امام زمان (عج) در وصیت نامه شهدا (12)
 امام زمان (عج) در وصیت نامه شهدا (12)

 

نویسنده: رضا شابهاری




 

شهید ابراهیم وارسانیان (1365-1342 تهران)

ای رب کریم! به جامعه اسلامی ایران که اکنون جوان ولی عاشق و دلباخته ی تو هستند، استقامت و ثبات و عظمت عنایت فرما، باشد که این حکومت جمهوری اسلامی به حکومت حق حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) متصل گردد ... پدر جان! اگر خدا توفیق شهادت به من داد، توصیه ی صبر و سربلندی به شما دارم، امیدوارم که خداوند توفیق ادامه ی راه شهدایمان را به همه ی ما عنایت فرماید. به امید آن که خانواده با رسیدگی و توجه خدا و حضرت مهدی (علیه السلام) و شما نمونه ی یک خانواده ی با رسیدگی و توجه خدا و حضرت مهدی (علیه السلام) و شما نمونه ی یک خانواده ی مسلمان، ایثارگر، فداکار و خدایی باشد. خلاصه محمد حسین در آینده که می خواهد بزرگ شود و ثمرات این حکومت جمهوری اسلامی را از نزدیک مشاهده کند با تربیت و توجه شما در خانواده می تواند یک سرباز امام زمان (علیه السلام) و یاور خمینی عزیز باشد.

شهید ابوالقاسم واسعی (1366-1349 یزد)

سلام به مهدی موعود (علیه السلام) که فرماندهی سپاه اسلام را به عهده دارد و با سلام به جد بزرگوارش که ما همگی فداییان راه قبرش هستیم ... و شما ای خواهر مهربانم امیدوارم شما نیز فرزندانی تربیت کنید که سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشند ان شاء الله.

شهید بهروز واعظ کرونی (1364-1347 اصفهان)

با درود و سلام به منجی عالم بشریت، آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که دنیای شیعه در انتظار فرج با عظمت اوست و با درود و سلام به رهبر کبیر انقلاب، نائب برحق امام زمان، این پیر جماران و یاور مستضعفان، خمینی عزیز ...

شهید ابوالفضل وافی (1366-1349 یزد)

همیشه این پیر جماران را یاری کرده و تنها نگذارید که او در این هنگام در حقیقت نائب امام زمان، حضرت مهدی (علیه السلام) می باشد و یاری کردن او یاری کردن امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و یاری کردن امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) یاری خداست.

شهید حسین وحدتی فر (1365-1348 کهگیلویه و بویراحمد)

خواسته ی من از امت شهید پرور این است که از خط امام که همان خط اسلام و قرآن است، جدا نشوید و این انقلاب را زمینه ساز انقلاب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بدانید.

شهید حسین ورمزیار (1366-1340 همدان)

در مجلس ختم چند سلاح در وسط مسجد گذارده و کلاه آهنین جنگ را که بر سرم بوده بر روی تفنگ ها بگذارید و به همه بگویید این مجلس ختم و ترحیم یک جانباز اسلام و انقلاب است که قبل از شهادت در صحنه ی کارزار با امام زمانش (علیه السلام) پیمان بسته. (زمان تو شاهد باش و تاریخ تو بنویس که ما فقط به خاطر اسلام می جنگیم و بس.)

شهید ابوالقاسم وشایی (1365-1334 اصفهان)

با سلام و درود بر خاتم الانبیاء و المرسلین، پیغمبر مصطفی، محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)، کامل ترین فرستاده ی معبود و به منجی عالم بشریت، امید امیدواران، آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)...

شهید ایرج وطن خواه (1361-1340 کرمان)

امیدوارم با همه ی این بدی ها در آخرین لحظات حیاتم آقا و سرور و مولایمان مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را زیارت کنم و مطمئناً او بر غلام خود منت نهاده و آرزویش را برآورده می کند.

شهید ابراهیم وکیل زاده (1366-1339 آذربایجان شرقی)

خدایا! مسلمانان را پیروز بگردان و ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)نزدیک بفرما. خدایا! خدایا! تا انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خمینی را نگه دار. از عمر ما بکاه و بر عمر او بیافزا.(1)

شهید حسن وفاداری دلو (1361-1344 البرز)

هرگز امام را تنها نگذارید حتی اگر تا سر حد شهادت پیش روید ونگذارید امام عزیزمان آزرده شود؛ چون با این کار قلب حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را افسرده می کند و کاری کنید که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از شما راضی باشد.

