شیرینی با روكش شكلات و نارگیل
 شیرینی با روكش شكلات و نارگیل
شیرینی با روكش شكلات و نارگیل
مواد لازم: ۵۱ پیمانه آرد سفید،یك سوم پیمانه آرد ذرت،۱۸۵ گرم كره نرم شده،یك پیمانه پودرقند،۳ عدد تخم مرغ كمی زده شده،نصف قاشق چایخوری وانیل،نصف پیمانه شیر،سه چهارم پیمانه خامه غلیظ.
برای روكش: ۴ پیمانه پودرقند،یك سوم پیمانه پودر كاكائو،۳۰ گرم كره ذوب شده،دوسوم پیمانه شیر،۳ پیمانه پودر نارگیل .
فر را با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن كنید. یك قالب كیك مربع شكل به ضلع ۲۳ سانتی متر را با كمی كره ذوب شده یا روغن چرب كنید. كف قالب را با یك قطعه كاغذ روغنی بپوشانید.آرد سفید و آرد ذرت را در ظرف گود بزرگی الك كنید. كره نرم شده، پودرقند، وانیل، تخم مرغ ها و شیر را اضافه كنید. با همزن برقی مخلوط را هم بزنید. با سرعت كم یك دقیقه به هم زدن ادامه دهید. سپس با سرعت تند همزن ۳ دقیقه دیگر مخلوط را بزنید تا هیچ گلوله ای در آن باقی نماند و حجم آن افزایش یابد. مخلوط را در قالب كیك كه از قبل آماده كرده بودید بریزید و سطح روی آن را صاف كنید. بگذارید شیرینی یك ساعت در فر بپزد تا مغز پخت شود و اگر چنگالی را در آن فرو ببرید چیزی به چنگال نچسبد. آن را از فر خارج كنید. بگذارید كیك ۳ دقیقه در قالب بماند سپس آن را بر روی شبكه سیمی برگردانید و بگذارید سرد شود.
با یك كارد اره ای بلند سطح روی كیك را كاملا صاف كنید. لبه های خشك و برشته كیك را نیز بریده جدا كنید. سپس كیك را از وسط ارتفاع آن به دو لایه تقسیم كنید. خامه را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. آن را روی لایه زیرین كیك پخش كنید و لایه بالایی كیك را روی خامه قرار دهید. حال كیك را به ۵ ردیف ۵تایی برش بزنید تا ۲۵ قطعه كیك مربع شكل حاصل شود.پودرقند را با پودر كاكائو، كره و شیر در یك ظرف كوچك مخلوط كنید و آن را روی ظرف دیگری حاوی آب در حال جوش قرار دهید. مخلوط را دائما هم بزنید تا یكنواخت و براق شود سپس از روی حرارت بردارید. یك پیمانه از پودر نارگیل را روی سطح صافی كه با یك قطعه كاغذ روغنی پوشانده اید بریزید. هر یك از قطعات مربع شكل كیك را ابتدا در روكش شكلاتی فرو ببرید سپس خارج كرده صبر كنید تا روكش اضافی از آن بچكد و بعد در پودر نارگیل بغلتانید. این كار را ادامه دهید تا تمام كیك ها روكش شوند .


نسخه چاپی