ترویج افکار بهائیت با تشکیل شبکه ۳ تلویزیونی
 ترویج افکار بهائیت با تشکیل شبکه ۳ تلویزیونی

 

نویسنده : مصطفی ظاهری





 

بزک نشدنی، سلسله گزارش های فساد پهلوی ها (7)
به جرات می توان مذهب را عامل اصلی تغییرات سیاسی در تاریخ ایران دانست و این عامل حکم شمشیر دو لبه را خواهد داشت، چرا که هم می تواند از سوی مصلحین جامعه همچو انقلاب اسلامی ۵۷ بکار گرفته شود و هم می تواند بعنوان ابزاری در اختیار استعمارگرانی چون انگلیس برای در اختیار گرفتن نبض جامعه و هدایت آن به سمت مطلوبشان مورد استفاده قرار گیرد.
بهاییت با هدف قراردادن اصول شیعه و از میان بردن نفوذ آن با پشتیبانی فکری و عملی انگلیس در سده دوازده شمسی شکل گرفت و بعنوان ابزاری برای سرکوب جامعه و مانع گسترش آموزه های ظلم ستیز شیعه در استبداد داخلی پهلوی مورد بهره برداری قرار گرفت تا امکان تکرار جنبش های مذهبی از میان رود.
بهائیت با هدف قراردادن روحانیت شیعه که عامل ایجاد وحدت و پیشبرد اهداف اسلامی مردم بود، سعی در برداشتن روحانیت در جامعه شده بود چرا که از ابداعات بهاءالله نفى روحانيت و نهى نمودن اين نهاد است و با ترویج این فرقه ضاله در جامعه، عامل وحدت و روشنگری و هدایت به اسلام علیه ظلم از میان خواهد رفت.
نکته مهم این است که بهائیت فرقه است نه دیانت، زیرا منبع وحیانی و الاهی ندارد و مذهب نیست زیرا مذهب شیوه سلوک تحت یک آیین اصلی است و تمامی تلاش های انگلستان برای دین و مذهب جلوه دادن این فرقه ضاله بعلت روشنگری های روحانیت شیعه به شکست انجامید.

بهائیت مدافع رابطه ايران با اسرائيل

«صهيونيسم، فراماسونري و بهائيت كه به فساد عقيده و ترويج ضد فرهنگ و سكولاريسم مشهور مي باشد از يك آبشخور نشآت گرفته و داراي يك هدف اساسي است و آن هم جنگ با اسلام خاصه اسلام ناب محمدي (ص) مي باشند. يهوديان از آنجا كه قصد نفوذ در جوامع را داشته و دارند، فرقه سازي و بدعت گذاري در اديان آسماني را به عنوان راه كار هاي اساسي براي نيل به اهداف خود ، در پيش گرفته اند. در سراسر تاريخ، شواهد بسياري وجود دارد كه يهوديان با پروراندن و حمايت فرقه هاي مذهبي، در جوامع مختلف، راه نفوذ خود را به داخل آنها گشوده و راه رسيدن به اهداف سياسي و اقتصادي خويش را هموار كرده اند. فراماسونري - يكي ديگر از فرزندان نامشروع صهيونيسم- به عنوان يك سازمان و تشكيلات منظم و پيچيده است كه به طور كامل در خدمت مقاصد و اهداف يهود و دقيقا هم سو و هم جهت با مطامع و اغراض صهيونيست ها حركت كرده و در تاسيس يا اداره سازمان ها و فرقه هاي بسياري دخيل بوده و هست. وجوه مشترك فرقه ها و سازمان ها با فراماسونري مؤيد اين مطالب است. اگر به تشكيلات بهائيت توجه كنيم در مي يابيم كه به لحاظ شبكه اي و ساختار تشكيلاتي، بهائيت و فراماسونري يك شكل نزديك به هم دارند. در ميان سران بهائيت چهره هاي مهم ماسون و يهودي حضور دارند كه اكثر آنها قريب به اتفاق يهودياني هستند كه يهوديت را رها كرده و بهائي شده اند. زيرا مسلك بهائيت به تمايلات آنها بسيار نزديك است» -سید کاظم موسوی. نقش و عملكرد مثلث يهود، فراماسونري و بهائيت-
از این رو تأکید امام خمینی(ره) بر نابودی بهاییت در راستای مبارزه با آمریکا، اسراییل و رژیم منحوس پهلوی قابل ارزیابی است.
امام خمینی(ره) با صراحت از تسهیلاتی که دولت «علم» برای انجام کنفرانس ضداسلامی بهاییان در لندن منظورکرده بود، انتقاد کرد و افزود: «بسیاری از پست های حساس مملکت به دست فرقه‌ی ضاله‌ی بهاییت است که حقیقتاً عمال اسراییل هستند.»
ایشان در سخنرانی دیگری در همان سال فرمودند: «این سکوت مرگ‏بار اسباب این می‏شود که زیر چکمه‌ی اسراییل به دست همین بهایی‏ها، این مملکت و نوامیس ما پایمال شود.»
در یکی از اسناد به جا مانده از ساواک در خصوص حمایت و دفاع بهائیان از رابطه ایران با اسرائیل و صحبت های وزیر آب و برق که وزاری بهائی رژیم پهلوی بوده، آمده است:
«كريمي آشتياني كه با مهندس روحاني‌، وزير آب و برق ارتباط دوستانه دارد، مي‌گفت روحاني اظهار داشته است نظردوستان ما در كابينه (منظور او وزراي پيرو بهائي‌گري است كه خود روحاني از آندسته مي‌باشد) آن است [كه] اختلاف بين دولت و روحانيت ادامه يابد تا اين كه دولت ناچار شود براي ضربه زدن به فعاليت روحانيون با دولت اسرائيل رابطه سياسي برقرار كند و حتي در صورت لزوم با آن دولت قراردادنظامي منعقد سازد.
كريمي مي‌ گفت به مهندس روحاني گفته‌ام اين نظر شما را مردم ايران تأييد نمي‌كنند و ممكن است اگر چنين فكري در ايران عملي شود عكس‌العمل شديدي نشان داده شود.
روحاني گفته است اگر مقامات روحاني در ايران با حكومت مصر به مبارزه برنخيزند ناچاريم اين فكر عقد قرارداد با كشور اسرائيل را عملي سازيم.»

