فتح دنيا با چند كليك

يكي از معدود سبك هاي بازي هاي رايانه اي كه مي تواند بازيكنان را ساعت ها پاي كامپيوترهاي شخصي نگه دارد. سبك استراتژيك است. بازي هايي كه در اين سبك عرضه مي شوند طرفداران زيادي دارند و خيلي از بازيكنان از زمان هاي بسيار دور، اولين تجربه هايشان در دنياي بازي هاي رايانه اي را با اين سبك به دست آورده اند. قدرت تفكر و به كاربردن استراتژي هاي مختلفي كه مي توان از آنها در اين سبك بازي ها استفاده كرد. از جمله المان هايي است كه
شنبه، 30 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فتح دنيا با چند كليك

 فتح دنيا با چند كليك
فتح دنيا با چند كليك


 






 

آشنايي با بهترين بازي هاي سبك استراتژيك
 

يكي از معدود سبك هاي بازي هاي رايانه اي كه مي تواند بازيكنان را ساعت ها پاي كامپيوترهاي شخصي نگه دارد. سبك استراتژيك است. بازي هايي كه در اين سبك عرضه مي شوند طرفداران زيادي دارند و خيلي از بازيكنان از زمان هاي بسيار دور، اولين تجربه هايشان در دنياي بازي هاي رايانه اي را با اين سبك به دست آورده اند. قدرت تفكر و به كاربردن استراتژي هاي مختلفي كه مي توان از آنها در اين سبك بازي ها استفاده كرد. از جمله المان هايي است كه خيلي ها به اين دليل به سوي بازي هاي استراتژيك جذب شده اند. به دليل اينكه اين سبك جذاب ارسال هاي دور روي پلتفرم PC عرضه مي شده، ‌نام بردن بازي هاي مطرح اين سبك بسيار مشكل است. اما در بين آنها مي توان بازي هايي را پيدا كرد كه به نوعي استانداردهاي اين سبك دوست داشتني را پايه گذاري كرده اند؛ بازي هايي كه خيلي از بازيكنان به وسيله آن به فرماندهان قدرتمندي تبديل شده اند كه دنيا از نام آنها بي خبر است.

Age of Empires II+12
 

خيلي از طرفداران اين سبك، Age of Empires II+12 به عنوان يكي از بهترين بازي هاي استراتژيكي كه تاكنون عرضه شده است، نام مي برند. خيلي از بازيكنان كشور ما هم اولين تجربه هاي خودشان در سبك استراتژيك را با انجام دادن اين عنوان به دست آورده اند. MICROSOFT در سال 1999نشان داد كه استاد ساخت بازي هاي استراتژيك است و مي داند چگونه بازي با اين سبك بسازد كه بازيكنان جذب آن شوند. اين عنوان يكي از استانداردترين گيم پلي هاي بازي هاي استراتژيك را در خود قرار داده بود. جمع آوري منابع، ‌ساخت ساختمان هاي مختلف و توليد نيروهاي گوناگون كليك اين بازي را تشكيل مي دادند. اين بازي روندي را پايه گذاري كرد كه هنوز خيلي از بازي هاي استراتژيك از آنها الگوبرداري مي كنند.

Rise of Nations +12
 

يكي ديگر از بازي هاي استراتژيكي كه از سوي Microsoft راهي بازار شد، ‌سري بازي هاي Riseof Nations بود .microsoft با توجه به اين موضوع كه تجربه ساخت سري بازي هاي AOE را داشت، ‌به خوبي يك بازي ديگر در اين سبك را راهي بازار كرد. Riseof Nations از جمله بازي هايي بود كه گيم پلي بي نهايت متنوع را پيش روي بازيكنان قرار مي داد. اقوام مختلف كه هر كدام از آنها داراي قدرت هاي خاص خود بودند، ‌از جمله قسمت هايي بود كه در اين بازي به آن اشاره شده بود. در اين عنوان اقوام مختلف داراي ضعف ها و قوت هاي زيادي بودند و بازيكنان بايد با در نظر گرفتن چنين مواردي بازي را ادامه مي دادند. وجود مودهاي مختلف و قسمت هاي جذاب باعث شده كه اين بازي هنوز يكي از محبوب ترين عنوان هاي سبك استراتژيك باشد. هنوز خيلي ها اين عنوان را به صورت آنلاين بازي مي كنند.

Command & conquer: RedAlert 2 +12
 

استوديوي بازي سازي wetswood ديگر وجود خارجي ندارد، اما ساخته هاي او به ويژه نسخه هاي اول سري بازي هاي command & conquer هميشه در ياد طرفداران اين سري از بازي ها خواهد ماند. اين سري از بازي ها از نسخه دوم به بعد به اوج شهرت رسيدند و بازيكنان با عنواني رو به شدند كه تجربه حضور در يك بازي استراتژيك مدرن را به آنها مي داد. داستان بسيار خوب از ديگر قسمت هايي بود كه در اين بازي خودنمايي مي كرد. بازيكنان با داستاني تخيلي اما با الگوبرداري از سوژه هاي روز آن زمان مواجه شدند و هر چه بازي را پيش مي بردند، داستان اتفاقات و صحنه هاي هيجان انگيزي را پيش روي آنها قرار مي داد.

