نقاشی و گرافیک

زیبایی هنری

زیبایی هنری
تنها تجربه است که می تواند زهدانی را که در آن اثری هنری نطفه بندی شده است بارور سازد. آنچه قوه ی تخیل هنرمند خوانده می شود - یعنی آن قسمت از روال آفرینندگیش که حاصل کار هنری را از پیش در نظر می آورد، در برابر آن ادامه ...

اطلاعاتی از رنگهای ثانویه همراه با تصویر

اطلاعاتی از رنگهای ثانویه همراه با تصویر
بین رنگهای نارنجی، سبز، و بنفش چه نقاط مشترکی وجود دارد؟ آیا می‌دانستید که اینها رنگ‌های ثانویه هستند؟ اجازه دهید از طریق این مقاله در مورد رنگهای ثانویه و چگونگی ایجاد شدنشان بیشتر بدانیم. ادامه ...

نقاشي ايراني يا نقاش ايراني؟

نقاشي ايراني يا نقاش ايراني؟
« نقاشي » واژه اي است که عامدانه و جاهلانه در لايه هاي معنايي ناهم گون و متنافر، هم زمان مادّه خام سخن و انديشه مي شود. گاه در دنياي واژگان منسوب به ساحت قدسي و سنت اصيل تصوير گري ايراني و گاه در لايه مفاهيم هم ادامه ...

نقاشي به مثابه امر قدسي

جعفر پتگر؛ نقاش ملّي ايران

نقاشي به مثابه امر قدسي
سرچشمه هاي ملي نقاشي معاصر ايران، تاريخ نانوشته و روايت هاي ناگفته بسياري دارد که مورخان هنري اغلب از آن غافل مانده اند و هنر شناسان ايراني متاخر ما نيز، هر يک به دليلي، از پرداختن به اين سرچشمه هاي اصيل سرباز ادامه ...

تقابل ها و رابطه ها در تابلوهاى نقاشى

تقابل ها و رابطه ها در تابلوهاى نقاشى
مدت زمانى است كه نشانه شناسى تأثيرى عميق در علوم انسانى گذاشته است. كمتر رشته اى را در اين حوزه مى توان يافت كه از نظريه ى نشانه ها نجسته باشد. نشانه شناسى حوزه اى مطالعاتى است كه ممكن است در جستجوى طرحى ادامه ...

ياد حماسه

مقايسه ى نظام هاى مدلولى و برترى گونه هاى مدلولى و تجلى مدلول در نظام نشانه اى دو اثر نقاشى با نام «ياد حماسه»

ياد حماسه
با توجه به تقارن زمان همايش با ايام حماسه ى عاشورا، دو اثر از هنرمند معاصر ايران، خانم منصوره حسينى (بنيانگذار خط در نقاشى) براى گفتمان نشانه اى انتخاب گرديده كه هر دو اثر «ياد حماسه» نام دارد. تابلو اول در تاريخ ادامه ...

بازنمايى پارادوكس زيبايى در هنر نقاشى و شعر رنسانس

بازنمايى پارادوكس زيبايى در هنر نقاشى و شعر رنسانس
ارتباط ميان شعر و نقاشى در هنر قرن شانزدهم انگلستان از شاخص‏هاى مهم اين قرن محسوب مى‏شود. نقاشى رنسانس، نقاشى روايى است؛ چرا كه هنرمندان اين دوره بر اين باور بودند كه نقاشى، علم تجسم بخشيدن به عالم ذهن است. ادامه ...

مفهوم هنر مینیمالیستی

مفهوم هنر مینیمالیستی
واژه "تأثیر" در واقع سطحی را توصیف می‌کند که یک اثر هنری در آن قرار دارد. و این همان چیزی است که هنر مینیمالیسم امیدوار است که با به کار گیری ساده‌ترین ابزارهای ممکن به دست آورد. جنبش هنر مینیمالیستی که در زمان خود در ادامه ...

