ريمل مناسب شما چيست؟

 ريمل مناسب شما چيست؟
 

 

نويسنده: شادي آرمان نهاد




 

ريمل همانند يک روکش باعث پر رنگ تر شدن مژه ها مي شود. زيرا مژه ها به خودي خود رنگ کمي دارند و با زدن ريمل، مژه هاي تان پرتر و پر رنگ تر جلوه مي کند. ريمل مي تواند آرايش چشم ها را تکميل کند و آن ها را زيباتر جلوه دهد به شرطي که از ريمل مناسبي استفاده کنيد. شکل و حالت مژه خانم ها با هم متفاوت است. برخي، مژه هاي کوتاه ولي پر پشت دارندو برخي ديگر مژه هاي بلند اما کم پشت. پس يک نوع ريمل براي تمام آن ها مناسب نيست.

نحوه ريمل زدن

بيشتر خانم ها روش هاي خاص خود را براي آرايش دارند اما اگر آرايش اصولي انجام شود، مي تواند تأثيرش بر روي چهره شما دو برابر شود. براي ريمل زدن ابتدا به سمت پايين نگاه کنيد، در اين حالت برس ريمل را از ريشه مژه ها با دقت تا انتهاي آن ريمل بزنيد تا اندازه مژه هاي تان کشيده شود. به ياد داشته باشيد که برس کشيدن به مژه هاي تان بايد به سمت بالا و خارج باشد. براي پرتر به نظر رسيدن مژه ها اين کار را دويا سه بار تکرار کنيد اما فراموش نکنيد نبايد در اين کار زياده روي کنيد. زيرا مژه ها به داخل يکديگر مي رود و به هم مي چسبد و شکل زيبايي پيدا نمي کند. براي کشيده کردن چشم بايد قسمت بيروني چشم تان را با ريمل بيشتري برس بکشيد. اگر مي خواهيد مژه هاي تان بسيار بلند باشد و حالت طبيعي خود را نيز حفظ کند، قبل از استفاده از ريمل، از فرمژه استفاده کنيد.

انتخاب ريمل

آيا شما هم هميشه هنگام خريد ريمل سردرگم مي شويد و نمي دانيد کدام ريمل، مناسب چهره شما است؟ براي انتخاب ريمل، اول بايد به خصوصيات مژه تان دقت کنيد.

اگر مژه هاي کوتاهي داريد

خانم هايي که داراي مژه هاي کوتاه هستند، ريملي انتخاب کنندکه هم پوشانندگي خوبي داشته باشد و هم مژه هاي شان را بلندتر نشان دهد. ريمل هاي بلند کننده حاوي ميکروفيبرهايي هستند که به ساقه مژه ها مي چسبد و آن را بلندتر نشان مي دهد. برس ريمل شما بايد داراي موهاي نازکي باشد که بين مژه ها نفوذ کند و حتي مژه هاي نازک کنار چشم را پوشش دهد. سعي کنيد رنگ ريمل شما مشکي يا قهوه اي تيره باشد از رنگ هاي متاليک استفاده نکنيد زيرا در نور مژه ها را کوتاه تر نشان مي دهد.

اگر مژه هاي بلندي داريد

ريملي را انتخاب کنيد که پر کننده باشد. با توجه به قطر مژه ها انواع مايع يا کرمي را انتخاب کنيد. برس ريمل تان بايد درشت باشد تا تمام طول مژه را پوشش دهد. رنگ ريملي که انتخاب مي کنيد، مي تواند طبيعي يا فانتزي باشد. براق بودن رنگ انتخابي مشکلي ايجاد نمي کند.

چگونگي استفاده

هنگام استفاده بايد پايين را نگاه و با ريمل، فشار آرامي روي مژه ها وارد کنيد. بعد بالا را نگاه کنيد و به آرامي ريمل را به نوک مژه ها بکشيد. اگر هنوز مژه ها آن قدر که مايليد پر ديده نمي شود، ريمل خشک را مجدداً بين ريشه و نوک مژه بکشيد تا بين اين دو فضا پر شود.