ثروت ملی در دستان بهائیان

نفوذ تشكیلات بهائیت با پشتیبانی و مدیریت آمریكا و انگلیس در اركان‌های اقتصادی و سیاسی رژیم پهلوی یكی از موضوعات مهم و قابل بررسی در شناخت اهداف این تشكیلات وابسته در ایران می‌باشد. كمتر حوزه‌ای اعم از سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در دوره‌ی پهلوی وجود داشت كه از نفوذ این تشكیلات مصون مانده باشد. در سند به جا مانده از ساواک كه در ادامه ارائه شده است می‌بینیم كه هژبر یزدانی از اعضای تشكیلات بهائیت، علاوه بر مشاركت با برادران شاه در برنامه‌های كشت و صنعت، در سیستم بانكی رژیم نیز نفوذ گسترده‌ای داشته است. در بخشی از این سند آمده است: «خرید سهام بانك‌ها از طرف هژبر یزدانی كه از طرف بهایی‌ها تقویت می‌شود در اختیار گرفتن تدریجی امور مالی و پولی از طرف این فرقه محسوب می‌گردد»
در ادامه‌ی همین سند می‌بینیم كه مردم در اعتراض به این مساله درصدد خارج كردن پول‌های خود از بانك صادرات بوده‌اند.

نخست وزیر بهایی

پیوند عمیق و همکاری بهائیت با رژیم پهلوی سابقه ای حتی بیش از عمرسلطنت پهلوی دارد. نفوذ بهائیان دردولت اگرچه دردوره حکومت رضاخان آغاز شد، اما درحکومت پهلوی دوم به اوج خود رسید؛ دراین دوران به علت مساعد شدن شرایط حضوربهائیان درصحنه های اجتماعی و بخصوص سیاسی، شاهد حضورگسترده و فعال آنان درمناصب کلیدی هستیم. درواقع این دوران را باید یکی از مناسب ترین و مساعدترین ادوار برای رشد و گسترش سریع و شتاب آلود «بهائیت» درایران نامید، به گونه ای که درهیچ زمان دیگری، این فرقه ضاله نتوانست همچون این دوره به طورآزاد درعرصه ها و صحنه های مختلف این کشور به تاخت و تاز بپردازد و با سیطره بر همه امورایران، از تمام امکانات و ابزارهای حکومت برای تحقق اهداف خود بهره برداری نماید. بگونه ای که پست مهم نخست وزیری به مدت نزدیک به ۱۴ سال دراختیارعباس هویدا از عناصر بهائی قرارگرفت. در سند به جا مانده از ساواک كه در ادامه ارائه شده است به حضور هویدا در مراسم عید رضوان در جمع بهائیان اشاره می کند که در متن آن آمده است: «شب ۲ / ۲ / ۱۳۵۰ جلسه بهاييان ده بيد در منزل امراله رفاهي تشكيل گرديد. آقاي عزيزالله پمپوسيان مبلغ و رابط بين محفلهاي شيراز و ده‌بيد سخنراني كرد و در مورد آزاد شدن بهاييت و استقلال و رسميت پيدا كردن بهائيت مطالبي بيان نمود. نامبرده سپس اشاره به حقوق معلمان و درآمد نفت و تيراندازي به سپهبد فرسيو نمود. سپس اشاره به شركت كردن جناب آقاي نخست‌وزير در محفل بهائيت در روز عيد رضوان و همكاري دولت در شهرستانها نسبت به فرقه بهاييت كرد.»

