انجير ميوه درمانگر
انجير ميوه درمانگر
انجير ميوه درمانگر
منبع:روزنامه کیهان
انجير ضد سرطان بوده و در معالجه بيماريهاي پوستي موثر است.
انجير چاق كننده است. افرادي كه مي خواهند وزنشان اضافه شود و يا براي بيماراني كه دوره نقاهت خود را مي گذرانند، بسيار مفيد است. بنابراين مي توان آن را با شير سويا مخلوط و بين غذاها مصرف كرد.
انجير يبوست را برطرف كرده و يكي از بهترين ميوه ها براي تميز كردن روده بزرگ و رفع يبوست است. در قديم براي از بين بردن يبوست از شربت انجير استفاده مي كردند.
براي درمان ناراحتي هاي سينه حدود 20 گرم از خرما، عناب، انجير خشك و مويز را با هم مخلوط و آسياب كرده سپس اين پودر را با يك ليتر آب جوشانده تا حجم آن به نصف برسد. از اين جوشانده مي توان به مقدار سه فنجان در روز مصرف نمود.
جوشانده انجير خشك درمان كننده التهاب مجاري دستگاه تنفسي، كليه، ذات الريه، ذات الجنب، سرخك، مخملك و آبله مي باشد.
براي برطرف كردن سياه سرفه، برونشيت و ذات الريه از قهوه انجير استفاده كنيد و براي درست كردن اين قهوه انجير را ابتدا بو داده و سپس آن را آسياب كنيد تا بصورت پودر درآيد.
انجير دستگاه هاضمه را تقويت مي كند. همچنين براي درمان سوء هاضمه مفيد است.
سوپ انجير بسيار مقوي بوده و براي افزايش شير در زنان شيرده مفيد است. براي تهيه سوپ، انجير نارس را با گوشت بپزيد.
براي برطرف كردن ورم گلو، 50 گرم انجير زرد را در 500 گرم شير، به مدت 15 دقيقه نگه داشته سپس آن را غرغره و مقداري نيز از آنرا بنوشيد (مي توانيد آن را با عسل هم شيرين كنيد).
جوشانده انجير خشك در شير براي درمان آنژين، ورم لثه و ورم مخاط دهان نيز موثر است.
مخلوط شير بز و انجير سياه يكي از داروهاي بسيار موثر براي درمان آرتروز و درد مفاصل، مي باشد. اين مخلوط سموم مختلف را از بدن خارج كرده و درد را از بين مي برد.
انجير را مي توان همراه با ميوه هاي ديگر مصرف كرد. اما با ميوه هاي اسيدي مانند پرتغال و گريپ فروت سازگار نيست.
انجير براي افرادي كه قند خونشان پايين مي آيد و يكباره احساس ضعف مي كنند مناسب است. زيرا قند آن به سرعت در روده كوچك جذب مي شود. خوردن انجير باعث افزايش نيروي جنسي مي شود.
انجير تقويت كننده كبد است. چنانچه ترشح ادرار كم باشد خوردن انجير باعث ازدياد آن مي شود. همچنين انجير تعرق را زياد و باعث كاهش حرارت بدن مي شود.
گفتني است، انجير براي كبدهاي ضعيف مناسب نيست و كساني كه كبد ضعيف دارند بايد انجير را با گردو بخورند.
همچنين زياده روي در مصرف انجير توليد نفخ شكم و اسهال كرده و براي چشم نيز مضر است.


نسخه چاپی