اگر مژه هاي پرپشتي داريد

هدف شما از ريمل زدن فقط بايد مرتب کردن مژه ها باشد. از ريمل مايع استفاده کنيد تا بدون اينکه به مژه هاي شما حجم دهد، آن ها را مرتب کند. سر برس ريمل شما نبايد نازک باشد. از برس درشتي استفاده کنيد که موهاي نازکي دارد و لا به لاي تمام مژه ها نفوذ مي کند در پايان به کمک نوک باريک برس ريمل مژه ها را جدا جدا ريمل بزنيد تا پرپشت شود.

چگونگي استفاده

براي زيباتر شدن مژه ها بهتر است قبل از ريمل زدن کمي به مژه ها پودر بزنيد. بعد يک بار از وسط مژه ها به سمت بالا و يک بار از ريشه به سمت بالا به حالت زيگزاگ برس ريمل را به مژه بکشيد. در نهايت يک مرتبه به صورت صاف از ريشه به سمت خارج، مژه را برس بزنيد.

اگر مژه هاي صاف و بدون حالتي داريد

هدف شما از ريمل زدن، حالت دادن به مژه است. پس انواعي را انتخاب کنيد که برس آن ها انحنا دارد و مي تواند با جدا کردن مژه ها از هم به آن ها قوس لازم را بدهد. ريملي که انتخاب مي کنيد بايد سبک و از نوع ژل کرم باشد که به سرعت خشک شود ولي در عين حال مژه را خشک و سفت نکند. بعد از ريمل زدن مي توانيد از فرمژه هم استفاده کنيد تا حالت مژه ها زيباتر شود.

چگونگي استفاده

بهتر است برس را از انتها به سمت نوک مژه بکشيد. در وسط هم کمي فشار آوريدتا مژه کاملا حالت برس را به خود بگيرد.

اگر مژه هاي کم پشتي داريد

شما بايد ريملي انتخاب کنيد که مژه ها را پر پشت و ضخيم نشان دهد. در ضمن ريمل شما بايد به رشد مژه کمک کند و جلوي ريزش آن را بگيرد. بهترين نوع ريمل براي شما انواعي است که حاوي ويتامين B5، روغن انگور و کراتين باشد. برس ريمل هم بايد سايز وحالت معمولي داشته باشد. از ريمل خيلي مشکي استفاده نکنيد و رنگ هاي ملايم تر مثل قهوه اي يا زغالي را انتخاب کنيد.

چگونگي استفاده

براي استفاده بايد آنرا کاملاً از ريشه به سمت خارج بکشيد. کشيدن خط چشم همراه با ريمل براي شما الزامي است. براي آن که مژه ها در نواحي خالي، جدا از هم ديده نشوند، چند مرتبه و هر بار از ميزان کمي ريمل استفاده کنيد.

اين نکات را به خاطر بسپاريد:

