0
کبوتران ایران

غواص سانان-غواص گلو سياه

نام فارسی : غواص گلو سياه
نام انگلیسی : Arctic Loon
نام عربی : سماك اسود الحنجرة
نام علمی : Gavia arctica
توضیحات : اين پرنده بوسيله خطوط تيره وروشن روي گردن و لکه هاي سياه و سفيد شطرنجي شکل روي طرفين سينه و ناحيه کمر مشخص مي شود. سر بزرگ و مخروطي شکل و منقاري راست و تيز به رنگ خاکستري مايل به سياه دارد. گردن خاکستري و کلفت از ديگر مشخصات اين پرنده غواص مي باشد که در فصل زاد و ولد گردنش از ناحيه جلو سياه مي گردد ولي در فصل زمستان سفيد رنگ است. پاهاي اين پرنده قوي است و در انتهاي ناحيه شکمي قرار دارد که سه انگشت جلوي آنها پرده دار است. اين پرنده اغلب در سطح آبهاي سطحي و باز ديده مي شود و در زير آب با مهارت غوطه ور مي شود و شنا مي کند و اغلب، اوقات خود را بر روي آب مي گذراند و شنا مي کند و مشغول تغذيه مي باشد و فقط براي زاد و ولد در سواحل کناري از آب بيرون مي آيد. هنگام پرواز سر و گردنش راست وکمي پائين تر از سطح بدن مي باشد و در امتداد دم قرار مي گيرد که پاهاي پرنده فراتر از دم کوچک آن ديده مي شوند. پروازش سريع و همراه با بال زدنهاي مداوم مي باشد راه رفتن اين پرنده به دليل قرار داشتن پاها در انتهاي ناحيه شکمي مشکل به نظر مي آيد.
زیستگاه : اين پرنده اغلب در سطح آبهاي سطحي و باز ديده مي شود.
تغذیه : غذاي عمده اين پرنده ماهي است و از سخت پوستان و نرم تنان و حشرات نيز تغذيه ميکند
اندازه : 58 تا 67 سانتی متر
سیخک پا : ندارد
چینه دان : ندارد
بال : دفيف بودنش بيشتر است (بال زدنش بيشتر است)
حلیت : در حال بررسي
نقشه پراکندگی
صدای پرنده (mp3)
شما نیاز به فلش پلیر دارید
دریافت فایل فلش پلیر از سایت راسخون : دریافت فایل
تصویر پرنده (flv)
نظرات کاربران
ارسال نظر شما

• با عنایت به اینکه نظرات و پیشنهادات شما کاربران گرامی در بهبود پایگاه تاثیر کاملا موثری ایفا می کند لذا خواهشمند است ما را از نظرات ارزنده ی خود محروم نفرمایید.
• نظر شما پس از بررسی و بازبینی توسط گروه مدیریت برای نمایش در سایت قرار داده می شود.
• نظرات کوتاه مثل "خوب بود" و "عالی بود" و... و نظرات تکراری تائید نمی شوند و امتیازی هم به آنها تعلق نخواهد گرفت.
• متن نظر شما میبایست حداکثر 1024 کاراکتر باشد.
توجه داشته باشید که به سوالاتی که در قسمت نظرات پرسیده میشود، جواب داده نخواهد شد، لطفا پیشنهادات و انتقادات را از طریق ارتباط با ما و سوالات خود را از طریق ارسال سوال و مشاوره ارسال نمایید.