زهرا حسینی :  وظیفه خود دانستم تا این حادثه عظیم، ایثار و از خودگذشتگی  مدافعان خرمشهر را بیان کنم

سیده زهرا حسینی راوی کتاب "دا" با بیان اینکه "هنوز کارگردان فیلمی که بر اساس کتاب ساخته می‌شود مشخص نشده است" گفت: امتیاز ساخت این فیلم را به حوزه هنری هدیه کرده‌ام اما قرار است کارگردان و هنرپیشه‌های اصلی با نظر من انتخاب شوند.
به گزارش راسخون به نقل از مهر، سیده زهرا حسینی راوی کتاب "دا" در نشست رسانه‌ای که در حوزه هنری استان یزد برگزار شد با اشاره به پرسشگری نسل امروز و اینکه هر مطلبی را به راحتی نمی‌پذیرند افزود: بهتر است که واقعیات دفاع مقدس عینا به آنان گفته شود زیرا دوران هشت سال دفاع مقدس خود تاریخ و مستندات کشور ماست و آیندگان هم باید از آن آگاه شوند.
 
وی ادامه داد: نویسندگان جوان نباید دلسرد و ناامید باشند، آنها می‌توانند با مطالعه و تحقیق آثار ارزشمند و بدیعی را به جامعه ارائه کنند و نباید بیش از حد به مسایل و موضوع مورد نظر پروبال داد و از صنایع ادبی استفاده کنند زیرا هر چه مطلب ساده تر و روانتر باشد فهم آن برای مخاطب راحت تر، دلنشین و جذاب می‌شود.
 
راوی کتاب "دا" در پاسخ به سوالی که آیا تبلیغات زیاد موجب موفقیت و درخشش این کتاب شده است یادآوری کرد: آنچه در این کتاب بیان شده واقعیت انکار ناپذیر دفاع مقدس و صحنه‌های عینی است، هر چند این وقایع دلخراش و تکان دهنده است اما من آنها را با گوشت و خون و جسم خود احساس کرده‌ام.
 
وی افزود: من در این برهه از زمان وظیفه خود دانستم تا این حادثه عظیم، ایثار، مقاومت و از خودگذشتگی مردم و مدافعان خرمشهر را بیان کنم تا سند ماندگاری از روزهای حماسه و خون و رشادت جوانان این مرز و بوم در صفحه تاریخ ایران ثبت شود.
 
حسینی ادامه داد: این کتاب 812 صفحه‌ای در مدت 7 سال تهیه و تدوین و از سوی انتشارات سوره مهر حوزه هنری به چاپ رسیده و من توانستم بدون دخل و تصرف نویسنده و ناشر، پیام دفاع مقدس را  که همانا پاسداری از خون شهدا و حفظ ارزشهاست به مردم به ویژه نسل جوان امروز انقلاب منتقل کنم.
 
راوی کتاب "دا" در بخش دیگری از سخنانش گفت: خیلی از کارگردانان با خواندن کتاب گفتند که این اثر یک فیلمنامه آماده است و می‌تواند به فیلم یا سریال تبدیل شود ولی هنوز کارگردان آن مشخص نشده است. من امتیاز ساخت این فیلم را به حوزه هنری هدیه کرده‌ام اما قرار است کارگردان و هنرپیشه‌های اصلی با نظر من انتخاب شوند.
 

/1001/

منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net
نسخه چاپی