مینای شهر خاموش آبان ماه در جشنواره‌ی فیلم «لیدز» انگلستان
مینای شهر خاموش آبان ماه در جشنواره‌ی فیلم «لیدز» انگلستان
مینای شهر خاموش آبان ماه در جشنواره‌ی فیلم «لیدز» انگلستان

در ادامه‌ی حضورهای بین‌المللی فیلم سینمایی «مینای شهر خاموش»، این فیلم در جشنواره فیلم «لیدز» انگلستان به نمایش در می‌آید.
فیلم سینمایی «مینای شهر خاموش» ساخته‌ی امیرشهاب رضویان، همزمان با نمایش عمومی این فیلم در سینماهای تهران و شهرستانها، در دهمین حضور جهانی خود، در بیست‌ودومین جشنواره فیلم «لیدز» انگلستان که از چهاردهم تا بیست وششم آبان ۱۳۸۷ (۴ تا ۱۶ نوامبر ۲۰۰۸) در شهر لیدز برگزار می‌شود، به نمایش در می‌آید.
پیش از این «مینای شهر خاموش» در سی‌امین دوره جشنواره سینماگران مستقل در شهر میل‌ولی آمریکا، چهاردهمین جشنواره فیلمهای ایرانی موزه هنرهای زیبای «بوستون» آمریکا، دانشگاه «رایس»، شهر «هیوستن تگزاس»، هفتمین جشنواره فیلم «تیبارن»، هجدهمین جشنواره فیلمهای ایرانی دانشگاه UCLA، سی ونهمین دوره جشنواره فیلم «نشویل»، هفدهمین دوره جشنواره فیلم گلدن نایت (شوالیه طلایی) روسیه، دهمین جشنواره فیلمهای ایرانی در موزه هنرهای تصویری «آتلانتای» امریکا، هجدهمین جشنواره فیلمهایی ازجنوب، اسلو نروژ به نمایش درآمده و مورد توجه تماشاگران و منتقدان قرار گرفته است.
داستان فیلم درباره دکتر بهمن پارسا (شهباز نوشیر)، جراح موفق قلب است که پس از ۳۳ سال از آلمان به ایران برمی‌گردد و پس از عمل موفقیت‌آمیز یک جانباز جنگ، همراه پیرمردی به نام قناتی (عزت الله انتظامی) و بهرامی (صابر ابر) جوانی که راننده‌ی بیمارستان است به شهر بم می‌روند. دکتر پارسا به دنبال گذشته‌اش می‌گردد و در این مسیر قناتی و بهرامی همراه او هستند و کم کم از رازی قدیمی آگاه می‌شود.
منبع: آفتاب


نسخه چاپی