شهید امیرعلی وفایی باغکی (1361-1344 قم)

با درود فراوان به پیشگاه مبارک امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و امام برحق شیعیان جهان... .

شهید اکبر وفایی ریزی (1363- 1339 اصفهان)

در موقعی که از زبان برادرانم که در جبهه حضور داشته اند- می شنوم که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فرماندهی (2) جنگ را به عهده دارد، من چطور می توانم وجدان خود را نادیده گرفته و شب ها در بستر گرم بیارایم نه نه - هرگز چنین کاری را نخواهم کرد.

شهید جلال وکیلی (1365-1345 خراسان رضوی)

مادر عزیزم! به خود ببال که فرزندی تربیت کرده ای که امروز افتخار خدمتگزاری در بین سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را کسب کرده است.

شهید جواد ولی سلطانی (1367-1339 تهران)

همیشه در ذکر خدا باشید و بدانید که در محضر او هستید و بدانید که جمهوری اسلامی مایه ی رحمت خدا است و اکنون هنگام نبرد و پیروزی و شهادت است و خداوند به وسیله ی این انقلاب ما را امتحان می کند و باید اسلام را زنده نگه دارید و به دست صاحب اصلی آن، مولا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برسانید.

شهید احمد هاشمی (1365-1339همدان)

با سلام و درود بی پایان به پیشگاه مقدس یگانه منجی انسان ها، حضرت بقیه الله الاعظم (روحی و ارواح العالمین له الفداء) ... در جبهه ها نیز شهیدان با قطره قطره ی خونشان ندای « هل من ناصر ینصرنی » و « مالکم لا تقاتلون فی سبیل الله » (3) را لبیک گفته و بهشتی دیگر برپا نموده اند و بر ماست که پرچمی که از دوش آن ها می افتد برداشته و راه آن ها را ادامه دهیم و پیام آن شهیدان عزیز را به گوش مسلمانان جهان رسانده و مستضعفین را از چنگال کفر و نفاق جهانی نجات بخشیده و دنیا را از وجود پلید شیاطین بزرگ و عمال دست نشانده ی آن ها پاک نماییم و زمینه ساز حکومت جهانی حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشیم...
ای رهبر عزیز، ای زاده زهرای اطهر (سلام الله علیها)! ... خداوند به شما تا دولت یار سلامتی و طول عمر بابرکت عنایت فرماید که همه ی مستضعفین دنیا را نیز همچون ملت ایران از ظلم ها رهانیده و به سوی نور هدایت فرمایید. امیدوارم که آن ها نیز همچون ملت ایران زمین خداوند را از لوث جنایتکاران و کافران پاک نموده و با عطر دل انگیز اسلام همه ی این زمین را به پا دارند که شاید به خواست خداوند ابر غیبت کنار رود و آن خورشید عالمیان و یگانه محبوب دل پاک شما و منجی محرومین ظهور نمایند و این منتقم خون شهیدان مظلوم ارض و محل نزول وحی الهی و سجده گاه پیام آوران الهی و پیروانشان را منور گرداند. ان شاء الله...
از خداوند می خواهم که به همسران شهدا هم صبر و استقامت عنایت نماید که زینب گونه باشند و فرزندان عزیز شهدا را خوب تربیت نمایند و این بچه های معصوم شهیدان هرگاه پدر را از شما خواستند بگویید ان شاء الله پدرتان می آید. [اگر] سئوال می کنند پس کی می آیند؟ بگویید وقتی آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تشریف آوردند، پدر شما هم می آید. این بچه های شهدا که از خدا بخواهند آقا هم ان شاء الله می آید ...
مادر جان! در شهادت یا اسیری یا مفقودالاثر شدن این فرزند کوچکت نیز صبور باش که ان شاء الله پیروزی اسلام بر کفر نزدیک است و زیارت کربلای حسینی در پیش و در نهایت ظهور حضرت بقیه الله الاعظم که منتقم خون شهیدان اسلام از صدر تاکنون است ... آرزویم پیروزی اسلام، سلامتی و طول عمر رهبر عزیز انقلاب تا رسیدن و برپایی دولت حضرت بقیه الله الاعظم و شفاعت عصاره ی خلقت، معصومین (علیهم السلام) در روز قیامت [است] .