* برخي ريمل ها 2 در 1 تا 3 در 1 هستند يعني چند ويژگي را باهم دارند. شما مي توانيد باتوجه به نوع مژه خود و نوع ترکيبي ريمل از آن ها استفاده کنيد. درضمن استفاده از مژه مصنوعي به شرطي که دائم نباشد، ايده خوبي براي زيباتر نشان دادن مژه هاست. بعد ازگذاشتن مژه مصنوعي فراموش نکنيد روي آن ريمل بکشيد تا با مژه شما يکسان شود.
* افرادي که داراي مژه هاي کوتاهي هستند بهتراست از ريمل هاي بلند کننده مژه استفاده کنند. و افرادي که داراي مژه هاي ضعيفي هستند، بهتر است از ريمل هايي استفاده کنند که داراي خرده مژه است و افرادي که داراي مژه هاي کمرنگي هستند بهتر است از ريمل هاي حجم دهنده استفاده کنند.
* براي اينکه ريملي که استفاده مي کنيد تا چند ساعت در روز ماندگاري داشته باشد بهتر است از ريمل هاي ضد آب استفاده کنيد و اين ريمل ها بخصوص در تابستان خيلي مؤثر هستند زيرا در تابستان به علت گرمي هوا انسان عرق مي کند و همزمان با آن باعث مي شود که ريمل شما نيز به سمت پايين سرازير شود و بريزد.
* افرادي که به ريمل آلرژي دارند يا حساسيت هاي چشمي دارند ولي با اين حال مايل هستند که از ريمل استفاده کنند، بهتر است ريمل هاي مخصوص اين عارضه را خريداري کنند.
* قبل از ريمل مژه ها را فر کنيد اما هنگام فرکردن بايد چند نکته خاص را در نظر گرفت. اول اين که بايد قبل از ريمل از فر مژه استفاده کرد، نبايد هنگام استفاده از فرمژه هيچ گونه ماده خاصي روي مژه ها باشد چون در غير اين صورت احتمال آسيب ديدن وشکسته شدن مژه ها وجود دارد. نکته دوم اين که بايد فرمژه آن قدر پهن باشد که تمام مژه ها يکدست فر شوند و پد پلاستيکي آن کاملاً در جاي خود قرار گرفته باشد.
* آن هايي که مژه هاي بلند دارند، نيازي به استفاده از ريمل هاي بلند کننده ندارند، برعکس بايد ريملي انتخاب کنند که حجم دهنده باشد. اين دسته از خانم ها هم بايد صبر کنند لايه اولي ريمل خشک شود و سپس مژه ها را از ريشه ريمل بزنند تا پرتر به نظر برسد.
* هيچ گاه با دست، ريمل روي مژه ها را نکنيد يا براي پاک کردن به مژه ها فشار نياوريد و آن ها را نکشيد چون اين کار مي تواند منجر به التهاب پلک ها شده و حتي ممکن است باعث ريزش مژه ها هم شود. براي پاک کردن ريمل ها پنبه اي را آغشته به شير پاک کن کنيد و آن را روي مژه ها فشار دهيد تا ريمل ها درون ماده پاک کننده حل شوند و در نتيجه به راحتي پاک شوند.

ريمل هاي رنگي و رنگ چشم

گاهي براي تنوع، بهتر است از ريمل هاي رنگي استفاده کنيد. معمولاً در بازار، ريمل هاي رنگي در رنگ هاي سورمه اي، سبز، قهوه اي، بنفش و....موجود است اما هنگام خريد اين ريمل ها چگونه متوجه شويم که کدام رنگ، مناسب رنگ چشمان ما است؟!

1. چشمان سبز:

اگر چشمان سبز داريد بهتر است از ريملي با رنگ چشمان خودتان يعني سبز يا رنگ بنفش استفاده کنيد. ريمل با رنگ هايي چون بنفش تيره يا سبز مي تواند به چشمان شما لطافت و ملاحت ببخشد.

2. چشمان آبي:

کساني که چشمان آبي يا خاکستري دارند، بهتر است از ريمل هاي هم رنگ چشمان شان يعني آبي يا آبي پر رنگ مثل آبي نفتي يا بنفش استفاده کنند. البته ريمل هاي قهوه اي نيز جلوه خاصي به اين چشمها مي دهد.

3. چشمان تيره:

افرادي که داراي چشمان قهوه اي يا مشکي هستند، بهتر است از ريمل سبز، آبي يا قهوه اي استفاده کنند.

نکته:

* بلوندها، چشم روشن ها و موحنايي ها براي تأثير بهتر، در شب از ريمل مشکي و در روز بهتر است از رنگ هاي ملايم تري چون قهوه اي يا بنفش تيره استفاده کنند.
* افراد سبزه که چشمان تيره دارند ريمل مشکي را انتخاب کنند.

چند ريمل لازم است؟

همه ي ما چند وسيله ي آرايشي مهم واصلي داريم. رژ لب، سايه هاي چشم و ريمل که هر روز صبح به طور خودکار از آن ها استفاده مي کنيم. استفاده از لوازم آرايشي يکسان در هر روز خسته کننده است، درست مانند اينکه يک کفش را هر روز بپوشيم.
يکي از اساسي ترين نکات آرايشي اين است که در موقعيت هاي خاص، بعضي چيزها را تغيير داد. مثلاً براي آرايش روزانه ريمل طبيعي و ساده مناسب است اما براي مهماني هاي شبانه مژه هاي دراماتيک زيباتر است.
استفاده ي متناوب از ريمل ساده و ريمل جسورانه تر، راه خوبي است براي اينکه آرايش چشم شما را از يکنواختي بيرون آورد. سعي کنيد در کيف آرايشي تان حداقل دو ريمل داشته باشيد. يکي براي استفاده ي روزانه و ديگري براي استفاده در موقعيت هاي خاص، البته نبايد به اين دو ريمل اکتفا کنيد. مي توانيد از ريمل هاي رنگي، درخشان، حجم دهنده و هر نوعي که باعث مي شود احساس زيبايي کنيد بهره ببريد.

