ناو شکن جماران (3) آیا جماران ایرانی نیست؟

همواره رسانه های وابسته به غرب بعد از اعلام موفقیت های تکنولوژیک ، نظامی و فنی ایران دو رویکرد ظاهرا متناقض اما مکمل را آغاز می کنند : 1- درشت نمایی ، ایجاد حس خطر ، تلاش به مرتبط کردن به برنامه هسته ای ایران! سلاحهای کشتار جمعی و خطرناک نشان دادن آن که برای تحریک افکار عمومی بین المللی مورد نیاز است
سه‌شنبه، 12 مرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ناو شکن جماران (3) آیا جماران ایرانی نیست؟
ناو شکن جماران (3) آیا جماران ایرانی نیست؟
ناو شکن جماران (3) آیا جماران ایرانی نیست؟

نویسنده : محمود کریمی شرودانی
منبع : راسخون




آیا جماران ایرانی نیست؟

همواره رسانه های وابسته به غرب بعد از اعلام موفقیت های تکنولوژیک ، نظامی و فنی ایران دو رویکرد ظاهرا متناقض اما مکمل را آغاز می کنند :
1- درشت نمایی ، ایجاد حس خطر ، تلاش به مرتبط کردن به برنامه هسته ای ایران! سلاحهای کشتار جمعی و خطرناک نشان دادن آن که برای تحریک افکار عمومی بین المللی مورد نیاز است.
2- ایجاد تشکیک ، تحقیر ، ایراد شبهه درباره اصالت و اهمیت دستاوردها که اکثرا مصرف داخلی برای مخاطب عامی دارد.
این بار این پروژه توسط یکی از روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان فراری به آمریکا کلید خورد. "آ.س"در گوشه‌ای از عكس ناوشكن جماران آرم شركت صنعتی گروپ آلمانی را مشاهده كرد و مانند كشفی بزرگ ذوق زده آنرا در اینترنت اعلام كرد: « معنای استقلال را هم فهمیدیم». این عكس و نوشته ، به سرعتی انفجار آمیز در سایت‌های ضدانقلاب و اپوزیسیون منتشر و دهها نظر و تحلیل در تحقیر ناوشكن جماران و توان صنعتگران داخلی نوشته شد. یکی از سایتهای ضد انقلاب، با انتشار یک عکس مدعی شد که "جماران" ساخت متخصصان ایرانی نیست و توسط کشور آلمان ساخته شده است!
بلافاصله کارشناسان بی نام ونشان جنگ رسانه ای مضامین تازه ای علیه این ناوشکن کوک کردند:
۱. این شناور فقط یک ناوچه است!!
۲. این ناوچه جماران کپی‌ ناوچه ۴۰ ساله وسپر (الوند) انگلیسی است که ۴ تا از این مدل زمان شاه در ۱۹۶۹ خریداری شده!!
۳. تنها تفاوت خالی‌ بودن پشت این ناوچه برای فرود هلیکوپتر است!!
4-با توجه به زخمی بودن بدنه به نظر این یکی‌ از شناور‌های زمان شاه است که تعمیر شده!!

ناو شکن جماران (3) آیا جماران ایرانی نیست؟

اما ساعاتی نگذشت كه كاربران اینترنت با مشاهده عكس‌های دیگر از ناوشكن جماران دریافتند كه آرم شركت گروپ در عكس جنجالی ، در واقع ربطی به ناوشكن جماران نداشته و متعلق به جرثقیل بندر بوده است!
این جنجال رسانه ای اگرچه با منطق ضعیف وبی بنیانی همراه بود اما نشانه ترس مفرط غربیها از اعتماد به نفس ایرانیان و خود اتکایی آنان است. حمله کردن به دستاوردهای فناوری بومی ایرانیان به این شکل نشانه آن است که هدف فعلی از جنگ نرم القای این باور به مخاطب است که شما نتوانسته اید! در نهایت یک کپی کار متوسط بوده اید! البته اگر چه روش مهندسی معکوس روش رایجی برای تولید محصولات صنعتی است اما حملات عامیانه محافل رسانه ای وابسته نشانگر آن است آنان به هیچ وجه به دنبال بحث فنی نبوده و فقط تخریب دستاوردها را در دستور کار قرار داده اند.
در نهایت باید به این مدعیان گفت : شاید به خیال خود دارای اعتراضاتی هستید اما وجود اعتراض باعث ندیدن حق نباید شود. قدرت یابی فناوری دریایی ایرانیان باعث افتخار ، سود و شادی همه ماست و باعث ارتقای امنیت ملی ما می شود. تبدیل شدن به پیاده نظام دشمن برای تخریب دستاوردها ما را به یک شک می اندازد: آقایان حتی از ایرانی بودن انصراف داده اند!
منبع:Econews.ir / Bornanews.ir / خبرگزاري مهر / تبیان / Tabnak.ir / ايرنا / جهان نیوز / Khamenei.ir / Wikipedia / AJA.ir / خبرگزاری فارس




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.