شايد شما به يك آنتى ويروس نياز داريد
شايد شما به يك آنتى ويروس نياز داريد
شايد شما به يك آنتى ويروس نياز داريد
نويسنده:شيرين خيرخواه
منبع:روزنامه جوان
زندگى مشترك در معرض خطرات بسيارى قرار دارد كه مى تواند يك زندگى دلچسب را سرد و بى روح كند. حتى برخى مشكلات سبب مى شود زندگى مشترك از هم بپاشد. شايد تازگى ها زندگى مشترك شما كمى بيمار شده و مثل سابق از آن لذت نمى بريد.مشكلات به ظاهر ساده و گاها نامريى و ناملموس شما را تهديد مى كند. اين خطرات در اين مقاله به ويروس تشبيه شده است كه باعث اختلال و بيمارى در زندگى مى شود. در اين مقاله با انواع اين ويروس هاى مخرب، كشنده و فرسايشى روبه رو مى شويد كه با آشنايى با آنها و راه هاى درمان مى توانيد زندگى خود را از وجود اين ويروس هاى مزاحم ضدعفونى كنيد.

ويروس شماره يك: تعصب افراطى

نوع: بسيار خطرناك
علل پيدايش: شك و ترديد به طرف مقابل، نداشتن صراحت، وسواس فكرى، قضاوت هاى كوركورانه و بدبينى.
راه هاى درمان: احترام به آزادى و ويژگى هاى طرف مقابل، داشتن صراحت كامل، بررسى منطقى و آرام مسايل، قاطى نكردن مسايل مختلف با همديگر، روشنفكرى، اعتماد و اطمينان قلبى به طرف مقابل، گذشت.
و از همه مهم تر، او كودكى نيست كه با ديدين اسباب بازى بهتر«خوش تيپ تر، پولدارتر يا … »شما را از ياد ببرد. او همانقدر شما را دوست دارد كه شما او را، پس جاى نگرانى نيست.

ويروس شماره :۲ دروغگويى

نوع: مخرب
علل پيدايش: كوته فكرى، ترس از حقيقت، عدم اعتماد به نفس
راه هاى درمان: پذيرفتن اشتباه طرف مقابل، صداقت، پرهيز از فريبكارى، افزايش اطمينان به نفس، نترسيدن از گفتن حقيقت اگر چه تلخ باشد ( هميشه اميد به گذشت، تنها به دليل راستگويى وجود دارد. اين رمز تداوم زندگى است.)

ويروس شماره :۳ خشونت

نوع: بسيار خطرناك
علل پيدايش: عناد و سرسختى، ضعف طرف مقابل، داشتن عقده هاى مختلف، كمبود محبت، مشكلات عاطفى
راه هاى درمان: صبر، تسامح، قناعت، عطوفت و صميميت در زندگى مشترك، صراحت و صداقت در تمام مسايل و تاثير نگرفتن از مشكلات بيرونى در محيط خانه، قبل از هر تصميم خشنى چند لحظه فكر كردن به عواقب كار. (قبل از هرگونه خشونت، خوبى هاى او را به خود يادآورى كنيد. حال آيا او مستحق چنين خشونتى است يا مى توان كمى ملايم تر برخورد كرد.)


نسخه چاپی