1. ريمل روزانه

ريمل هاي روزانه نبايد حاوي فرمول هاي ضد آب باشد زيرا اين ريمل ها معمولاً سنگين است و مي تواند مژه ها را خشک کند و در صورت استفاده روزانه به مژه ها آسيب بزند. به دنبال ريمل هايي با بر چسب حجم دهنده، بلند کننده يا فر کننده باشيد.

اين افراد نبايد از ريمل حجم دهند استفاده کنند:

بعضي افراد مژه هاي بي حالت دارند که به صورت يک خط مستقيم رشدمي کنند. دراين حالت بايد هم از فرمژه استفاده کنيد و هم از ريمل حالت دهنده و بلند کننده؛ اين دسته از خانم ها نبايد ريمل حجم دهنده استفاده کنند چون مژه هاي شان سنگين و بسيار مصنوعي به نظر مي رسد.
تکنيک هاي صحيح ريمل زدن را ياد بگيريد.
قبل از اين که برس را به مژه هاي تان بزنيد، مقدار اضافي ريمل روي برس را با گذاشتن دستمالي روي آن پاک کنيد.
* هنگام ريمل زدن بايد برس آن را به طور افقي بگيريد و بعد از ريشه به سمت نوک مژه ها ريمل بزنيد، برس را کمي بچرخانيد تا مژه ها از هم جدا شوند، حواس تان باشد که خيلي مژه ها را از ريمل پر نکنيد.
* وقتي مي خواهيد مژه هاي پلک بالا را ريمل بزنيد بايد برس را بالاي مژه ها بگيريد چون وقتي به مژه ها از بالا ريمل بزنيد، وزن مژه ها به سمت پايين مي افتد و حالت بهتري مي گيرند، اگر مي خواهيد مژه هاي پلک پايين را هم ريمل بزنيد، بهتر است نسبت به پلک بالا ريمل کمتري استفاده کنيد.
* اگر مي خواهيد مژه ها به خاطر ريمل زياد به هم نچسبند، بعد از هر دوري که ريمل مي زنيد صبر کنيد تا خشک شود و بعد دوباره روي آن دور دوم را شروع کنيد معمولاً يک تا 2 دور ريمل زدن کافي است ولي اگر مي خواهيد ريمل پرتري داشته باشيد، مي توانيد 2 تا 3 دور بزنيد.

نکته:

برخي از ست هاي آرايشي، مخصوص چشم هاي قهوه اي طراحي شده اند و رنگ هاي پيشنهادي اي در آن ها موجود است که انتخاب را براي شما راحت تر مي کند و سرعت انجام کار را هم بالا مي برد.

نکته:

سايه ها و خط چشم هاي براق و اکليلي، درخشندگي چشم ها را بيشتر مي کنند و چشم ها را درشت تر نشان مي دهند؛ ضمن اينکه چهره اي شيک و زيبا براي تان فراهم مي سازند.

2. مناسبت هاي خاص

براي شب و مناسبت هاي ويژه، ريمل هايي را انتخاب کنيد که دو يا چند مزيت داشته باشند ( مانند حجم دهنده و بلند کننده ) تا چشم ها را درشت تر کنند.

3. براي تنوع

ريمل هاي رنگي، راه عالي براي افزودن رنگ به ظاهر شما هستند براي اين کار، تعداد زيادي گزينه ي فوق العاده وجود دارد. ريملهاي سبز پررنگ، بنفش و آبي که واقعاً مژه ها را برجسته مي کند پيشنهاد مي شود.
منبع مقاله :
نشريه زيبايي سالم، سال هفتم، اول و پانزدهم دي ماه 1393



 

نسخه چاپی