حکومت در دستان بهائیان

۹ تن از وزراء و بسیاری از سران کشوری و لشگری در زمان هویدا را بهائیان تشکیل می دهند که به اسامی برخی از آنان اشاره می گردد:
منصورروحانی (وزیرآب و برق و نیز کشاورزی) - عباس آرام (وزیرخارجه) - سپهبد اسد صنیعی(آجودان مخصوص محمد رضا درزمان ولیعهدی و وزیرجنگ و نیز وزیر تولیدات کشاورزی و مواد مصرفی درزمان سلطنت وی) - عطاء الله خسروانی (وزیر کار) - غلامرضا کیان پور(وزیردادگستری) - منوچهرتسلیمی(وزیربازرگانی و اطلاعات) – دکتر منوچهر شاهقلی (وزیربهداری و علوم) - هوشنگ نهاوندی(وزیرعلوم، رئیس دانشگاه تهران و شیراز، رئیس دفترفرح و یکی از ارکان حزب شاهنشاهی رستاخیز) - فرخ رو پارسا (وزیرآموزش و پرورش) - سپهبد پرویز خسروانی(فرمانده ژاندارمری ناحیه مرکز درجریان کشتار۱۵ خرداد ۴۲، آجودان فرح، معاون نخست وزیر و رئیس سازمان تربیت بدنی و مدیرعامل باشگاه تاج بعد از بازنشستگی) - دکترشاپورراسخ (رئیس سازمان برنامه و بودجه) - پرویز ثابتی (معاون سازمان امنیت و «مقام امنیتی» مشهور) - ارتشبد جعفرشفقت (رئیس ستاد ارتش) - سپهبد علی محمد خادمی(رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل هواپیمایی ملی ایران «هما»)
در ادامه به سندی به جا مانده می پردازیم که در آن از ساواک که در آن به بهایی بودن عطاء الله خسروانی (وزیر کار) و سرلشگر پرویز خسروانی (معاون ژاندارمری کل کشور) اشاره می نماید. در این سند آمده است « طبق اطلاع خانم تيمسار سرلشگر پرويز خسرواني معاون ژاندارمري كل كشور جزو بهائيهاي متعصب بوده و سرلشگر خسرواني نيز اداره‌كننده يك لجنه بهائي است. مركز جلسات لجنه هم هفته‌اي يك بار در منزل سرلشگر خسرواني تشكيل مي‌شود و آقاي عطاءالله خسرواني (وزيركار). دكتر راسخ دكتر ايقاني در جلسات مذكور شركت مي‌كنند و به وسيله وزيركار با تيمسار سپهبد ايادي پزشك دربار شاهنشاهي مربوط هستند و از وي اخذ دستور مي‌نمايند.
گفته مي‌شود خسرواني وزيركار عده زيادي از بهائيان وزارت‌كار را كه سمت مهمي در آن وزارتخانه به آنها محول نشده به مرور تغيير پست داده و امور مهمه وزارت كار را بدست آنان سپرده كه مي‌توان نام مهندس مجد معاون فني وزارت كار و پرتو اعظم مديركل امور اجتماعي وزارت كار را ذكر نمود.
ضمناً‌ اين عده از مبلغين بهايي هستند و هريك لجنه‌اي دارند و دستورات صادره از طرف سپهبد ايادي را كه وسيله وزير كار به آنها اطلاع داده مي‌شود اجرا مي‌نمايند.»

