قرآن از نگاه دانشمندان

قرآن با منطق علمي و روش اطمينان بخش و قانع کننده اي که دارد دلهاي شنوندگان خود را به سوي خويش توجه داده و آنها را طرف خطاب قرار مي دهد .قرآن همواره بر دلهاي کساني که از دور با آن مخالفت مي ورزند تسلط يافته و آنها را به خود مي پيوندد . فضيلت قرآن با داشتن سادگي و بلاغت خاص خود به اوج کمال رسيده است . اين کتاب توانست از مردمي وحشي و بدون تربيت ، ملتي متمدن ايجاد کند که تعاليم و تربيت
چهارشنبه، 7 مرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
قرآن از نگاه دانشمندان
قرآن از نگاه دانشمندان
قرآن از نگاه دانشمندان




تئودور نولدکه ( Theodor Noeldke )

دانشمند و خاورشناس ( 1836 ـ 1930 م )
قرآن با منطق علمي و روش اطمينان بخش و قانع کننده اي که دارد دلهاي شنوندگان خود را به سوي خويش توجه داده و آنها را طرف خطاب قرار مي دهد .قرآن همواره بر دلهاي کساني که از دور با آن مخالفت مي ورزند تسلط يافته و آنها را به خود مي پيوندد .
فضيلت قرآن با داشتن سادگي و بلاغت خاص خود به اوج کمال رسيده است . اين کتاب توانست از مردمي وحشي و بدون تربيت ، ملتي متمدن ايجاد کند که تعاليم و تربيت دنياي خويش را بر عهده گرفته اند .
تاريخ قرآن ، ص 159
اعترافات دانشمندان بزرگ جهان ، ص 59

توماس کارلايل ( Thomas Carlayle )

فيلسوف ، مورخ و نويسنده اسکاتلندي ( 1795 ـ 1881 م )
هنگامي که ما قرآن مجيد را مطالعه مي کنيم مي بينيم اين کتاب علاوه بر آن که وحي آسماني است از نظر کلمات و ترکيب بليغ ترين کتاب است . هيچ کس قرآن را با دقت نمي خواند مگر آنکه مي بيند حقايقي اصيل در برابر وي آشکار است و در مي يابد که اين کتاب وابسته به اصلي حقيقي و مبدئي عالي و مقدس است . ترديدي نيست که گفتار حقيقي و درست ، نفوذ خاصي بر دلها دارد و حق آن است که تمام کتاب ها در برابر قرآن ناچيز و کوچک اند . اين کتاب از هرگونه عيب و نقص و اصول ناپسند پاکيزه و مبرا است .
منبع:قرآن و ديگران ، ص 20 .
منبع:ماهنامه قرآني ،آموزشي نسيم وحي،شماره 8




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.