شهید اسد الله هاشمی (1365-1334 تهران)

مولای من! ... چشم انتظارم و امیدوارم به لطف تو، کرم تو، به وجود تو، به احسان تو و بزرگواری تو، چشم انتظار ظهور هر چه سریع تر آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می باشیم. امیدوارم به حکومت جهانی اسلام و برقراری عدل و قسط در تمام سرزمین های کفر، توسط منجی بشریت و معلوم هدایت و چراغ رحمت و پیشوای مستضعفان مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف). [خدایا!] خواهشمندم که جوانان و مردم ما را از پیروان و سربازان حقیقی آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قرار دهی، آرزو دارم که به جوانان ما روحیه ی شهادت طلبی و ایثار و گذشت و استقامت و پایداری در راه اسلام و قرآن در رکاب آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) عطا فرمایی.

شهید حاجی رضا هاشمی (1365-1342 لرستان)

رزمندگان جان برکفی که شب و روز را با دعا و نیایش و راز و نیاز با خدای خود بوده و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خود را هر روز و شب به چشم می بینند و این ها سربازان واقعی اسلام و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستند ... اما شما برادران پاسدار و بسیج شما [که] به عنوان بازوی مسلح ولایت فقیه، سربازان اسلام و لشکر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مطرح هستید؛ باید در میدان عمل خاطره ی سربازان صدر اسلام را زنده کنید، پس باید به وظیفه ی خطیری که دارید آگاه باشید. وظیفه ی شما صیانت از اسلام عزیز است. در این راه باید شب و روز برای رضای خداوند و حراست از دین خدا تلاش کنید؛ زیرا همه ی ما وظیفه داریم که این انقلاب را به رهبری الهی که دارد به اقصی نقاط جهان صادر کنیم و مقدمه ی ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را فراهم آوریم.

شهید حسام الدین هاشمی (1365-1346 فارس)

می بینیم که در این جبهه ها دانشگاهی وجود دارد که دانشجویان آن سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و آموزگار آن امام حسین (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و کتاب آن ایثار و شهادت است.

شهید امیر احمد هاشمی جزیی (1361-1344 تهران)

خدایا! تا انقلاب حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، امام عزیز را حفظ بفرما- خدایا! مجروحین جنگی را شفای عاجل عنایت بفرما- خدایا! ما را عاقبت به خیر بگردان- انقلاب اسلامی را به انقلاب حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) متصل بگردان.

شهید بهمن هاشمی شهرکی (1366- 1348 چهارمحال و بختیاری)

با سلام و درود و صلوات خدمت ولی الله الاعظم، امام زمان، حضرت مهدی، قائم آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)، محبوب دل عاشقان، منجی مستضعفان، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و با سلام و صلوات بر نائب برحق امام زمان، جان جانان- خورشید تابان- پیر جماران- امید رزمندگان اسلام...

شهید حسنعلی هاشمی نسب (1366-1346 فارس)

به نام خداوندی که توصیف خون به زمین ریخته ی شهیدی را از درک انسان خارج نمود. ما راست قامتیم از خون سرخ تا حکومت سبز مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف). با سلام و درود به رهبر انقلاب اسلامی و آرزوی سلامت برای ایشان که خدا را به حق خون حسین (علیه السلام) و به فرق شکافته ی علی بن ابیطالب (علیه السلام) و به حق خون شهیدان گلگون کفن قسم می دهم که مستضعفان جهان را تا انقلاب مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نگه دار.

شهید سید حسن هاشمی نسب (1366-1343 تهران)

پس از حمد و ستایش ایزد منان و درود بر پیامبران از آدم تا خاتم المرسلین، پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) و سلام بر مادرم زهرای اطهر، دخت گرامی رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و درود بر دوازده نور مقدس، ائمه معصومین (صلوات الله علیهم اجمعین) و سلام بر مهدی فاطمه، امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، فرمانده ی حزب الله.

شهید حسین هدایتی (1362-1345 زنجان)

چه بهتر این که در میان رزمندگان و لشکریان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) جان بدهم و چه سعادتی بهتر از این [ که ] شهید شوم.
از شما امت حزب الله می خواهم که جبهه های جنگ را خالی نگذارید که شما لشکریان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستید.

شهید ارسلان هرمزی (1365-1340 تهران)

شهادت می دهم به یگانگی خداوند متعال و رسالت پیامبران عظام تا نبوت رسول اکرم (صل الله علیه و آله و سلم) و امامت امامان و ولایت فقیه در زمان غیبت برای هدایت بندگان ... ای مردم! در راه خدا جهاد کنید (4) و از مالتان کمک به جبهه ها کنید. اجرتان در نزد خداست و دل امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائبش را خشنود کنید و زمینه ظهور [ و ] فرج آقا مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را فراهم کنید.

