محمدرضا شجریان

تصنیف شیدایی

تصنیف شیدایی
در همه دير مغان نيست چو من شيدايي خرقه جايي گرو باده و دفتر جايي دل كه آيينه صافي است غباري دارد وز خدا مي طلبم صحبت روشن رايي شرح اين قصه مگر شمع برآرد به زبان ادامه ...

تصنیف آستان جانان

تصنیف آستان جانان
شعری بخوان که با او رطل گران توان زد راهی بزن که آهی بر ساز آن توان زد گلبانگ سربلندی بر آسمان توان زد بر آستان جانان گر سر توان نهادن بر چشم دشمنان تیر از این کمان توان زد قد خمیده ما سهلت نماید اما ادامه ...

آواز دشتي

آواز دشتي
سری ديرم كه سامونش نمي بو غمي ديرم كه در مونش نمي بو اگر باور نداري سوي من آي ببين دردي كه درمونش نمي بو خوش آن ساعت كه يار از در در آيو ادامه ...

آواز آستان جانان

آواز آستان جانان
سينه مالامال درد است اي دريغا مرهمي دل ز تنهايي به جان آمد خدا را همدمي چشم آسايش كه دارد از سپهر تيز رو ساقيا جامي به من ده تا بياسايم دمي زيركي را گفتم اين احوال بين، خنديد و گفت صعب روزي بوالعجب كاري پريشان عالمي ادامه ...

آستان جانان

آستان جانان
كي شعر تر انگيزد خاطر كه حزين باشد يك نكته از اين معني گفتيم و همين باشد از لعل تو گر يابم انگشتري زنهار صد ملك سليمانم در زير نگين باشد غمناك نبايد بود از طعن حسود اي دل ادامه ...

غم عشقت

غم عشقت
(از غــم عشقت) ۲ ، (دل شيدا شكست) ۲ (شيشهء می در) ۲ ، (شب يلدا شكست )۲ (از بس كه زدم ) ۲ ، (ريگ بيابان به كف) ۲ (خار مغيلان )۲ ، (همه در پا شكست )۲ ادامه ...

ز من نگارم

ز من نگارم
زمن نگارم عزيزم خبر ندارد ، به حال زارم عزيزم خبر ندارد خبر ندارم من از دل خود دل من از من عزيزم خبر ندارد (2) كجا رود دل عزيز من آخ كه دلبرش نيست (2) كجا پرد مرغ عزيزم كه پر ندارد (2) ادامه ...

به سكوت سرد زمان

به سكوت سرد زمان
هر دمی چون نی، ازدل نالان، شكوه ها دارم روی دل هر شب، تا سحرگاهان با خدا دارم هر نفس آهيست، كز دل خونين، لحظه های عمر اين سامان، ميرود سنگين اشك خون آلود من دامان، می كند رنگين ادامه ...

بت چین

بت چین
ای مه من، ای بت چين ای صنم . لالـه رُخ، زهره جبیين ای صنم تا به تـو دادم دل و دين ای صـنم , برهمه كس گشته یقين ای صنم من زتو دوری نتوانم دیگر , جانم , وزتو صبوری نتوانم دیگر بيا حبيبم، بيا طبيبم(۲) هر كه تو را ديده ز خـود دل بريد , رفته ز خود، تا كه رُخت را بديد تير غمت، چون به دلِ من رسيد , همچو بگفتم كه همه كس شنيد من زتو دوری نتوانم ديگر , جانم , وزتو صبوری نتوانم ديگر ادامه ...

مرغ ســحر

مرغ ســحر
مرغ ســحر ناله سر كن ، داغ مرا تازه تر كن ، زآه شرر بار، اين قفس را برشكن و زير و زبر كن بلبل پر بسته ز كنج قفس درآ ، نغمه ی آزادی نوع بشــر سرا وز نفسی عرصه ی این خاك توده را، پرشرر كن ظلم ظالم ، جور صيّاد ، آشيانم داده بر باد ، ادامه ...

آخرین مقالات
مزایای استفاده از قلم هوشمند

مزایای-استفاده-از-قلم-هوشمندSmartpen یا قلم هوشمند یک ابزار نوشتن با تکنولوژی بالا است که کلمات کلیدی را ضبط کرده و آنها را با یادداشت‌های ادامه ...

ورود تویوتا به صنعت ربات سازی

ورود-تویوتا-به-صنعت-ربات-سازیممکن است از شنیدن اینکه شرکت تویوتا در صنعت ربات سازی نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند، شگفت زده شوید. روبات‌ها ادامه ...

چگونه ربات‌های کوچک می‌توانند جایگزین تراکتور شوند و عملکرد کشاورزی را افزایش دهند

چگونه-ربات-های-کوچک-می-توانند-جایگزین-تراکتور-شوند-و-عملکرد-کشاورزی-را-افزایش-دهندشرکت بریستول مجموعه‌ای از ربات‌های کشاورزی را ساخته است که می‌توان آنها را جایگزین تراکتور کرد. این ربات‌ها ادامه ...

بهترین کفش‌های هوشمند 2018

بهترین-کفش-های-هوشمند-2018کفش‌های هوشمند از جمله ابزارهای بهینه‌ای هستند که می‌توانند به شما در انجام یک ورزش کنترل شده و حفظ تناسب ادامه ...

گذری بر خاطرات شهید محمد مهدی دباغی (بخش سوم)

گذری-بر-خاطرات-شهید-محمد-مهدی-دباغی-بخش-سوممحمد مهدی ر سن ۷ سالگی همانند هم‌سالانش دوران ابتدائی را آغاز کرد و در دبستان شهید برهان مجرد، واقع در ادامه ...

گذری بر خاطرات شهید محمد مهدی دباغی (بخش دوم)

گذری-بر-خاطرات-شهید-محمد-مهدی-دباغی-بخش-دوممحمدمهدی هر وقت غذا می‌پختیم اصلاً اهل ایراد و بهانه نبود و همیشه از نعمت‌های خدا به‌اندازه‌ی نیاز استفاده ادامه ...

گذری بر خاطرات شهید محمد مهدی دباغی (بخش اول)

گذری-بر-خاطرات-شهید-محمد-مهدی-دباغی-بخش-اولشهید محمدمهدی دباغی در یازدهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۵۱ مطابق با شب ۱۷ ربیع‌الاول در خانواده مذهبی در تهران ادامه ...

نگرش علم الاسمایی (قسمت اول)

نگرش-علم-الاسمایی-قسمت-اولتفکر فردید، بی تردید از ذات گرایی ارسطویی فاصله دارد؛ وی، به خصوص با توجه به تأثیر پذیری اش از تفکر هایدگر ادامه ...

نگرش علم الاسمایی (قسمت دوم)

نگرش-علم-الاسمایی-قسمت-دومفردید از آیات قرآنی به منزله منبع بهره می گیرد. دوره دوم تاریخ از نظر فردید، دورة غفلت از وجود و نیست ادامه ...

312/4943