تظاهر به اسلام برای نفوذ در حکومت

در ادامه به سند دیگری به جا مانده از ساواک که در آن به بهایی بودن وزیر آموزش و پرورش اشاره دارد می پردازیم. در این سند آمده است:« شب پنجشنبه گذشته مراسم عقد برادرزاده خانم پارسا وزير آموزش و پرورش با فرزند تيمسار صنيعي وزير سابق جنگ در منزل برادر خانم پارسا كه قاضي دادگستري است، برگزار شده است. در اين مراسم مهندس روحاني وزير كشاورزي و عده‌اي ديگر از پيروان مسلك بهايي حضور داشته‌اند خانم پارسا و تيمسار شيرين سخن نيز در اين مجلس بوده‌اند. خطبه عقد كه معمولاً از طرف يك نفر روحاني بايد خوانده شود انجام نگرديد و طبق آداب و رسوم بهايي‌ها برنامه عقد انجام شده است.
نظريه شنبه: چون تيمسار صنيعي از بهاييهاي مشهور ايران است، ازدواج فرزند وي با خانواده پارسا نشان مي‌دهد كه اين خانواده نيز جزو گروه بهايي ها به شمار مي‌روند و تظاهرات مسلمان بودن آنها بنا به مصلحت سياسي است.»

جاسوسی بهائیان در تمامی ادارات

ریشه دواندن بهائیت در رژیم پهلوی به قدری بود که هر گزارشی که به شاه ارسال می گردید، که نسخه ای از آن نیز در دسترس سران بهایی قرار می گرفت. در سندی دیگر به جا مانده از ساواک که در ادامه به آن اشاره می کنیم ضمن تایید بهایی بودن هویدا، به داشتن جاسوس در هر اداره از سوی بهائیان اشاره می نماید. در بخشی از این سند آمده است: «جناب آقاي اسدالله علم وزير دربار سلطنتي به ما لطف زيادي نموده‌اند. مخصوصاً جناب آقاي امير عباس هويدا (بهائي و بهائي‌زاده) ان‌شاءالله هر دو نفركدخداي كوچك بهائيان مي‌باشند، گزارشاتي از فعاليت‌هاي خود به بيت‌العدل اعظم الهي مرجع بهائيان مي‌دهند.
حضرت بهاءالله مي‌فرمايد (عن قال‌ الله عن تصرف فيها) دولت اسرائيل در جنگ ۴۶ و ۴۷ قهرمان جهان شناخته شده ما جامعه بهائيت فعاليت اين قوم عزيز يهود را ستايش مي‌كنيم. ما خيلي خوشحاليم كه قانوني براي احباي ايران طرح مي‌نمايند پيشرفت و ترقي ما بهائيان اين است كه در هر ادارة ايران و تمام وزارت‌خانه‌ها يك جاسوس داريم و هفته‌اي يك بار كه طرحهاي تهيه شده وسيله دولت كه به عرض شاهنشاه آريامهر مي‌رسد گزارشاتي در زمينه طرح به محفل ‌هاي روحاني بهايي مي‌رسد.»

ترویج افکار بهائیت با تشکیل شبکه ۳ تلویزیونی

فرقه بهائیت با حضور در عرصه های فرهنگی رژیم پهلوی سعی در افزایش نفوذ خود در بطن جامعه نیز داشت و تشکیلات منسجم و قدرتمندی در رادیو و تلویزیون ایجاد نمود؛ بگونه ای که اقدام به تاسیس شبکه تلویزیونی (کانال ۳) به مدیریت حبیب ثابت نمود. در سندی به جا مانده از ساواک که در ادامه به آن اشاره می کنیم به حمایت مالی دولت انگلستان برای تاسیس این شبکه تلویزیونی اذعان داشته و هدف از تشکیل این شبکه را اشتغال زایی برای بهائیان و همچنین ایجاد امکاناتی برای نشر افکار بهائیت در جامعه اعلام نموده است. در این سند آمده است: «مشخصات. اسم حبيب فرزند عبدالله شهرت ثابت پاسال دارنده شناسنامه ۳۷۶ تهران متولد ۱۲۸۲ تهران محل سكونت تهران خيابان ويلا كوچه پناهي ـ شغل بازرگان.
سابقه. نامبرده رئيس هيأت مديره شركت (امنا) عضو محفل روحاني بهاييان ايران و مدير شركت زمزم و نماينده فولكس واگن در ايران و مؤسس تلويزيون ايران مي‌باشد. محتويات پرونده به شرح زير است.
۱ـ در تاريخ ۲۲ / ۱ / ۳۹ اطلاعيه‌اي با تقويم ب ۲ واصل شده كه نامبرده در انگلستان درباره اخذ كمك براي تلويزيون ايران با مقامات انگليسي مذاكراتي نموده است.
۲ـ اطلاع واصله حاكي است كه طبق اظهار يكي از بازرگانان بازار در محافل اقتصادي تهران چنين شهرت دارد كه در دوره زمامداري آقاي علم امور مربوط به اقتصادي كشور طبق نظر حبيب ثابت تنظيم مي‌شده.
۳ـ در تاريخ ۱۰ / ۲ / ۴۴ نامبرده به محفل ملي بهاييان ايران نامه‌اي نوشته و متذكر شده كه هدف اصلي از تشكيل تلويزيون در ايران ايجاد كار براي جمعي از ياران (بهاييان) بوده و به تدريج امكاناتي براي نشر افكار روحاني و معارف حكم الهي (افكار بهايي) به وجود آيد. و به هيچ‌وجه برخلاف نظريات امراله (دستورات بهايي) اقدامي نخواهد شد.
۴ـ در تاريخ ۱۳ / ۶ / ۴۴ اطلاعيه واصل كه آقاي حبيب ثابت عامل اصلي تقويت بهاييان مي‌باشد و قرار شد يك ميليون تومان از طرف شركت ملي نفت به نام اجراي برنامه‌هاي آموزشي از تلويزيون به وي داده شود.
۵ـ در ارديبهشت ماه ۴۴ نامبرده از طرف بهاييان به عضويت محفل روحاني ملي بهاييان ايران انتخاب شده است.»
 ترویج افکار بهائیت با تشکیل شبکه ۳ تلویزیونی

