نظریه هنر در یونان باستان
زیباشناسی دوره یونانی گرا، اندیشه های گران قدری را عرضه نمود، اما این اندیشه ها بیشتر به جزئیات می پرداختند تا نظریه های کلی و فراگیر.
دوشنبه، 5 خرداد 1399
مفهوم رایج زیبایی در میان یونانیان
موضع کلی فلوطین درباره هنر، نتایج گسترده و مهمی برای نظریه هنر او به بار آورد.
دوشنبه، 5 خرداد 1399
مفاهیم زیباشناختی
از این فرض که مهم ترین عنصر هنر حقیقت است به این اندیشه رسیدند که در هنر «زیبایی بسیار مهم است».
دوشنبه، 5 خرداد 1399
مزیت ها و کاستی های زیباشناسی فلوطین
نظریه هنر فلوطین، به ویژه در مورد نقاشی، قرن ها باقی ماند و به عنصر اساسی زیباشناسی قرون میانه تبدیل شد.
دوشنبه، 5 خرداد 1399
گسترش هنر در میان یونانیان
از این پیش فرض اولیه که هنر بایستی با قوانین و اصول اخلاقی و حقیقت مرتبط باشد، به تدریج دیدگاهی مخالف سر برآورد و به استقلال هنر و زیبایی تأکید...
دوشنبه، 5 خرداد 1399
عقیده افلاطون درباره هنر
هنر به سبب مثال موجود در ذهن هنرمند است که به وجود می آید.
دوشنبه، 5 خرداد 1399
حقایق مقبول فیلسوفان یونان
این گزاره که زیبایی به نسبت میان اجزا وابسته است، تا دوران فلوطین، نوعی اصل بدیهی زیباشناختی به شمار می آمد.
دوشنبه، 5 خرداد 1399
انواع زیبایی و خاستگاه آن
وجود تفاوت در زیباشناسی دوران قدیم نباید کسی را شگفت زده سازد. زیرا مسائل بسیار پیچیده تر از راه حل های ارائه شده و کلی بودند.
دوشنبه، 5 خرداد 1399
ارزیابی زیباشناسی دوران قدیم
زیباشناسی دوران قدیم فرم های خاص خودش را گسترش داد، اما فرم‌ هایی را نیز به عاریت گرفت.
دوشنبه، 5 خرداد 1399
هنرهای تجسمی و شعر
دیون بر اساس دلایلی که ارائه داده است دریافت که وظیفه مجسمه ساز دشوارتر از وظیفه شاعر است.
دوشنبه، 5 خرداد 1399
هنرمند در نگاه یونانیان
دانش و خرد برای هنرمند ضروری است، زیرا او هم می ‌تواند و هم باید نه تنها سطح خارجی اشیاء را بلکه درونی ترین ویژگی‌ های اشیاء را نیز به نمایش...
يکشنبه، 4 خرداد 1399
نظریه یونانی گرایی
اختلافات و انشعابات دیدگاه یونانی گرا در هنر، ناشی از مکاتب فلسفی بود که با همدیگر منازعه و مجادله داشتند.
يکشنبه، 4 خرداد 1399
مفهوم هنر و زیبایی در یونان باستان
سوفسطائیان هنر را به آن‌هایی که مفیدند و آن‌هایی که لذت را فراهم می‌ کنند، تقسیم کردند.
يکشنبه، 4 خرداد 1399
مجسمه سازی از نظر فیلسوفان یونان
دوران باستان دارای الگویی بود که بر اساس آن اثر هنری به داوری گذاشته می ‌شد.
يکشنبه، 4 خرداد 1399
شش تقسیم بندی از هنر در یونان باستان
گرچه نویسندگان یونانی گرا علاقه زیادی به تقسیم بندی هنر داشتند، اما ارزشمندترین این تقسیم ها، تقسیم بندی های قدیمی بود.
يکشنبه، 4 خرداد 1399
دیدگاه رواقیون درباره هنر
یک اثر هنری، اثری فردی است نه جمعی. به همین دلیل می ‌تواند تجارب شخصی را هم مطرح کند و هم به نمایش بگذارد.
يکشنبه، 4 خرداد 1399
دوگانگی زیباشناسی یونانی گرا
دگرگونی هایی که هنرهای تجسمی در دوره یونانی گرایی به خود دید، خاستگاه های متعدد و ویژگی ‌های گوناگونی داشت.
يکشنبه، 4 خرداد 1399
تقسیم بندی کوئینتیلیان توسط دیوگنس
دیونوسیوس تراکس تقسیم بندی ای از هنر را ذکر کرده است که در آن هنر به هنرهای عملی و هنرهای تکمیل شده تقسیم شده است.
يکشنبه، 4 خرداد 1399
تقسیم بندی جالینوس در دوره یونانی گرایی
در دوران یونانی گرایی درباره اینکه کدام یک از هنرها را بایستی جزو هنرهای آزاد دانست، تردیدهایی وجود داشت.
يکشنبه، 4 خرداد 1399
هنرهای تجسمی در روم
برخلاف یکنواختی و یکدستی هنر و فرهنگ کلاسیک، هنر و فرهنگ یونانی گرا گرایش های گوناگونی را نشان می‌داد.
پنجشنبه، 1 خرداد 1399