نماینده ولی فقیه در استان قم: پرداخت زکات ارتباط تنگاتنگی با سرنوشت جامعه دارد

 

امام جمعه قم گفت: زمانی که زکات به عنوان احیای امر واجب نگریسته شود، هرچه به این مسأله ‌ارتباط پیدا کند به عنوان مقدمه واجب‌ است؛ از این رو برگزاری جلسات ستاد احیای زکات ضروری است.

به گزارش  راسخون از رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قم در نخستین جلسه ستاد احیای زکات استان قم که امروز در تالار شهید زین الدین استانداری قم برگزار شد، با تأکید بر اهمیت پرداخت زکات در سرنوشت جامعه تصریح کرد: ستاد احیای زکات در پی ‌ادای یک تکلیف الهی است.

وی افزود: زکات مانند اقامه نماز و احیای امر به معروف و نهی از منکر از واجبات است و باید احیا شود.

رییس ستاد احیای زکات استان قم خاطرنشان کرد: البته در زمانی واجبات جامعه به حاشیه رفته بود که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی‌‌(ره) و همت افراد دلسوز، بسیاری از این امور احیا شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اضافه کرد: زمانی که زکات به عنوان احیای امر واجب نگریسته شود، هرچه به این امر واجب ارتباط پیدا کند به عنوان مقدمه واجب، امری لازم است؛ از این رو برگزاری جلسات ستاد احیای زکات و حضور تمامی اعضای آن ضروری است.

وی بر احیای احکام دینی که غریب واقع شده‌اند، تأکید کرد و خطاب به اعضای ستاد احیای زکات استان قم گفت: برای رضای خدا و خشنودی حضرت ولی عصر(ع) اقدام کنید و بدانید دعای خیر شهیدان بدرقه راه شما است.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالی درباره چگونگی پرداخت زکات با توجه به افزایش امکانات و وجود کارخانجات گوناگون در زمان کنونی اذعان داشت: آن مقدار که در رساله های عملیه ذکر شده و تاکنون مبنای عمل بوده است به عنوان زکات حساب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این‌که تاکنون بیش از اقلام بیان شده در رساله ها مورد جدیدی برای پرداخت زکات ذکر نشده است، تصریح کرد: چنانچه براساس اجتهاد و نظر ولی فقیه، اموری مدنظر قرار گیرد و غیر از 9 مورد تأیید شده برای پرداخت زکات در رساله ها، مورد دیگری لحاظ شود، به عنوان زکات حساب خواهد شد


 


/1001/

 


منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net

جذب خبرنگار افتخاری
 
نسخه چاپی