بادمجان شکم پر

پوست بادمجان ها را بگيريد و از قسمت پهلو ، يک برش بزنيد و به مدت يک ساعت در آب نمک قرار دهيد تا نرم شود . سپس بادمجان ها را خشک نموده و با مقداري روغن اطراف آنها را سرخ کنيد . حالا پياز داغ را با گوشت چرخ کرده روي حرارت قرار دهيد و سير را نيز بيفزاييد . کمي که تفت خورد ، ادويه جات را به همراه نمک و سبزي ، به مايه گوشتي
سه‌شنبه، 7 مهر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بادمجان شکم پر
بادمجان شکم پر
بادمجان شکم پر





مواد لازم :

بادمجان / 1 کيلوگرم
روغن مخصوص سرخ کردني / به ميزان لازم
پياز داغ / 3 قاشق سوپخوري
گوشت چرخ کرده / 250 گرم
سير رنده شده / 3 حبه
نمک ، فلفل ، زردچوبه و دارچين / به ميزان لازم
سبزي معطر / 400 گرم
رب گوجه فرنگي / 2 قاشق سوپخوري
آب / يک دوم پيمانه
آبليمو / 2 قاشق سوپخوري
زعفران حل کرده / 1 قاشق چايخوري
انرژي کل:1700 کيلو کالري

طرز تهيه :

پوست بادمجان ها را بگيريد و از قسمت پهلو ، يک برش بزنيد و به مدت يک ساعت در آب نمک قرار دهيد تا نرم شود . سپس بادمجان ها را خشک نموده و با مقداري روغن اطراف آنها را سرخ کنيد .
حالا پياز داغ را با گوشت چرخ کرده روي حرارت قرار دهيد و سير را نيز بيفزاييد . کمي که تفت خورد ، ادويه جات را به همراه نمک و سبزي ، به مايه گوشتي بيفزاييد و پس از آنکه کمي تفت خورد ، از مواد گوشتي آماده شده ، به اندازه ي يک قاشق برداريد و داخل شکم بادمجان ها را پر کنيد . بادمجان ها را کف ظرف نسوزي که از قبل چرب کرده ايد ، بچينيد . حالا رب گوجه فرنگي را با آب ترکيب کنيد و نمک ، فلفل ، آبليمو و کمي زعفران نيز بيفزاييد . سپس اين سس را روي سطح بادمجان ها بريزيد و روي آن را با فويل بپوشانيد و در طبقه ي وسط فر با دماي 180 درجه سانتيگراد به مدت نيم ساعت قرار دهيد تا سس به خورد بادمجان ها برود و مزه دار شود .
نکته : سبزي معطر شامل مرزه ، ترخون ، گشنيز و کمي شويد است .
منبع: دنياي تغذيه شماره ي 87




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.