شهید بهمن همایونی (1365-1340 گیلان)

با سلام و درود بیکران نثار خاتم پیامبران، محمد بن عبدالله (صلی الله علیه و آله و سلم) و جانشین پاک آن حضرت و ائمه معصومین (سلام الله علیهم) و امام عصر، حضرت مهدی موعود و مصلح جهانی، حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و برقرار کننده ی عدل و داد و عدالت و حقیقت در کره ی زمین و سلام بر نائب برحقش (روحی [ له ] الفداء)، رهبر مستضعفان جهان، کوبنده ی ستمگران و دژخیمان که با قیامش مکتب اسلام را رونقی دگر بخشید و بر چهره های شرک و ستم پیروزی یافت.

شهید اسدالله یار محمدی (1365-1348 مرکزی)

فدای لحظه ای از لحظات عمر گرانبارت ای امام! بر ما ثابت شد که بدون عشق به تو نمی توان عاشق امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شد و ما که دوستار مهدی صاحب زمانیم، راستی به عشق تو و به فرمان تو این راه را انتخاب کردیم شاید که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بر ما لطفی کند و واسطه گردد تا خداوند ما را به سعادت شهادت مفتخر نماید.

شهید حسن یارمحمدی (1361-1336 مرکزی)

پروردگارا! انقلاب اسلامی مان را به انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) متصل بگردان و رهبر انقلاب اسلامی ایران را که قلبش مملو از نور ایمان است تا ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مستدام و پیروز بدار... پروردگارا! امت مسلمان ایران آماده ی رزم [ و ] شهادت هستند؛ فرماندهی این امت [ را ] در جبهه های داخلی و خارجی به عهده ی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) واگذار بفرما.

شهید احمد یارم طاقلو سهرابی (1367-1325 همدان)

آمدم به جبهه تا به ابرقدرت های جنایتکار بفهمانم که این انقلاب انقلابی است که پشتیبان آن امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، انقلابی است که پشتیبانش خداست. هر کس می خواهد با این انقلاب درافتد، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و خدا او را شکست می دهد... از مادر خود می خواهم که پسران من را طوری بزرگ کند که [اگر] فردا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) احتیاج به سرباز داشت (5) شما توانسته باشی سرباز به اسلام تحویل دهی.

شهید ابراهیم یاوری (1360-1338 فارس)

در آخر؛ راه امام خمینی که راه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، اگر امام خمینی را راضی کردید، انگار که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را راضی نموده اید.

شهید احمد علی یاوری (1362-1344 یزد)

ملت ما هنوز بعد از چهارده قرن خاطره ی جانگداز کربلا را فراموش نکرده. عاشقانه برای فرزند فاطمه (سلام الله علیها) به سر و سینه می زنند و برای اینکه اثبات کنند عاشقانه حرف حسین زمان خود را لبیک گفته و به جبهه شتافته تا ثابت کنند که سرباز امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تا ثابت کنند که حرف قرآن را گوش کرده اند، تا ثابت کنند اگر در روز عاشورا بودند یکی از سربازان حسین (علیه السلام) بودند.

شهید حسنعلی یوسفان نجف آبادی (1362-1339 اصفهان)

ای همسرم!... و بعد، این دو امانت را که خداوند به ما داده است خوب تربیت بکن و آن ها را جوری بساز که پیام خون شهیدان را به گوش مردم جهان برسانند و سرباز امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشند و بگو به آن ها که پدرتان برای چه شهید شد.

شهید حسین یوسف زاده (1365-1332 خراسان رضوی)

ما به همه ی دنیا اعلام می کنیم، به همه ی دولت ها و همه ی ملت ها که بدانید جنگ با لشکر کفر صدام، جنگ سلاح با سلاح نیست، جنگ معنویت با سلاح است. جنگ ایمان با سلاح است و این عیناً در تمامی جبهه ها قابل حس است و در آن طرف لشکر فاسق و کافر که توسط صدام خواری و ذلت را به جان و دل خریده اند و کفر را طرفداری می کنند و هیچ آرامش قلبی ندارند و با ترس و لرز می جنگند. اما لشکر اسلام و لشکر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در این طرف انسان هایی با ایمان و با خلوص سرشار از شور و عشق و ایثار به خدا که فقط برای اجرای احکام مقدس اسلام به پا خاسته اند.