Star craft
بازي بسيار محبوب كمپاني
Blizzard
 

13سال پيش راهي بازار شد و از آن زمان جاي خودش را ميان بازي هاي استراتژيك پيدا كرد. اين عنوان از جمله بازي هايي بود كه نوآوري هاي زيادي را به همراه داشت و به همين دليل مورد استقبال بازيكنان قرار گرفت. Blizzard با ساخت اين بازي نشان داد كه بازي سازي در سبك هاي مختلف را بلد است و مي داند بازيكنان با چه نوع بازي هايي ارتباط برقرار مي كنند. Star
craft از معدود بازي هايي بود كه حتي تا قبل از انتشار نسخه دوم هم فروش قابل ملاحظه اي داشت و با فروش 11 ميليون نسخه اي اش توانست ركورد خيره كننده اي را از خودش به جا بگذارد.

Agge of Mythology+12
 

از اولين بازي هاي استراتژيكي كه يك دنياي فانتزي و افسانه اي را به همراه داشت عنوان Agge of Mythology بود‌، بازي اي كه با استفاده از اساطير يونان و مصر دنياي باورنكردني اي را براي بازيكنان خلق كرده بود. استفاده از نيروهاي افسانه اي، ‌قدرت هاي خاص و گيم پلي اي مشابه به سري بازي هاي Agge of EMPIRE باعث شد كه اين عنوان نيز طرفداران خاص خودش را به دست بياورد.

Total War +12
 

استوديوي بازي سازي creative Assembly با ساخت سري بازي هاي Total war شناخته شده است. اين سري از بازي ها از جمله عنوان هايي بودند كه دو سبك استراتژي همزمان را با استراتژي نوبتي تركيب كردند. سري بازي هاي Total war در هر نسخه توانستند نوآوري ها و خلاقيت هاي تازه اي را به همراه خود به ارمغان بياورند و اين موضوع باعث شده كه نتوان در بين اين سري از بازي ها به نسخه خاصي اشاره كرد. در هر نسخه از اين عنوانها يك شبيه سازي كامل از روابط ديپلماسي و اقتصادي و نظامي به نمايش در مي آمد؛ به همين دليل بازيكنان ساعت ها درگير اين عنوان محبوب مي شدند.

Civilization +12
 

سري بازي هاي civilization ديگر از عنوان هاي اسطوره اي سبك استراتژيك نوبتي به حساب مي آيند. روند بازي شايد به سرعت بازي هاي ديگر نباشد، ‌اما اين همان موضوعي است كه باعث civilization طرفداران زيادي داشته باشد. در اين عنوان كنترل اقوام زيادي را به دست مي گيرند. با آنها از زمان هاي بسيار دور بازي را آغاز مي كنيد و رفته رفته قومي قدرتمند با قلمرويي پهناور را به وجود مي آوريد. پيشرفت در عصرهاي مختلف يكي از جذابيت هاي اين بازي است. هر چه در بازي پيشرفت مي كنيد، روند بازي نيز تغيير مي كند. قوم هاي زيادي در طول بازي از بين مي روند و گروه هاي ديگري به قدرت هاي تازه بازي تبديل مي شوند. همين موارد،‌ باعث مي شوند همچنان نسخه هاي مختلفي از اين سري از بازي ها راهي بازار شوند كه بازيكنان براي آنها سرودست مي شكنند.

Company of heroes+12
 

بازي هاي استراتژيك اكثراً‌ داراي سوژه هاي تاريخي يا فانتزي بوده اند و كمتر عنواني ساخته شده كه به اتفاقات عصر معاصر بپردازد و بازيكنان را با تجربه اي واقعي مواجه كند. اما THQ با ساخت سري بازي هاي Company of heroes بازيكنان را با تجربه اي جديد از جنگ جهاني دوم مواجه كرد. قبلاً‌ جنگ جهاني دوم فقط در بازي هاي اول شخص به نمايش در آمده بود، اما اين بار مي شد با سبك ديگري به اين دوره بازگشت. گرافيك و هوش مصنوعي فوق العاده اي كه براي اين بازي طراحي شده بود،‌ از جمله نكات مثبت اين عنوان به حساب مي آمدند. اين بازي با الگوبرداري از فيلم هايي مانند نجات سرباز رايان، ‌صحنه هاي سينمايي فوق العاده اي را نمايش مي داد. قسمت چند نفره اين بازي نيز بسيار هيجان انگيز بود. وجود مودهاي متفاوت باعث شد كه خيلي ها ساعت هاي زيادي را در اين قسمت بگذرانند.
منبع: نشريه دانستنيها ـ خرداد90



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.