کدبانوگرى همیشه ساده نیست
یک سری وسایل هستند که در خانه داری برای تمیز کردن زیاد مورد توجه قرار نمی گیرند ما در این مقاله به این موارد اشاره می کنیم.

کدبانوگرى همیشه ساده نیست
 

۱-تمییز کردن حباب و لوستر ها:

حباب چراغ ها را ماهى یک بار بشویید.براى انجام این کار ابتدا چراغ را از سر پیچ باز کنید و با پارچه آغشته به کف وصابون پاک کنید .

کدبانوگرى همیشه ساده نیست
 

۲-رسوب کتری

مقدارى مساوى آب وسرکه درون کترى ریخته وبگذارید بجوشد سپس کترى را از روى حرارت برداشته و بگذارید تمام شب به همان حالت بماند بعد کترى را تمییز کنید .

کدبانوگرى همیشه ساده نیست
 

۳-ماشین لباسشویى

اگر مى خواهید عمر مفید ماشین لباسشویى زیاد شود هر ماه یکى دو بار روى قسمت هاى استیل و لاستیکى آن وازلین بمالید وبا پارچه نرم و لطیفى آن را مالش دهید.
 

۴-رفع بو از ظروف

براى بر طرف کردن بوى ظروف کافى است که کمى آب گرم مخلوط با گرد خردل روى آن ریخته سپس بشویید و بعد با آب آن را شست وشو داده سپس ظرف را خشک کنید .
 

۵-رفع بوى کپک از ظروف چایخورى و قهوه خورى:

اغلب قورى و یا قهوه جوش را که مدتى بدون استفاده بمانند بوى خاصى مى گیرند مانند بوى کپک زدگى،براى جلوگیرى از این مشکل یک حبه قند درون آن بیندازید.این حبه قند بوى درون ظرف را به خود مى گیرد و هنگام استفاده نیز بوى کپک از بین رفته است.


کدبانوگرى همیشه ساده نیست
 

۶-تمیز کردن رادیاتور شوفاژ:

براى این کار زیر و رو و اطراف رادیاتور را روزنامه خیس قرار مى دهیم و سپس با دمیدن هواى جاروبرقى آن را تمییز مى کنیم،براى پاک کردن پره هاى رادیاتور از یک دستمال نمدار و یک برس دسته بلند کمک بگیرید.

۷-تمیز کردن تلفن

گفته مى شود بین وسایل یک منزل،دستگاه تلفن از همه کثیف تر است شما مى توانید به کمک یک تکه پنبه و الکل یا کمى عطر،تلفن را پاک کرده و حالت روز اول را به آن بدهید.


کدبانوگرى همیشه ساده نیست

۸-نظافت وسایل چرمى:

صندلى هاو وسایل چرمى را با مخلوطى از سفیده تخم مرغ که خوب زده اید و کف کرده و چند قطره سرکه هم به آن اضافه کرده اید مى توانید به راحتى تمیز کنید.

نسخه چاپی