شهید اصغر یوسف علی (1363-1348 قم)

مادر!... شاید با رفتن من و داداش و دیگران خدا بخواهد شما را امتحان کند و یا شاید خواست امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشد.

شهید ابراهیم یوسفی (1362-1339 یزد)

رزمندگان اسلام می روند تا ان شاء الله به یاری خدا و کمک های غیبی ولی عصر، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پرچم «لا اله الا الله» را بر سراسر جهان بگستراند.

شهید ابوالفضل یوسفی (1365-1350 تهران)

این جانب به یگانه بودن خداوند قادر ایمان داشته و بر پیامبران الهی از اولینشان تا آخرینشان که حضرت خاتم الانبیاء، محمد مصطفی (صل الله علیه و آله و سلم) و دوازده امام و غیبت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) گواهی می دهم که همه ی آن ها برحق هستند و از رهبریت امام امت، پیر جماران تا آخرین قطره ی خونم حمایت می کنم.

شهید احمد یوسفی (1365-1346 اصفهان)

سلام من، سلامی گرم برخاسته از قلب و عشق ورزی نخست به امام غایب، حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و سپس به نائب امام زمان، امام خمینی... .

شهید ابوالفضل یوسفیان (1371-1341 قم)

به امید پیروزی حق علیه باطل و به امید فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و به امید زیارت امام حسین (علیه السلام) و قدس عزیز.

شهید اکبر یوسفیان (1361-1343 اصفهان)

مادر و پدر عزیزم! از شما سپاسگزاری می کنم که توانستید فرزندی در دامن خود پرورش دهید که بتواند مدت کوتاهی سرباز امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشد و توانست در رکاب آن امام به جنگ با کفار و ستمگران زمان بپردازید و مرا ببخشید که نتوانستم جبران زحماتی را که برای من کشیده اید کنم... برای فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دعا کنیم و از خدا بخواهیم که فرج ایشان را نزدیک بفرماید. از خدا بخواهیم رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، خمینی، روح خدا را تا انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نگه دارد. از خدای خود بخواهیم که هر چه زودتر این جنگ را به نفع اسلام و مسلمین پیروز بگرداند و طبق وعده ای که داده است، مستضعفین را وارث زمین کند.

شهید الله بخش یزدان پناه (1366-1339 فارس)

سلام مرا به امام امت و رهبرم و مرجعم، بت شکن تاریخ، خمینی کبیر برسانید و بگویید تا آخرین قطره ی خونم سنگر اسلام و جمهوری اسلامی را ترک نخواهم کرد و با خدا پیمان می بندم که در تمام کربلاها با حسین (علیه السلام) و پدرشان علی (علیه السلام) همراه و همگام باشم و سنگر آن ها را خالی نکنم تا هنگامی که تمام احکام اسلام در زیر پرچم اسلامی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به (6)اجرا در آید.

شهید احمدرضا یزدانی (1362-1345 تهران)

خدایا! قلب امام زمان (روحی له الفداء) را از ما راضی و خشنود بگردان.

شهید حجت الله یحیی آبادی (1362-1344 اصفهان)

با درود و سلام خدمت آقا و مولا و فرمانده [ام]، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که همواره برای فتح و نصر اسلام یاری می کند و جند الله را یاری نمود و رزمندگان مخلص ایشان (7) را دیدند و [ شهادتنامه شان ] (8) را به امضاء وی رساندند و سپس به لقاء الله پیوستند...
شهید حسین یعقوبی (1366-1348 تهران)
و امام مردم حزب الله، شما که با ایثار جان و مال خود از این انقلاب دفاع می کنید و تا به حال از این انقلاب به خوبی محافظت کرده اید! باز بکوشید و این انقلاب را به انقلاب حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) متصل کرده و ریسمان این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن بدهید و اشخاص بی غیرت و شرور را در این زمان ادب کنید و مگذارید که ضربه ای به این انقلاب بزنند.

پی‌نوشت‌ها:

1.در اصل وصیت: بیافزار
2.در اصل وصیت: فرمانده
3.سوره نساء؛ آیه 75
4. در اصل وصیت: ناخوانا
5.در اصل وصیت: دارد
6.در اصل وصیت: بر
7.در اصل وصیت: آن ها
8.در اصل وصیت: ناخوانا

منبع مقاله :
شابهاری، رضا؛ (1392) گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا (15)، تهران: نشرشاهد، چاپ اول



 

 

نسخه چاپی