جوانان
جوانان
جوانان

« هدف والا »

ديدار رهبري با جوانان با اين هدف صورت مي گيرد كه سخن گفتن رو در رو با جوانان ، براي همه ي مسؤولان به صورت يك فرهنگ وعرف در آيد .

« علت طمع »

امكانات بسيار غني طبيعي ، ظرفيت خوب كشاورزي بازار مصرف چند ده ميليوني ، سابقه ي تاريخي ونيروي انساني جوان وخوش استعداد باعث شده كه ايران همواره مورد طمع مراكز سلطه ي جهاني با شد ، اما ملت ايران به بركت انقلاب ، دست طمع ورزان جهاني را از ميهن عزيز خود قطع كرده وبا تكيه بر استقلال و تونايي هاي دروني خود راه روشن خويش را ادامه مي دهد .

« هوشياري ملت »

مهمترين هدف تهاجم فرهنگي دشمنان وعوامل مرعوب آنها اين است كه به ايران القا كند كه تو ناتواني و بايد دنباله رو و مقلد غرب باشي اما ملت ايران با اين القايات بار ديگر به خواب غفلت نخواهد رفت. (1)

« فرياد الهي »

جمهوري اسلامي ايران بر سر منافع كشور و ملت با هيچكس در دنيا معامله نمي كند و اگر متجاوز ي منافع علمي ، طبيعي ، انساني وفناوري را در داخل ايران مورد تعرض قرار بدهد ، ملت ايران دست او را بي درنگ قطع خواهد كرد و منافع آن متجاوز را در هر نقطه ي دنيا كه باشد به خطر خواهد انداخت.(2)

« راه روشن »

انقلاب با ارايه ي الگوي جمهوري اسلامي و مردم سالاري ديني دو چيز را به مردم ما آموخت: اول ، اين كه حق مردم براي تصميم گيري ، انتخاب و حركت بايد معتبر و مورد احترام باشد. دوم ، اين كه انتخاب وحركت در جهت اهدافي است كه اسلام ترسيم مي كند.

« سند ملي چشم انداز 20 ساله »

اين سند متكي بر كار كار شناسي و محاسبه ي علمي است وملت ايران به ويژه جوانان عزيز اين سر زمين با برنامه ريزي وتلاش بي وقفه و عزم و اراده ي پولادين اين سند را محقق خواهند كرد وايران را به كشور ممتاز منطقه تبديل مي نمايند.

« عزم ملّي »

در زماني كه اروپا در تاريكي قرون وسطي فرو رفته بود در ايران عزيز ما امثال ابن سينا ها بشريت را از علم و فر هنگ سيراب مي كردند بنا بر اين ملت ايران با اين سابقه ي درخشان علمي و فر هنگ مي تواند و بايد كه 200 سال عقب ماندگي علمي خود را از راههاي ميان بر به سرعت طي كند.

« كسب علم و عدم بقاء بر شاگردي »

ما بر ا ساس مباني ا سلام علم را از هر جاي دنيا كه باشد فرا مي گيريم و هرينه ي آن رانيز مي پر دازيم اما شاگرد پيشروان علمي امروز دنيا باقي نمي مانيم وبا كار و تلاش بي وقفه ي جوانان انديشمند مان در اين مسير پيشرفت هايي داشته ايم همچنان كه جوانان مؤمن و فرهيخته ي ما با توليد سلولهاي بنيادين انسولين ساز براي اولين بار در جهان به مرزهاي نوين علمي در اين رشته دست يافتند.

« تقليد فرهنگي ، هرگز! »

اين منطق بسيار اشتباهي است كه برخي ها گمان مي كنند چون غربي ها از لحاظ علمي جلوتر از ما هستند بايد در مسايل فرهنگي، آداب معاشرت، روابط اجتماعي و سياسي از آنها تقليد كنيم.ما ملت ايران به زبان وفرهنگ وميهن وتاريخ خود افتخار مي كنيم وهيچ دليلي براي تقليدفرهنگي از بيگانگان نمي يابيم، چراكه تقليد فرهنگي خطر بسيار بزرگي براي هوّيت و شخصيّت ايران و ايراني است.

« توليد مُد ملي »

مُدگرايي افراطي پذيرفتني نيست وبراي ايجاد تنوع در لباس نبايد از مدهاي غربي تقليدكرد، بلكه مي توان با ارائه ي الگوهاي بومي وايراني وطراحي لباس ملي ايرانيان اين نياز را تأمين كرد.(3)

« وظيفه ي نخبگان »

ايران به بركت اسلام و انقلاب و اراده ي ملت درراه تحوّلي بزرگ پيش مي رود و نخبگان عزيز كشور ضمن مقابله با سياست هاي مراكز سلطه ي غربي براي تحقير ونااميد كردن ملت ايران، اميد واقعي و صادق را با حرف و قلم و رفتارخود دردل هاي جوانان اين سرزمين تقويت خواهند كرد.(4)

« قلّه ي رفيع عزّت »

ملت ايران با تكيه بر ايمان و اخلاص وبصيرت انقلاب اسلامي را به عنوان يك معجزه ي اجتماعي به پيروزي رساند وايران را از پايتخت منطقه اي آمريكا به قلّه ي رفيع عزّت و اسلام خواهي و پايداري مبدل ساخت. (5)

« توصيه ي پدرانه »

روابط خودرا با پروردگار هرچه بيشتر مستحكم و عميق كنيد تاخداي مهربان، با فضل و عنايت وهدايت خويش شمارا در همه ي عرصه هاي فردي و اجتماعي ودر پيمودن راه پر افتخار و درخشان آينده ي ايران عزيز ياري رساند. (6)

منابع:

(1)،(3)و(6): ديدارجوانان همدان با مقام معظم رهبري – 18/4/83
(2):اجتماع مردم همدان دراستقبال ازمقام معظم رهبري-16/4/83
(4):ديدار مسؤولين ونخبگان همدان بامقام معظم رهبري-20/4/83
(5): ديداربسيجيان همدان بامقام معظم رهبري – 17/4/83



نسخه چاپی