کارکردهای گرافیک محیطی

کارکردهای گرافیک محیطی
عصر حاضر، دوران ارتباطات است. دراین دوران از فناوری های مختلفی برای ایجاد ابزار مناسب جهت برقراری ارتباط و تبدال اطلاعات استفاده می شود. به عنوان نمونه می توان به ساخت ماهواره ها، تلویزیون های انعطاف پذیر و ادامه ...

تأثیر گرافیک محیطی در زندگی امروزی

تأثیر گرافیک محیطی در زندگی امروزی
گرافیک محیطی اعم از محیط های باز و بسته، عرصه های گوناگون را در برمی گیرد که در هر دوی این ها، نقش عمده آن ( اطلاع رسانی) می باشد. محیط های بسته شامل فضاهای داخلی کلیه ساختمان ها اداری و تجاری، مترو و ادامه ...

آخرین مقالات
مزایای استفاده از قلم هوشمند

مزایای-استفاده-از-قلم-هوشمندSmartpen یا قلم هوشمند یک ابزار نوشتن با تکنولوژی بالا است که کلمات کلیدی را ضبط کرده و آنها را با یادداشت‌های ادامه ...

ورود تویوتا به صنعت ربات سازی

ورود-تویوتا-به-صنعت-ربات-سازیممکن است از شنیدن اینکه شرکت تویوتا در صنعت ربات سازی نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند، شگفت زده شوید. روبات‌ها ادامه ...

چگونه ربات‌های کوچک می‌توانند جایگزین تراکتور شوند و عملکرد کشاورزی را افزایش دهند

چگونه-ربات-های-کوچک-می-توانند-جایگزین-تراکتور-شوند-و-عملکرد-کشاورزی-را-افزایش-دهندشرکت بریستول مجموعه‌ای از ربات‌های کشاورزی را ساخته است که می‌توان آنها را جایگزین تراکتور کرد. این ربات‌ها ادامه ...

بهترین کفش‌های هوشمند 2018

بهترین-کفش-های-هوشمند-2018کفش‌های هوشمند از جمله ابزارهای بهینه‌ای هستند که می‌توانند به شما در انجام یک ورزش کنترل شده و حفظ تناسب ادامه ...

گذری بر خاطرات شهید محمد مهدی دباغی (بخش سوم)

گذری-بر-خاطرات-شهید-محمد-مهدی-دباغی-بخش-سوممحمد مهدی ر سن ۷ سالگی همانند هم‌سالانش دوران ابتدائی را آغاز کرد و در دبستان شهید برهان مجرد، واقع در ادامه ...

گذری بر خاطرات شهید محمد مهدی دباغی (بخش دوم)

گذری-بر-خاطرات-شهید-محمد-مهدی-دباغی-بخش-دوممحمدمهدی هر وقت غذا می‌پختیم اصلاً اهل ایراد و بهانه نبود و همیشه از نعمت‌های خدا به‌اندازه‌ی نیاز استفاده ادامه ...

گذری بر خاطرات شهید محمد مهدی دباغی (بخش اول)

گذری-بر-خاطرات-شهید-محمد-مهدی-دباغی-بخش-اولشهید محمدمهدی دباغی در یازدهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۵۱ مطابق با شب ۱۷ ربیع‌الاول در خانواده مذهبی در تهران ادامه ...

نگرش علم الاسمایی (قسمت اول)

نگرش-علم-الاسمایی-قسمت-اولتفکر فردید، بی تردید از ذات گرایی ارسطویی فاصله دارد؛ وی، به خصوص با توجه به تأثیر پذیری اش از تفکر هایدگر ادامه ...

نگرش علم الاسمایی (قسمت دوم)

نگرش-علم-الاسمایی-قسمت-دومفردید از آیات قرآنی به منزله منبع بهره می گیرد. دوره دوم تاریخ از نظر فردید، دورة غفلت از وجود و نیست ادامه ...

265/693