دستور شاه برای خرید ۵۰ باب مدرسه برای بهائیان

همچنین در راستای فعالیت های فرهنگی و تبلیغ افکار بهائیت اقدام به خرید گسترده تعداد بسیار زیادی مدرسه در سطح کشور نمودند که در سند به جا مانده از ساواک ذیل اشاره به خرید ۵۰ باب مدرسه می نماید.
 ترویج افکار بهائیت با تشکیل شبکه ۳ تلویزیونی

چپاول ثروت های ملی توسط بهائیان

بهائیت از نفوذ خود در رژیم پهلوی سوء استفاده کرده و به چپاول ثروت های ملی و چنبره زدن به اقتصاد مملکت پرداخت؛ بگونه ای که بازار آزاد پول و به ویژه ارزرا بهائیان و صهیونیست درکنترل خود داشتند بطوریکه بانک ملی بزرگترین بانک کشور را بهائی فراماسونر به اسم یوسف خوش کیش اداره می کرد. بزرگان اقتصادی بهائیت حضور گسترده ای در نظام اقتصادی ایفاء می کردند و سیاست اصلاحات ارضی سال ۱۳۴۰ که موجب سلب مالکیت از مالکان مسلمان شده بود، فضا و عرصه را برای جولان بهائیان باز کرد. محسن پزشکپور، نماینده آخرین دوره مجلس شورای ملی، درجلسه طرح و بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۵۷ با اشاره به هژبر یزدانی، بزرگ مالک بهائی دوران متأخر پهلوی که در اولین سند این گزارش به آن اشاره شد، چنین گفت:«درمسیراصلاحات ارضی یک فئودالیسم جدید به وجود آوردند زمین را به روستائیان صاحب نسق دادند و بعد با برنامه کشت و صنعت از آن ها گرفتند و آن وقت آن زمین ها را به دست عده معدودی دادند... این زمین ها را به نام ملی شدن از هزارنفرگرفتند و به یک نفردادند... مراد از تقسیمات ارضی این بود که قسمت عظیمی از منابع مملکت را دراختیارعده معدودی قراردهند». در ادامه به یکی از اسناد به جا مانده از ساواک در خصوص تصرف مراتع ملی توسط وزیر وقت کشاورزی که فردی بهایی بود می پردازیم. در این سند آمده است: «مورخه ۲۳ / ۷ / ۵۷ چهار نفر از دامداران قراءطوقدار-گرجی پل- شیرین بو و چوباغ حومه فرح‌آباد ساری به نمایندگی از سوی / ۴۰۰ خانوار از روستاییان قراء مزبور به شهربانی مازندران مراجعه و مدعی شده اند ۱۸ماه قبل حدود / ۱۲۰۰ هکتار اراضی و مراتع ملی و غیر ملی متعلق به آنان توسط حسین روشنیان مدیر عامل شرکت‌ران که از افراد فرقه بهائی می‌باشد با کمک مهندس روحانی وزیر وقت کشاورزی [به‌طور] غیر قانونی تصرف گردیده و تقاضا داشتند چون به مراجعات مکرر آنان پاسخی از سوی مسئولین امر داده نشده به آنان اجازه تظاهرات آرام در ساری داده شود که از طریق شهربانی به نامبردگان گفته شده جهت تعقیب شکایت خود به ژاندارمری مراجعه نمایند»
 ترویج افکار بهائیت با تشکیل شبکه ۳ تلویزیونی
منبع مقاله :
رجانیوز



 

 

نسخه چاپی