلمات قصار امام خمینی « رحمت الله علیه » ص 86.
    15- حضرت امام خمینی « رحمت الله علیه» صحیفه ی نور، ج15، ص 22.





ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.