چند نکته ریز درباره خانه داری
گاه نکات ساده و شاید در نظر اول کم ارزش ما را در موقعیت بهتر و مساعدترى قرار دهند. برخى اوقات یک نکته ویژه مى تواند نتیجه معجزه آسایى داشته باشد.

_ آیا تا به حال چند حبه سیر در مخزن نگهدارى برنج گذاشته اید؟ در این صورت اثرى از حشرات موذى در آن نخواهید دید.

- براى نرم شدن کفش چرمى تان که به تازگى خریده اید، پیشنهاد خوبى داریم. شب قبل به سطوح داخلى کفشتان کمى شیر بمالید تا فرداى آن روز شاهد نرمى بیشتر آنها باشید.

- معمولا اثر انگشت بچه ها بر صفحه تلویزیون منظره نازیبایى به وجود مى آورد. براى پاک کردن صفحه، ابتدا تلویزیون را خاموش کنید و با یک دستمال خشک، غبار آن را بگیرید و سپس با پنبه آغشته به محلول آب و الکل صفحه تلویزیون را پاک کنید. دیواره هاى غیرشیشه اى تلویزیون را مى توانید با پارافین مایع براق نمایید و با دستمال خشک ،چربى اضافى را بگیرید. از همین روش براى تمیز کردن ضبط صوت و ویدیویى که رنگ تیره دارد مى توانید استفاده کنید.

- اگر قصد شست وشوى لباس هاى پشمى در ماشین رختشویى را دارید کمى آبلیمو در آن بریزید، این کار باعث مى شود ضمن کم رنگ نشدن لباس ها در پایان، لباس هایتان از شفافیت خاصى برخوردار باشد.

- اتوهاى بخار به مرور زمان جرم مى گیرند و گاهى هم منفذهاى خروجى بخار بسته مى شوند، براى باز کردن منافذ، سرکه سفید در محفظه آن بریزید و بعد از ۲۴ ساعت اتو را روشن کنید و اجازه دهید بخار کند تا آب و گچ آن خارج شود.

- چنان چه از سیب زمینى سراغ طعم عالى را مى گیرید پیش از آب پز شدن در آب جوش ،سرکه به آب بیفزایید.
نسخه چاپی